TBC release January 2007

Gen
Medlem
TBC release January 2007

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=71337407&sid...

PARIS, France -- Blizzard Entertainment® today announced that the release date for World of Warcraft®: The Burning Crusade™, the highly anticipated expansion for World of Warcraft, will be in January 2007. By adding a few extra weeks to the development cycle beyond its original target date, Blizzard will be able to extend the closed beta test and further refine the new content that will ship with the game.

“We appreciate the enthusiasm surrounding World of Warcraft: The Burning Crusade, and we’re excited about putting the finishing touches on all of the new content,” said Mike Morhaime, president and cofounder of Blizzard Entertainment. “We feel confident that the extra time spent polishing the game will result in the high-quality experience that our players expect and deserve.”

Blizzard began the closed-beta phase of testing on World of Warcraft: The Burning Crusade earlier this month. The January 2007 release window will allow extra time for current beta testers to participate in the final stages of development and continue providing valuable feedback.

Further information on specific worldwide release dates, pricing, and other details will be announced in the near future.

Inaktiv

Så bra, då hinner man komma en bit in i orginalet

Medlem

känns rätt så meningslöst att köra WoW nu när de första instancerna ger bättre drops än MC osv... Blir inte att skriva in Visa nummret på torsdag... får va tills januari då...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Är MC drop Tier1 eller Tier2?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

MC - Tier 1
BWL - Tier 2
AQ40 - Tier 2.5
Naxx - tier 3

Inaktiv
Skrivet av LannY:

känns rätt så meningslöst att köra WoW nu när de första instancerna ger bättre drops än MC osv... Blir inte att skriva in Visa nummret på torsdag... får va tills januari då...

haha
ibland undrar folk vad som är kul med wow
här är ett praktexempel på frågeställningen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

hähä så sant så ^^ aldrig gjort en instans för att det är kul LannY?

Inaktiv

Nej med tanke på att man måste köra samma gammla skit tills man får ångest för att komma vidare i spelet så är nog väldigt många trötta på det. Särskilt Molten Core/Bore som är den tråkigaste instancen nånsin.


signatur

Internet är din vän

Gen
Medlem
Skrivet av Kråkan:

Nej med tanke på att man måste köra samma gammla skit tills man får ångest för att komma vidare i spelet så är nog väldigt många trötta på det. Särskilt Molten Core/Bore som är den tråkigaste instancen nånsin.

Säg inte det ;>

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=70697309&sid...

Inaktiv

varför kör du mc om det är tråkigt?
(håller ofc med dej, mc suger getkuk)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.

Klart man klarar sig. det är ingen större skillnad från att levla tidigare. går väl enklare/fortare med bättre gear, fast det beror ju på klass. Det går ju inte direkt mycket fortare att levla för en priest med fullt t2

Medlem

nja, tröttat en del på WoW som spel å tycker inte det är så oerhört kul med instancer... kul ett par runs men sen tröttnar jag tyvärr... WoW är kanske inte ett spel för mig helt enkelt... hoppas dock på roligare pvp sen!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Testpilot

För mig har raidandet blivit tröttsamt då man ser hur BC kommer att bli , tjusningen har mest varit att komma till nya bossar och plocka dem men nu då man ser hur mycke skoj nya instanser och sånt som kommer i expansionen så har man helt lagt ner det kämpandet.

Jag kommer nog att bli sparkad från mitt guild då jag lägger ner raidandet så mycket som jag tänker , känns så menlöst o grinda 4timmar i en instans var o varannan kväll då man vet vad som kommer ...

Medlem
Skrivet av Notumforce:

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.

Kräver? Vem bestämmer över dig och den tid du spenderar på WoW? Du eller guildet?

Vi har inga krav på våra medlemmar, skriver man upp sig på en raid så bör man helst komma men det är ingen som kräver någonting av någon. Visst, vi har inte BWL+ på farmstatus som hardcore guilden har och ibland är vi en eller två man kort men vad gör det? Vi har kul ändå. Och det är väl ändå därför man ska spela, för att ha kul.

Men jag håller med, MC är trist. Själv kör jag mest ZG och har besök AQ ett par tre gånger. MC brukar jag hoppa in på i mån av tid och lust.

Medlem

patch 1.13 kommer innan tbc och med en ny 5 manna dungeon


signatur

Meep!

Gen
Medlem
Skrivet av Phobo:

patch 1.13 kommer innan tbc och med en ny 5 manna dungeon

Dom har sagt att dom ska släppa en patch "inom kort" men inte visste jag att det skulle inkludera en ny 5-manna :> Har du nån länk på detta?

Sen angående instances som är tråkiga...det beror på vad man kör för några. MC kanske inte är WoWs roligaste instans men den den har ändå flera bra drops. Tjusningen med en instans är trots allt att cleara den. Tar ni Raggy så kan ni med råg i ryggen gå vidare till BWL.

Själv sitter vi och slåss med bossarna i Naxx och även om Kel'Thuzad känns lite avlägset så ger vi inte upp, expansion eller inte. För oss handlar det mest om att ta sig igenom Naxx bara för att ha gjort det. Efter Heigan kommer t ex Loatheb som verkar vara en grymt rolig fight. Thadduis verkar jobbig men även där en rolig fight o.s.v.

Alla guilds wipar, så är det Håller man på och lär sig cyckla så kommer man ramla flera gånger

Medlem
Skrivet av JayBee:
Skrivet av Notumforce:

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.

Kräver? Vem bestämmer över dig och den tid du spenderar på WoW? Du eller guildet?

Vi har inga krav på våra medlemmar, skriver man upp sig på en raid så bör man helst komma men det är ingen som kräver någonting av någon. Visst, vi har inte BWL+ på farmstatus som hardcore guilden har och ibland är vi en eller två man kort men vad gör det? Vi har kul ändå. Och det är väl ändå därför man ska spela, för att ha kul.

Men jag håller med, MC är trist. Själv kör jag mest ZG och har besök AQ ett par tre gånger. MC brukar jag hoppa in på i mån av tid och lust.

Klart gillet inte kräver det på så sätt att jag måste raida men vill jag köra bwl och aq40 eller vad det var så är det 10mc runs som gäller.

Problemet är nog att vi har många alts kanske.

Själv tycker jag det är skittråkigt o nöta en char hela tiden utan jag hoppar.

ibland vill jag spela mage ibland warrior eller något annat beroende på vilket humör jag är på.

Förr om tiden när man var yngre kunde man ju nöta 4-6timmar per dag trots jobb.

Men nu är det mer irl grejer som stör och som jag har valt..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag tyckte jag hade sett en "blue" angående ny dungeon i 1.13, nu kan jag ju såklart inte hitta det, återkommer..


signatur

Meep!

Inaktiv

Crusader strike FTW


signatur

NERF FEAR !!! !! !!!! !

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Klart gillet inte kräver det på så sätt att jag måste raida men vill jag köra bwl och aq40 eller vad det var så är det 10mc runs som gäller.

Ja, som jag ser det är det också ett krav. Varför har ni/dom satt upp den regeln?

Skrivet av Notumforce:

Själv tycker jag det är skittråkigt o nöta en char hela tiden utan jag hoppar.

ibland vill jag spela mage ibland warrior eller något annat beroende på vilket humör jag är på.

Jag kör bara två gubbar, min mage som är min main och som jag raidar med min alt hunter som jag kör PvP med. Kommer att skapa en BE Paladin när TBC kommer, men 3 karaktärer räcker gott och väl för mig. Vet inte ens om jag kommer att gå längre än level 20-25 med Paladinen, kommer att skapa honom mest för att se de nya låg level områdena.

Skrivet av Notumforce:

Förr om tiden när man var yngre kunde man ju nöta 4-6timmar per dag trots jobb.

Men nu är det mer irl grejer som stör och som jag har valt..

Samma här, det är därför som jag valt att koncentrera mig på bara två karaktärer.

Inaktiv

åter till topic. jag har bara en sak att säga om det nya releasedatumet SKANDAL!

Medlem

mer tid för Wii!!!! Wii!!!!! om man inte kan spela mer än 2-3 h om dagen så är highend guilds inget att tänka på oftast (jag har inte hittat någon iaf) så innan bc har jag ingen större anledning att lira..


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av JayBee:
Skrivet av Notumforce:

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.

Kräver? Vem bestämmer över dig och den tid du spenderar på WoW? Du eller guildet?

Vi har inga krav på våra medlemmar, skriver man upp sig på en raid så bör man helst komma men det är ingen som kräver någonting av någon. Visst, vi har inte BWL+ på farmstatus som hardcore guilden har och ibland är vi en eller två man kort men vad gör det? Vi har kul ändå. Och det är väl ändå därför man ska spela, för att ha kul.

Men jag håller med, MC är trist. Själv kör jag mest ZG och har besök AQ ett par tre gånger. MC brukar jag hoppa in på i mån av tid och lust.

Klart gillet inte kräver det på så sätt att jag måste raida men vill jag köra bwl och aq40 eller vad det var så är det 10mc runs som gäller.

Problemet är nog att vi har många alts kanske.

Själv tycker jag det är skittråkigt o nöta en char hela tiden utan jag hoppar.

ibland vill jag spela mage ibland warrior eller något annat beroende på vilket humör jag är på.

Förr om tiden när man var yngre kunde man ju nöta 4-6timmar per dag trots jobb.

Men nu är det mer irl grejer som stör och som jag har valt..

Om det handlar om att man bara skall kuta genom 10 ggr och samla dkp så verkar det meningslöst men om det är för att spendera sin dkp i MC så förstår jag mycket väl att de vill ha dig där då att börja köra BWL och AQ i blues inte är nån hit direkt. Själv klev jag in i Naxxramas med blåa prylar men jag va ensam i raiden med att bära dåliga prylar och har nu gearat upp mig en bra bit genom att nöta MC och BWL som alla andra i guilden verkar vilja spy på.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av JayBee:
Skrivet av Notumforce:

mitt gille kräver minst ex antal mc runs för att bli godkänd till högre instancer.

och det kan ju var segt eftersom just mc är uber tråkig,

Undrar om man kan klara sig med tier1 i bc hmm tills man kan byta ut det.

Kräver? Vem bestämmer över dig och den tid du spenderar på WoW? Du eller guildet?

Vi har inga krav på våra medlemmar, skriver man upp sig på en raid så bör man helst komma men det är ingen som kräver någonting av någon. Visst, vi har inte BWL+ på farmstatus som hardcore guilden har och ibland är vi en eller två man kort men vad gör det? Vi har kul ändå. Och det är väl ändå därför man ska spela, för att ha kul.

Men jag håller med, MC är trist. Själv kör jag mest ZG och har besök AQ ett par tre gånger. MC brukar jag hoppa in på i mån av tid och lust.

Det låter för bra för att vara sant :> High-end guild som är casual. Ni måste ha stenhård disciplin under era runs.

Men helt ärligt, angående Naxx progress så kan jag inte tänka mig att man kan göra med frilliga signs/kom om du vill. Vissa bossar kräver ju en viss raidsetup och p.g.a. svårighetsgraden så måste folk orka wipa och wipa dagen därpå för att lära sig bossarna.

Men...ni kaske också fixar det

Medlem
Skrivet av Gen:

Det låter för bra för att vara sant :> High-end guild som är casual. Ni måste ha stenhård disciplin under era runs.

Men helt ärligt, angående Naxx progress så kan jag inte tänka mig att man kan göra med frilliga signs/kom om du vill. Vissa bossar kräver ju en viss raidsetup och p.g.a. svårighetsgraden så måste folk orka wipa och wipa dagen därpå för att lära sig bossarna.

Men...ni kaske också fixar det

Någon stenhård diciplin har vi inte. Däremot vet folk vad dom ska göra innan dom ens sätter sin fot i MC/BWL för första gången.

Jag vet att folk kommer att reagera på det här, men då vi har en åldergräns på 25 i guildet så "vet man (oftast) vad man får". Säger folk att dom vet vad deras roll är och att dom kan spela sin klass, så kan man lita på det. Efter att ha varit i flera guild och spelat med folk i de yngre tonåren så kan jag påstå att man inte riktigt kan lita på vad folk säger. Det är i alla fall min erfarenhet.

Dessutom är tålamodet högre. Vi vet att real life kommer först och vi har tappat folk mitt under en MC raider för att någons barn har vaknat och behöver tillsyn. (Själv fick jag gå AFK när min yngsta son bestämde sig för att vakna och kräkas mitt under en fight med Hakkar. Shit happens - och det vet alla som är med i guildet.)

Dessutom så formades guildet inte igår. 70-80% av alla som är lvl 60 har spelat ihop i över ett år, vi/dom känner varandra väl. Som jag sa tidigare, vi har med denna casual stil inte kommit lika långt som andra guild. Men det är ingen som bryr sig. Vi har kul ändå. Faktum är att de allra flesta som lämnar oss för andra mera hardcore guild, oftast kommer tillbaka. Dom klarar inte av att någon annan ska bestämma hur ofta dom ska raida eller hur dom ska specca sin karaktär.

Vi är beviset på att det går att ha en casual attityd till WoW och ändå kunna raida de högre instancerna. Visst, är man kåt på T2/T3 setetn och man bara måsta ha dom så fort som möjligt, då har man inget i vårat guild att göra.

Gen
Medlem
Skrivet av Phobo:

jag tyckte jag hade sett en "blue" angående ny dungeon i 1.13, nu kan jag ju såklart inte hitta det, återkommer..

Råkade ramla över det nyligen

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3823395...

Medlem

nä men itta!


signatur

Meep!

Inaktiv

hm
vi progressar naxx å håller på... själv spelar jag max en gång i veckan för tillfället
vissa nöter hårdare och är med på varenda aq/naxx/bwl-run, medan vissa är mer casual som jag..
kraven som finns är att OM man signar så måste man showa i tid, annars får man minusdkp
vårt system har dock unsign å grejer, där du kan skriva typ "kan bara spela x->y" eller "jag blir sen" så slipper du nån bestraffning.

handlar bara om organisering...
anledningen till att man bestraffas om man skiter i att showa på nåt man signat på är inte för att "omg omg vi får inte progress i wowz" utan det är helt enkelt för att man kan förstöra en kväll för 39 pers, som planerat kvällen för wow. man hade liksom kunnat hitta på annat då.

vi har extremt sällan raiduppsättningskrav, det har bara skett det senaste på vissa bossar i naxx som verkligen kräver det, och har det inte kunnat uppnås så har vi gjort nåt annat helt enkelt..

alla är speccade exakt som dom vill men har självklart den roll i raid som krävs för att lyckas med encountern osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

OMG OMG OMG kan inte vänta på BC, jag måste dock fixa till internet så att jag inte blir DC hela tiden


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar