Sugen på att börja lira igen?????

Medlem
Sugen på att börja lira igen?????

Nu har jag köpt en ny dator och har haft ett sug efter att börja lira WoW igen.
Jag lirade för kanske 6 månader sen med en polare men jag kände att han lade ned alldeles för mycket tid, på spelandet.

Det jag undrar är kan man lira WoW men inte vara über seriös? Finns det några som lirar på detta vis och vill lira lite med mig så PM:a mig. Bör tilläggas att jag inte är så bra på wow, men älskar känslan och grafiken

Tacksam för svar/hjälp

Ha det gott!

Medlem

Två ord: Börja inte!


signatur
Medlem

Har du haft problem att sluta?

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Två ord: Börja inte!

Helt rätt..har man väk börjat är man ganska så fast


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Gen
Medlem

Börjar du nu när TBC ligger såpass nära kan du vara säker på att du fastnar många månader framöver :>

Medlem

WoW är ett beroende-framkallande spel men det är du som bestämmer hur mycket du ska spela. Har du ingen karaktär så är det nog inte läge att börja. Själv är jag en periodare, det vill säga, en tre fyra dagar så kan jag spela 2-5 timmar om dagen, sen kan det ta lika många dagar innan jag loggar på igen. Jag låter mitt liv bestämma hur mycket och när jag ska spela WoW, inte tvärtom. Annat vore vansinningt.

Medlem

Måste vara jäkligt svårt att spela WoW på en casual-nivå såvida man inte rollspelar eller liknande. Känns lite som "allt eller inget" när man börjat med en karaktär för till slut kommer du att tänka "jag måste ha [insert random epic]" osv och så sitter du i träsket.

Medlem

Jag har spelat ungefär sen releasen av wow och jag har aldrig varit riktigt beroende av wow. Har bara spelet lite då och då bara. Som JayBee säger så händer det att man lirar mycket nån vecka och kanske ingenting en eller två veckor.

Men jag tycker du lätt ska börja spela, ta med nån kompis också så kommer nog ha skit kul

Medlem

Alla har olika saker att säga... Om jag lyckas övertala någon polare att börja så kanske jag gör det.

Medlem
Skrivet av astie:

Måste vara jäkligt svårt att spela WoW på en casual-nivå såvida man inte rollspelar eller liknande. Känns lite som "allt eller inget" när man börjat med en karaktär för till slut kommer du att tänka "jag måste ha [insert random epic]" osv och så sitter du i träsket.

Oh yes indeed, jag hade problemet att jag ville spela pve, så jag joinade serverns bästa guild och "råkade" stanna på 100% raid-aktivitet, vilket var smått förödande för 'det riktiga livet'. Raidar jag inte så tröttnar jag fort på spelet och spelar inte alls.

Inaktiv

Som alla säger, wow tar för mycket tid, är du inte redan beroende så kommer du bli det, börja inte.

Medlem

Men med lite självkontroll så borde det gå bra när jag spelade förut så hade jag inga problem att sluta.
Det jag saknar med spelet är nog atmosfären. Har fortfarande inte bestämt mig, men hur det än blir så kan jag inte börja lira förens om 1 månad ska bort med jobbet

Medlem

Som någon sade: Har du dålig karaktär och har ont om andra intressen är det kanske dumt.
Själv hade jag jättegärna lirat flera timmar om dagen och PvP:at, raidat och stått i, men gör inte det för då hade allt omkring blivit lidande. För mig är det inte svårare än så. Trots detta diggar jag WoW skarpt och spelar helt enkelt när det inte går ut över någonting som borde prioriterats. Jag lirar när frugan kollar på någon tv-serie, eller gått och lagt sig. Det går ju därför sjukt långsamt att lvla, och det är svårt att klämma in längre instanser.

Klart det går att lira WoW utan att vara extrem om man har rimliga förväntningar på det hela. Jag lirar för att det är så sjukt kul och maffigt, inte för att bli bäst.

Medlem

Skapa en druid så blir det mycket lättare att sluta.

Medlem

Har nog bestämt mig för att börja lira igen, men ska lira på en låg nivå, visst nån dag om det inte finns något att göra så kanske det drar iväg några timmar men huvudsaken är att spela för att ha kul som megablaff skrev.

Kommer också antagligen börja spela på en PvE server.

Inaktiv
Skrivet av nissepistol:

Har nog bestämt mig för att börja lira igen, men ska lira på en låg nivå, visst nån dag om det inte finns något att göra så kanske det drar iväg några timmar men huvudsaken är att spela för att ha kul som megablaff skrev.

Kommer också antagligen börja spela på en PvE server.

Det är jättebra om du kan hålla det på den nivån, men när du väl dingar 60 och kanske vill börja med PvP t.ex. så kommer du se att man inte kan åstadkomma mycket med blå/grön gear mot snubbar i T2/T3, och vill man ha en chans så måste man geara upp själv.

Gen
Medlem
Skrivet av astie:

Måste vara jäkligt svårt att spela WoW på en casual-nivå såvida man inte rollspelar eller liknande. Känns lite som "allt eller inget" när man börjat med en karaktär för till slut kommer du att tänka "jag måste ha [insert random epic]" osv och så sitter du i träsket.

Iofs kommer casual lirandet återinföras nu när TBC släpps. Det ska gå att soloa hela vägen till lvl 70. Sen återinförs glädjen att köra med 5-manna instanser vilket inte ställer lika höga krav på att vara med i ett guild för att ta nya bossar och få nya epiks.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av astie:

Måste vara jäkligt svårt att spela WoW på en casual-nivå såvida man inte rollspelar eller liknande. Känns lite som "allt eller inget" när man börjat med en karaktär för till slut kommer du att tänka "jag måste ha [insert random epic]" osv och så sitter du i träsket.

Iofs kommer casual lirandet återinföras nu när TBC släpps. Det ska gå att soloa hela vägen till lvl 70. Sen återinförs glädjen att köra med 5-manna instanser vilket inte ställer lika höga krav på att vara med i ett guild för att ta nya bossar och få nya epiks.

Och dom nya instancera är 20-mana. Eller var det 25? Hur som helst, klart bättre än 40-man instancer, lättare att organisera och lättare att få ihop folk. Ett större guild kan till och med köra två raider samma dag. Kanske till och med tre.

Medlem

Om man vill spela en del solo vilken typ av gubbe ska man välja då? Gärna någon som är relativt lätt spelad.

Medlem

Hunter / Warlock / Rogue / Paladin. Alla är bra solo. Lättast är väl Hunter. Svårt att dö när man alltid har en tank med sig. (Jag skriver med erfarenhet av alla klassar såklart, jag sitter inte och gissar.)

Medlem

ok, finns det någon speciell ras som är bättre på att vara hunter än andra?

Medlem
Medlem

Ok, men dvärgar och tauren har väl gevär istället för båge, är de bättre med båge eller gevär?

Medlem

Spelar ingen roll riktigt. Och Tauren och Dvärgar kan lära sig skjuta med Båge också, och vice versa för de andra raserna. Det finns mest bågar som questrewards och drops från monster och så.

Medlem

Eller varför inte en vithårig female NE hunter?
Ibland tror man att det snöar i Ashara.

"Skapa en druid så blir det mycket lättare att sluta."

För solo PvE är en druid något av det roligaste du kan spela. Inga problem att ta elites som krävs ibland i quests osv.
Men sätter du din fot i en raid eller försöker dig på BG pvp så blir det oftast inget kul.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Orc är bäst hunter som beastmaster och troll är bäst som marksmanship typ.


signatur
Medlem

ok och vilken av dem är bäst om man vill spela en del solo?

Medlem

Sluta oroa dig för vad som är bäst, då låter du redan som du är fast. Spela vilken ras du vill, skillnaden är minimal, speciellt om du ska spela casual. Klasser spelar inte heller så stor roll, gäller bara välja en som passar. Hunters är väl lite som pokemon, man måste springa runt och leta pets men visst dem är klart effektivast i solo play om man speccar beastmastery. Hursomhelst poängen var, sluta oroa dig om vad som är bäst och spela ras/klass som du tycker passar dig och ser trevligt ut helt enkelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ok är lite smått trött. Jag får väl prova runt lite och se vad som passar helt enkelt tack för all hjälp än så länge.

Medlem

orc hunter är väl att rekomendera, speciellt om du kommer lira bc.
den dära 5% dmg bonusen till pets kommer märkas mer + bloodfury(eller vad den kallas) även ger rejält med ranged attackpower.
taurens har ju warstomp+5% hp som är fint i pvp,
trolls racials är ganska veka.

har inte så stor koll på allians sidan, men dwarfs har väl bättre racials än nelfs iaf.


signatur

shortbow.gif

12
Skriv svar