Heal-interrupt addon?

Medlem
Heal-interrupt addon?

Förr gick det att ställa in ct_raid så att den avbröt heals om personen hade mer än x% hälsa. Kan inte hitta det längre, ligger det gömt eller finns det någon annan addon som fixar detta?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

UI funktionen som gjorde det stängdes av i våras, så det går inte längre


signatur

Internet är din vän

Medlem

Låter väldans fuskigt, bra att det stängdes av.

Medlem

På vilket vis är det fusktigt? Det är bara slött om något alls. Samma sak som att trycka esc, hoppa eller förflytta sig 2mm åt något håll. Inte fuskigt alls att avbryta spellcasting.
Kanske missuppfattade jag det hela?


signatur

osv.

Medlem

inte alltid lätt att hinna det när den andra helarens spell landar en halv sekund innan ens egen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

har för mig det finns workarounds för det och att det finns mods som klarar av det
kolla efter manaconserve eller nåt

så jättekul är det faktiskt inte att behöva trycka på escape eller röra på sig för att avbryta spellcasten
jag brukade köra med manaconserve när det funkade men lärde mig köra utan.. finns väl positiva och negativa saker med det.
vissa saker kräver rätt mkt spam-heal, och där är det pga lagg omöjligt att avbryta heals i tid hur man än gör.. å det är sådär kul när man avbryter med escape och får upp main menu över hela skärmen osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

om blizz stängde av funktionen så har de nog en rätt så bra anledning... samt.. det är ju lite de som är charmen med en bra healer.. att inte over heala hela tiden


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

dom tog bort funktionen vid namn StopSpellCasting() eller nåt sånt
om det var specifikt för denna anledningen eller inte (många mods använder den) sa dom inte vad jag vet..
och det är inte så mycket "charm" i ett laggigt 40-mannaraid med en boss man redan dödat femtio ggr


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Lie|:

På vilket vis är det fusktigt? Det är bara slött om något alls. Samma sak som att trycka esc, hoppa eller förflytta sig 2mm åt något håll. Inte fuskigt alls att avbryta spellcasting.
Kanske missuppfattade jag det hela?

Som Json säger. Avbryter den automatiskt när nån annan healar före eller personen tar en potion eller vad som händer är det ju fuskigt. Minimerar ju overheals som leder till mer mana. Personlig skicklighet/kyla/speluppfattning med mera utraderas ju då. Addonsystemet är en av de saker som gör WoW så himla bra, men lite ska man väl få göra och tänka själv

Inaktiv

åh tro mig.. det finns många saker kvar att tänka på.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar