Top 10 Bästa Abilities i WoW - Rösta

Medlem
Top 10 Bästa Abilities i WoW - Rösta

Vilken ability tycker ni är kraftfullast i WoW? Skriv här.

- Rösta bara på 1 ability och rösta bara 1 gång.
- Alla abilities i spelet får röstas på.
- Det är level 60 versionen av abilitien som menas.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Recklessness, warrior ability, 30 minuter cooldown.
- The warrior will cause critical hits with most attacks and will be immune to Fear effects for the next 15 sec, but all damage taken is increased by 20%.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

1. Earthbind totem (slöa ner ett helt gäng med allys är kraftfullt)
2. Nature Swiftness, ger ett extra liv till både min shaman och druid.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Fear ( all former )

Inaktiv

Death coil är bättre än alla fears.

Btw, att recklessness har 30 min cooldown gör den ganska värdelös i typ nästan alla situationer då man oftast inte vill sätta den i cooldown utan vill ha den till rätt situation.

Medlem

Bäst om man inte skall bry sig om cooldown och shit är lätt Shield Wall.

Annars är det inget fel på DI och Ressurection, dock har dessa en jävla lång cooldown. Lay on hands är även tokbra den med, cooldown som in i helvete där med.

Death wish är en annan favorit som dessutom inte har en särskillt lång cooldown.


signatur
Medlem

(improved)Earth shock
Går fan inte om man kör som caster iaf paladin, är preeeeeecis att man hinner hela

Inaktiv

De första 5 kan man ju ta sig ur eller slutar efter ett par sekunder, och åker sen på cooldown, och pröva att slå tillbaka istället för att springa ifrån alla encounters så kommer du märka att slow inte är ett sån't stort problem.

Divine Shield + Hearthstone dödar ju alla klasser har jag ju märkt också.

En fire reflector mot både Fireballen och PoM+Pyro så dör ju magen istället.

Se till att inte gå under 20% mot warriors om du inte vill åka på execute, inget är särskilt overpowered.

Inaktiv

mind flay, för det är så jävla gött å smälta~


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

DeathCoil (löjligt imba i PvP)
Blink (hade vart bäst om den inte vart buggad)
Innervate (evocation för alla)
Divine Shield (mobilt iceblock)
Rebirth/Soulstone m.m. (sket i ljuset i tunneln)
IceBarrier/Power Word: Shield (grymt för casters in combat)
Vanish (om det blir hett om öronen)
Aimed-Shot (sjuk dmg var 8e sekund lr vad det är)
Teleport (Hearthstone deluxe plus ultra pro)

Durids (Rogue, Warrior, Healer i ett)

Inaktiv
Skrivet av Gen:

DeathCoil (löjligt imba i PvP)

Death coil ligger på 2 min cooldown, inte allt för farligt, men kan inte blåsas lite hur som helst då det kan bli din död att inte ha den i rätt tillfälle. Sen springer man bara i 3 sekunder innan den tar slut, vilket faktiskt inte är så mycket, då man oftast använder denna på melee, och då 1.5 utav dessa sekunder är global cooldown, sen att många klagar på att den healar är ju inte heller så hett då det vid den level man får rätt rank oftast är 1 slag eller en spell från de mesta klasser. Sen får den endast 21.5% utav din totala shadow spell damage också, vilket gör att man inte kan få ut särskilt mycket mer än de 500 skada den ger.

Skrivet av Gen:

Blink (hade vart bäst om den inte vart buggad)

Det är inte så svårt att komma ifatt någon som blinkar ändå, och den kostar så förjaevligt med mana också. *host* Swiftness potion *host*

Skrivet av Gen:

Innervate (evocation för alla)

Går du Oom i PvP är du sämst. Och se till att inte aggroa mer än du klarar på din mana.

Skrivet av Gen:

Divine Shield (mobilt iceblock)

Men de flesta paladins blåser denna spell så fort de åker på låg hp, och sen har de 5 min cooldown till nästa, finns inte mycket annat du kan göra, paladins har rätt kass damage ändå, och inte mycket för att slöa ner dig, se till att få lite distans medan han/hon healar ifall det är det de använder den till.

Skrivet av Gen:

Rebirth/Soulstone m.m. (sket i ljuset i tunneln)

Sen att du ressar t.ex. med 2200 hp och utan pet som warlock gör förstås ingen skillnad? Eller att båda har 30 min cooldown?
Du får inte full hp med rebirth heller. Priests/palas/shamans har ju t.ex. en out of combat res utan cooldown, vilket jag ser som mycket mer användbart än combatresu med längst cooldown.

Skrivet av Gen:

IceBarrier/Power Word: Shield (grymt för casters in combat)

Äta/dispel kanske?

Skrivet av Gen:

Vanish (om det blir hett om öronen)

I PvP t.ex. har ju alla klasser någon slags dot, och i PvE ska man ju bara vara dålig om man drar för mycket aggro från allt. L2Feint.

Skrivet av Gen:

Aimed-Shot (sjuk dmg var 8e sekund lr vad det är)

Har ändå 3 sekunder cast, 6 sekunder cooldown också. Inte svårt att fixa bort. Hatar hunter's pet's mer än hunters själv då jag spelar caster.

Skrivet av Gen:

Teleport (Hearthstone deluxe plus ultra pro)

Se till att inte ha Hearthstone på cooldown hela tiden då, jag behöver den aldrig mer än en gång i timmen.

Skrivet av Gen:

Druids (Rogue, Warrior, Healer i ett)

Synd att de suger på allt utom healing då, speciellt då de inte kan leka damagedealer och healer samtidigt, utan kommer då ha kass damage eller healing.

Inaktiv

Fear
Deathcoil
Sheep
Stunlocks

Medlem

Mindcontrol... (For the fun of it...)

Testpilot

NR1 ->>>> Stealth

Sap
Gouge
Kidney Shot
Cheap Shot

Medlem

Tror dismembered missförstog denna tråd.

Handlar inte om hur dåliga alla spells är utan vilka man personligen tycker är bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem

Först av allt nämner inte trådskaparen ordet "PvP" någonstans i sitt inlägg.

För det andra är det abilities jag tycker är bra och gäller antingen PvP eller PvE.

Nu är det min tur att flama dig >= )

Skrivet av dismembered:

Death coil ligger på 2 min cooldown, inte allt för farligt, men kan inte blåsas lite hur som helst då det kan bli din död att inte ha den i rätt tillfälle. Sen springer man bara i 3 sekunder innan den tar slut, vilket faktiskt inte är så mycket, då man oftast använder denna på melee, och då 1.5 utav dessa sekunder är global cooldown, sen att många klagar på att den healar är ju inte heller så hett då det vid den level man får rätt rank oftast är 1 slag eller en spell från de mesta klasser. Sen får den endast 21.5% utav din totala shadow spell damage också, vilket gör att man inte kan få ut särskilt mycket mer än de 500 skada den ger.

Kombinationen av först en fear, sen en deathcoil på en mage som mig är dödlig såvida man inte har IceBlock eller WOTF ready.

Skrivet av dismembered:

Det är inte så svårt att komma ifatt någon som blinkar ändå, och den kostar så förjaevligt med mana också. *host* Swiftness potion *host*

Så du menar att varenda warrior/rogue dricker swiftness pots efter att en mage blinkat? Tror inte det. Spec inte i BG. Jag har iallfall aldrig blivit jagad av en rogue/warrior med swiftness.

Skrivet av dismembered:

Går du Oom i PvP är du sämst. Och se till att inte aggroa mer än du klarar på din mana.

Att du ens kunde tro att jag menar Innervate i PvP...snackar PvE såklart. Tycker det är en väldans bra ability för healers som går oom vid speciella encounters. Viscidus är ett exempel.

Om jag går oom i PvP är jag bäst, betyder att jag överlevt länge nog.

Skrivet av dismembered:

Men de flesta paladins blåser denna spell så fort de åker på låg hp, och sen har de 5 min cooldown till nästa, finns inte mycket annat du kan göra, paladins har rätt kass damage ändå, och inte mycket för att slöa ner dig, se till att få lite distans medan han/hon healar ifall det är det de använder den till.

Det var inte menat i PvP sammanhang här heller. Som du säger gör dem dålig dmg ändå. Men känns som en fin life-saver i PvE och instances.

Skrivet av dismembered:

Sen att du ressar t.ex. med 2200 hp och utan pet som warlock gör förstås ingen skillnad? Eller att båda har 30 min cooldown?
Du får inte full hp med rebirth heller. Priests/palas/shamans har ju t.ex. en out of combat res utan cooldown, vilket jag ser som mycket mer användbart än combatresu med längst cooldown.

Visst, ankha är inte fel efter en wipe, men SS är ibland bra att ha när man tränar på nya bossar.

Skrivet av dismembered:

Äta/dispel kanske?

Äta????Dispel??? vad snackar du om?

Som mage är det skönt att ha IceBarrier så man inte förlorar casttime = högre DPS.

Skrivet av dismembered:

I PvP t.ex. har ju alla klasser någon slags dot, och i PvE ska man ju bara vara dålig om man drar för mycket aggro från allt. L2Feint.

Generalisera mer tack. Så alla rogues har konstanta dots på sig hela tiden?

Skrivet av dismembered:

Har ändå 3 sekunder cast, 6 sekunder cooldown också. Inte svårt att fixa bort. Hatar hunter's pet's mer än hunters själv då jag spelar caster.

Initial DMG menar jag och har fåt crits på mig för 2700+ Sen har Hunters mycket högre critchans än casters.

Skrivet av dismembered:

Se till att inte ha Hearthstone på cooldown hela tiden då, jag behöver den aldrig mer än en gång i timmen.

Totalt meningslöst inlägg från dig. kkthxbye

Skrivet av dismembered:

Synd att de suger på allt utom healing då, speciellt då de inte kan leka damagedealer och healer samtidigt, utan kommer då ha kass damage eller healing.

Det var inte seriöst menat. Sen är en duktig druid rätt jobbig i PvP mot mages.

Medlem

WoTf


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

WoTf

Ja, den är ju helt klart top 1


signatur
Inaktiv

Perception !

Nerf ;p

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Först av allt nämner inte trådskaparen ordet "PvP" någonstans i sitt inlägg.

Nej, men du gör. Sen att jag bara nämner användningsområden i PvP ser jag inte som en dålig grej.

Skrivet av Gen:

Kombinationen av först en fear, sen en deathcoil på en mage som mig är dödlig såvida man inte har IceBlock eller WOTF ready.

Men nuka honom och prova counterspell när warlocken kastar Fear, då får han/hon 10 sec cooldown på t.ex. Death coil, vilket borde vara mer än nog för att döda honom/henne.

Skrivet av Gen:

Så du menar att varenda warrior/rogue dricker swiftness pots efter att en mage blinkat? Tror inte det. Spec inte i BG. Jag har iallfall aldrig blivit jagad av en rogue/warrior med swiftness.

Nej, men springer de åt andra hållet så kan du inte heller skada dem, vilket gjorde att din blink gick åt helvete, och har magen låg hp och warriorn/roguen vill döda är det värt att blåsa en Swiftness pot, inte precis så att de är dyra att göra.

Skrivet av Gen:

Om jag går oom i PvP är jag bäst, betyder att jag överlevt länge nog.

Jag lever ofta genom nästan hela PvP gamesen när jag lirar, och jag lirar mycket. Jag går nästan aldrig OoM då man för en liten penning kan köpa mat som healar när man är out of combat, som jag använder flitigt.

Skrivet av Gen:

Det var inte menat i PvP sammanhang här heller. Som du säger gör dem dålig dmg ändå. Men känns som en fin life-saver i PvE och instances.

Men så dör alla cloth wearers istället. Too bad.

Skrivet av Gen:

Visst, ankha är inte fel efter en wipe, men SS är ibland bra att ha när man tränar på nya bossar.

Och det gör den bäst/kraftfullast...?

Skrivet av Gen:

Äta????Dispel??? vad snackar du om?

Som mage är det skönt att ha IceBarrier så man inte förlorar casttime = högre DPS.

Vet inte om du någonsin hört talas om detta, men vissa klasser har en dispel magic ability som gör att man kan ta bort debuffs, t.ex. eller som Felhunter's Devour Magic som kan dispella alla sorts sköldar utom då t.ex. paladins sköldar.

Skrivet av Gen:

Generalisera mer tack. Så alla rogues har konstanta dots på sig hela tiden?

I PvP, förhoppningsvis. I PvE, så har jag sagt mitt.

Skrivet av Gen:

Initial DMG menar jag och har fåt crits på mig för 2700+ Sen har Hunters mycket högre critchans än casters.

Vet inte hur silence fungerar mot hunters, men du borde ju kunna ta dig ur range ifall inte huntern bestämt sig för att försöka gå melee, vilket den troligtvis inte gör.

Skrivet av Gen:

Totalt meningslöst inlägg från dig. kkthxbye

Och detta var förstås fullt av meningsfull information...? Bara för att du inte kan komma på något sätt att kontra vilket du försökt under hela din "flame post"

Skrivet av Gen:

Det var inte seriöst menat. Sen är en duktig druid rätt jobbig i PvP mot mages.

Har du märkt att du ser allt ur en mages synpunkt? Försök se det ur ett annat perspektiv.

Som vanligt har du counterspell ifall druiden kör med magier (Imp. Counter Spell = 4 sec silence), och kör den björn kan du blinka ur t.ex. stun, och frysa den i marken, borde ge dig lite tid att blåsa lite spells.

Medlem

Men ge er - det är inte detta tråden handlar om!
PM:a varandra istället...

Gen
Medlem

Så sant så. Låter bli att svara på inlägget men säger bara "ja, jag ser det ur en mage synpunkt eftersom jag lirar mage och inget annat".

Om du vill fortsätta bråka kan du PMa mig.

OnT : Kom på en till, Mindcontrol Vilken rolig ability alltså. Dock kanske inte den bästa.

Edit * Jazman var visst före där :>

Medlem

Dismembered istället för att såga andras förslag bara för att det finns en counter ability (vilket det bör göra...) så kan du ju föreslå en egen ability som nu är insta kill allt du ser vilket verkar vara den enda ability som du skulle godta som starkast.

Deathcoil ligger hyffsat långt upp på min lista iallfall, samt Mortal Strike (i pvp då)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Jazman:

Men ge er - det är inte detta tråden handlar om!
PM:a varandra istället...

Det är väl iofs precis vad tråden handlar om? Kraftfullaste spellen/abilityn? Dvs man skall diskutera det vilket de gör.


signatur
Inaktiv

Hej!

dismembered behöver lära sig att spela

Hej då

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Jazman:

Men ge er - det är inte detta tråden handlar om!
PM:a varandra istället...

Det är väl iofs precis vad tråden handlar om? Kraftfullaste spellen/abilityn? Dvs man skall diskutera det vilket de gör.

Nja inte riktigt om jag förstår instruktionerna rätt?

Skrivet av Mellanare:

- Rösta bara på 1 ability och rösta bara 1 gång.
- Alla abilities i spelet får röstas på.
- Det är level 60 versionen av abilitien som menas.

Jaz /fade

Gen
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Det är väl iofs precis vad tråden handlar om? Kraftfullaste spellen/abilityn? Dvs man skall diskutera det vilket de gör.

Jo, fast det var inte diskussion, det var att rosta mig sakta över liten eld Plus att det blev en fight ang vad som är bra och inte i PvP.

Medlem

Jag kanske borde klargöra att detta handlar inte om vilken ability som är bäst utan vilken ability du som individ tycker är bäst, så det finns ingen anledning att bråka.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Så sant så. Låter bli att svara på inlägget men säger bara "ja, jag ser det ur en mage synpunkt eftersom jag lirar mage och inget annat".

Ja, och jag spelar endast PvP, och såg kanske saker mer från den sidan. Det gör mig dålig?

Skrivet av repet:

Hej!

dismembered behöver lära sig att spela

Hej då

Var god utveckla dig.

Skrivet av Wardancer:

Dismembered istället för att såga andras förslag bara för att det finns en counter ability (vilket det bör göra...) så kan du ju föreslå en egen ability som nu är insta kill allt du ser vilket verkar vara den enda ability som du skulle godta som starkast.

Det finns ingen sådan ability, men det finns många sätt att kontra varenda nämnd spell, eller något som gör att den i många tillfällen inte fungerar som man hade velat, eller varit så stark som man tänkt sig.

Skrivet av Gen:

Jo, fast det var inte diskussion, det var att rosta mig sakta över liten eld Plus att det blev en fight ang vad som är bra och inte i PvP.

Du försökte få det till flame. Du svarade, och ville diskutera, inget sa att du inte fått diskutera tillbaka, och därför gjorde du det. Hade du väntat dig att jag skulle skriva om en utav de abilities du nämnt i taget eller?

Skrivet av Mellanare:

Jag kanske borde klargöra att detta handlar inte om vilken ability som är bäst utan vilken ability du som individ tycker är bäst, så det finns ingen anledning att bråka.

Det är ingen som bråkar.

Gen
Medlem

Släpp detta nu dismembered. Jag har varken sagt att du är dålig eller väntat mig någonting (spec inte en post av ditt slag).

Jag skrev ned några abilities, så flamade du vad jag skrivt istället för att diskutera saken.

Men nu lägger vi ned diskussionen ok?

12
Skriv svar