Medlem
Aggro Mätare?!

Tjenna. Undrar om de finns nån aggro meter som funkar även när man e själv? Jag är hunter så vill gärna se hur mycke aggro mitt pet har osv. Vill oxå att den ska funka i party. Nu har jag KTM men den verkar ju bara funka i raid?!

//Frazz

Gen
Medlem

KTM måste inte köras i party/raid. I options kan du välja att rutan bara visas om du går med en raid.

KTM är beroende av att andra har addonnet så att den kan synca skadan på rätt sätt, men eftersom ditt pets skada syns i din combatlog borde KTM visa det.

Vild gissning iofs

Medlem

alltså, varför spela spelet överhudtaget? kan ju lika gärna låta någon annan spela åt en. Eller du kanske vill ha ett addon som gör allt annat också, dödar mobbs, skriver i chatten, lagar mat, diskar, går med hunden osv...?

E verkligen skills som räknas i det här spelet.....

Medlem

Pimp, det enda KTM gör är att du inte behöver sitta och addera ihop all din skada för att räkna ut hur mycket threat du genererar.

Har du inte KTM så är det i princip det du måste göra om du sitter och kör Broodlord Lashlayer eller Vaelstraz the Corrupt till exempel. Utöver det så måste då tanksen dessutom sitta och köra olika formler på varenda liten Sunder Armor eller Revenge etc. som de kör för att räkna ut sin egen threat.

Jag tar förgivet utifrån ditt uttalande att du inte kört BWL som en damage klass och jag kan förstå att du tycker att det inte behövs. Men tro mig, minsta lilla en rogue eller en av de olika tanksen etc. drar för mycket threat på Vaelstraz så kommer han att vända sig om, köra en Flame Breath och vips, alla healers är döda.

Ännu värre är det på Broodlord Lashlayer som dessutom har ett aggro ceiling vilket gör att förr eller senare kommer hunters etc. dra för mycket threat ifall de inte håller koll på KTM, har de KTM kan de se när de börjar närma sig och då kan de dra en feign death i tid innan Broodlord springer in i raiden, kör en AOE Blast Wave och gör 2.5k skada på hela raiden.

Hade Blizzard gjort bossar som dessa så att tanksen kunde bygga så pass mycket threat att man aldrig skulel behöva oroa sig för att förlora aggro skulle inte KTM behövas på dessa bossar men de skulle bli aldeldes för lätta.

Mellanare, level 60 warrior, Vashj, Main Tank


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

använder folk KTM?
*fniss*

skämt åsido.. det hade faktiskt vart smidigt med lite aggro-meters då å då.
det håller fan inte att säga att "omg denna moden tar bort skillen i spelet", eftersom många av wows encounters är helt efterblivna och löjligt konstruerade..
wipade sönder i 4h igår på herr Pathwerk, ett encounter som wipar gruppen om en offtank liksom står en millimeter för långt fram vid pull, eller om en offtank råkar parrya och dodga lite för mycket osv osv och man blir lika förbannad varje gång på blizzards jävla tärningsspel..
fick ner aset till 21% så fick nån OT dubbel-hatestrike pga lite skumma grejer så wipar vi, jippi.. så jävla efterblivet utformad encounter! en mörk fläck i naxx-listan på faktiskt intressanta bossar som kräver lite attention..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hehe, jo Patchwerk är väl inte den roligaste bossen i spelet. Men faktum är att de bossar jag nämnde ovan som kräver total aggro kontroll för att inte whipa är två av de roligaste bossarna i spelet IMO. I alla fall Vael.

Och trots att det i princip kräver KTM så är det ju två stycke väldigt skillbaserade bossar, man måste helt enkelt göra rätt. Till skillnad från Patchwerk, som du nämner, där det är väldigt mycket lotto ifall man whipar eller inte.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

samma med Ouro.. hatar fan den jäveln.. vi har tagit honom, men han är verkligen en av blizzards tärningsbossar, man blir så förbannad ibland asså T_T


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tack för svaren gubbar.
Dock förstår jag inte pimp!! Jag har spelat wow i exakt 5v idag och har under den tiden börjat förstå mig på mer o mer. Så verkar inte va fallet med pimp.

//Frazz

Gen
Medlem

Är lite egoistisk nu när jag säger att Patchy är en av dom roligaste bossarna för en mage. Äntligen får vi gå all out 100% d.v.s. trinkets, pom, AP, you name it.

Som alla vet har kan inte NÅGON dra aggro efter att maintanken fått den. Blizzard själva skriver det. Men...jag såg en film en gång om en mage från Fusion som lyckades dra aggro från MTn ändå Han var fire och crittade flera gånger i rad samtidigt som han snodde alla andra firemages crittar vilket genererade en sanslös skada. Då blev patchy sur och snittade upp honom
Har försökt hitta filmen på warcraftmovies men den är borta. Kan hända att Blizz bad dom ta bort den ? Vem vet

(Sorry, lite OT)

Medlem

När jag raidade långt innan KTM kom så spöade i igenom hela BWL gång på gång i flera månder utan någon threataddon. Var väl inga problem... gäller att lära sig hur mycket man kan göra innan man går förlångt och har man nu kommit till BWL eller liknande så bör man ju lärt sig det i tidigare instanser... fast man ska väl inte förvänta sig så mycket utav WoWs spelare då de flesta verkar krypit fram från någon sten och aldrig vill lära sig något och propsar på att de absolut har rätt... nu kom jag av ämnet. Tack för mig.


signatur

osv.

Inaktiv

Lie|: vi har aldrig heller kört KTM men det är ganska efterblivet att påstå att många bossar i wow kräver intelligens på nåt vis..
mc: hm.... domo?
bwl: razor.. vael.. hm.. chromaggus med time lapse?... nef
aq: några fler helt klart, men nuthin' special, med undantaget c'thun
naxx: för dålig på namn här, men här är en hel del kul grejer

majoriteten är bara _YAWN_, det ger ingen credd i mina ögon att påstå att "folk måste lära sig spela" osv
for the record, jag lirar präst och har aldrig kört emergency monitor eller dyligt, aldrig decursive osv.. gör allt manuellt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

wipade sönder i 4h igår på herr Pathwerk, ett encounter som wipar gruppen om en offtank liksom står en millimeter för långt fram vid pull, eller om en offtank råkar parrya och dodga lite för mycket osv osv och man blir lika förbannad varje gång på blizzards jävla tärningsspel..
fick ner aset till 21% så fick nån OT dubbel-hatestrike pga lite skumma grejer så wipar vi, jippi.. så jävla efterblivet utformad encounter! en mörk fläck i naxx-listan på faktiskt intressanta bossar som kräver lite attention..

Patchwerk är en läskigt simpelt konstruerat fight som bara kräver lite kunskap för att undvika sakerna du ovan nämner.

Om ni har wipat i 4h på honom och fortfarande inte vet VARFÖR det händer att offtanks får dubbla HS så uppmanar jag er att tänka efter lite då det faktiskt är en sjukt simpel anledning.

Finns inget efterblivet med Patchwerk, det är bara en annorlunda fight som skiljer sig REJÄLT från allt annat som finns i spelet än så länge.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem
Skrivet av prikk:

Lie|: vi har aldrig heller kört KTM men det är ganska efterblivet att påstå att många bossar i wow kräver intelligens på nåt vis..
mc: hm.... domo?
bwl: razor.. vael.. hm.. chromaggus med time lapse?... nef
aq: några fler helt klart, men nuthin' special, med undantaget c'thun
naxx: för dålig på namn här, men här är en hel del kul grejer

majoriteten är bara _YAWN_, det ger ingen credd i mina ögon att påstå att "folk måste lära sig spela" osv
for the record, jag lirar präst och har aldrig kört emergency monitor eller dyligt, aldrig decursive osv.. gör allt manuellt

Jag spelade också präst och jag påstår inte att det krävs intelligens för bossarna. Det jag menar är att när man gårr vägen från level 1 -> 40 man raids med lite svårare bossar än de i MC så början ha lärt sig att man får aggro om man spelar på ett visst sätt. Sedan finns det bossar som rensar aggrolistan till en viss del också med vissa attacker men då lär man sig att man måste ta det lite lugnare osv.
När en guild spöat en boss minst 1 gång så vet alla som var med då vad det är som krävs av dem och hur man ska spela för att klara det igen. Man lär sig av sina misstag dvs.

Använde diverse addons när jag spelade min präst som decursive och CT-raid då. Det underlättar ju situationen lite ibland iaf med decursive... ct-raid är dock bara onödigt tjaffs i mina ögon och jag tycker ändå att folk borde ha lärt sig spela på vägen till 60 men verkar inte så. Skills de får runt lvl 20 försvinner i glömska men jag ska väl inte klaga eftersom jag får kasta mina 3sec heals med druiden i pvp mot diverse mages : >


signatur

osv.

Inaktiv

nelzon: enda anledningen vi kom på var att de andra offtanksen inte fick sin hp maxad tillräckligt fort, men det fick dom liksom..
den må vara simpel i principen precis som allt annat i wow men i praktiken är den full av eventualiteter och minsta lilla lagget som uppstår wipar raiden (detta tycker jag inte stämmer för de flesta bossarna, dock självklart vissa)

vad skulle du ge för tips till oss om vi får dubbla HS? vi kör med tre OTs.

Lie|:
hah! du körde decursive! l2p!
skämt åsido..
ctraid (eller motsv) är ett måste imho, fattar inte hur blizzard tänkt sig att folk i allt lagg och kaos tänkt sig att man ska bli beredd på småtriggade events annars.. är det meningen att man ska sitta med en stoppklocka? om det är tanken, vafan är det för "roleplay" med det?

näe, jag tycker inte det är dåligt att köra med mods som underlättar spelet.. blizzard har helt enkelt bara låtit folk göra saker åt dom som dom själva inte orkat implementera..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Kan nämna att även fast ett guild kör med KTM så betyder det inte att aggro aldrig dras från MTn. Lustigt nog finns det alltid nån någonstans som bara MÅSTE dra aggro (i vårt fall är det locks och rogues).

Medlem
Skrivet av prikk:

ctraid (eller motsv) är ett måste imho, fattar inte hur blizzard tänkt sig att folk i allt lagg och kaos tänkt sig att man ska bli beredd på småtriggade events annars.. är det meningen att man ska sitta med en stoppklocka? om det är tanken, vafan är det för "roleplay" med det?

Finns väl andra addons än ctraid som varnar för saker och ja det vore havlt omöjligt att ha timer på allt själv eller spela utan det.
Dock behöver ju inte alla i en raid ha det som vissa verkar tro och man körde ju med ctraid förut för att iaf som präst få tillgång till allas hp-bars vilket inte fanns möjlighet till tidigare (om vi inte räknar de första raid addonsen som tog 15min att konfigurera).
Jag raidar inte längre men det finns väl ganska fina möjligheter till att köra utan de flesta addons som man behövde förr i världen nu med alla blizzards ändringar?


signatur

osv.

Inaktiv

ja det är klart, man kan ju ha en enda person som kör med en bossmod å sitter å skriker som en tok på vent/teamspeak.. fast just det ja, det är ju alltid latency på 1-5 sekunder på såna voicecomm så det gick inte heller..

japp, det går fint å köra vanilla + ctraid (eller nån annan raidmod med bossmods)
spelet är byggt för att köras med mods dock, glöm inte det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Heh, jag vill minnas någon typ av uttalande från Blizzard om att hela spelet kan klaras av utan att använda en enda addon. Skulle bra gärna vilja se den som orkar det, åtminstone som healer.

Sen kan man ju undra vad poängen är med att designa encounters som kräver 40 healthbars som täcker halva skärmen och ett tidtagarur.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv
Skrivet av Dev|(es:

Sen kan man ju undra vad poängen är med att designa encounters som kräver 40 healthbars som täcker halva skärmen och ett tidtagarur.

huvudet på spiken


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är lite egoistisk nu när jag säger att Patchy är en av dom roligaste bossarna för en mage. Äntligen får vi gå all out 100% d.v.s. trinkets, pom, AP, you name it.

Som alla vet har kan inte NÅGON dra aggro efter att maintanken fått den. Blizzard själva skriver det. Men...jag såg en film en gång om en mage från Fusion som lyckades dra aggro från MTn ändå Han var fire och crittade flera gånger i rad samtidigt som han snodde alla andra firemages crittar vilket genererade en sanslös skada. Då blev patchy sur och snittade upp honom
Har försökt hitta filmen på warcraftmovies men den är borta. Kan hända att Blizz bad dom ta bort den ? Vem vet

(Sorry, lite OT)

Agreed, skitkul boss tycker jag, som dpswarrior, kan verkligen dra på allt man har ;>

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Sen kan man ju undra vad poängen är med att designa encounters som kräver 40 healthbars som täcker halva skärmen och ett tidtagarur.

Det kallas Gear-check


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Det kallas Gear-check

Vaddå, att alla har ett tidtagarur hemma eller?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

1
Skriv svar