Alla hatar hunters vid 60 ?!

Inaktiv
Alla hatar hunters vid 60 ?!

Har fått intrycket att alla andra klasser
hatar hunters vid 60? Stämmer det?

Har väldigt svårt att finna grupper till Scholomance
och Stratholme, beror det på att inga vill spela med hunters?

Kanske man ska rerolla en mage?

MVh,
G

Medlem

Tja, jag hatar att ha en pet efter mig i AV^^ Men hunter sger fin DPS och med freeze trap kan det fungera riktigt bra i runs.


signatur

Videomupp

Medlem

finns det en rogue i gruppen så brukar inte hunters få joina. Vet inte varför det är så


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

folk vill alltid försöka få den perfekta gruppen när man gör 5mannade instance's. så dom vill alltid ha t ex Warrior, Priest och Mage. sedan så vill dom säkert ha en bra support some typ shammy/pally och då finns de bara en plats kvar, och där gäller de o va först till kvarn eller va party leader.. så mitt tips är att starta grupperna istället för att vänta på en invite.

Medlem

Jag vet ju inte hur det är på era servrar men på mina två servrar jag lirar på, Vashj och Aszune, så har Hunters ett riktigt dåligt rykte som t.ex. att de aldrig gör som de ska, kåta på att pulla mobs när de inte ska etc. Detta gör att endast de få hunters som är med i välkända guilds egentligen har en chans att komma in i grupper.

En hunter går alltid att ersätta med något annat i 5 manna grupper. Så då tar folk hellre en klass de vet brukar vara skötsam.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

hunters har väl i regel dåligt rykte pga agressive pet som bryter CC's och springer runt o pullar mobs till höger o vänster

Men i tex ubrs så verkar de vara välkommet att vara hutner(för drakki kite), iallafall på min server.

Lirade aldrig speciellt mycket strat/scholo på min hunter så de kan jag inte uttala mig om...


signatur

shortbow.gif

Medlem

Drakk, tranq shot och pvp är det enda de duger till

Inaktiv

Alla hatar hunters, ja.

Medlem

Jag har en ny liten teori till varför kvaliten på hunters och rogues är i snitt så pass mycket sämre än andra klasser på de flesta servrar:

Hunters och rogues är de enda klasserna som folk pallar solo levla upp till level 60 vilket förhindrar bortfallet av de människor man inte vill ha bakom level 60 karaktärer.

Den här teorin kom jag på när jag i BRD groupade med en rogue och en hunter som var IRL polare med varandra.

Jag var där för att skaffa Burning Essence till 20 FR enchanten så jag kunde få 315 FR. I vilket fall som helst visade det sig att de var från sverige, 17 och 18 år gamla och ingen av dem kunde engelska och båda två var riktiga skithål, ingen gjorde vad de skulle och efter 2 whipes i första rummet lackade jag till och lämnade.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Rogues också saken är det att det finns jätte många av dom klasserna redan rerolla preist och BAM får du invites =P plus glömmer du att fixa petsen beteende kan den pulla alla mobs vilket man får skulden för ofta

Medlem
Skrivet av Spiff:

Drakk, tranq shot och pvp är det enda de duger till

Glöm inte att de har stun shot, mana drain, andra stings, hög dps och feign death!! (vilket alla bra hunters borde veta sätter aggron till 0!)

Även kommer vi få silence shot Så man kommer vara ännu mera uppskattad!

Gen
Medlem

Kanske i 5-manna instancer, men i BWL, Naxx, AQ m.m. är det ett krav på hunters p.g.a. tranq shot som många redan skrivit samt den fina range DPSen. De kan ju bara stå där och DPSa non-magic DPS utan att oroa sig för eventuell skada som melee råkar ut för.

Medlem

Hunters äger ju!! Bara personen bakom spakarna vet vad han gör. pet = YBER att ha med i all instanser, bara huntern vet hur han ska använda sin lilla älskling.

Sen har man ju sett lite väl många som INTE vet hur man hanterar sin pet, så antar att om man ska ha med en hunter i en instans. Ska de va en full T1 minst. Så att man vet att han har lite erfarenhet iaf

Tror iofs att de e rätt lugnt med PUG grupperna på min server, de flesta har en rätt soft inställning. Har väl kommit in lite skitfolk som bara ska bråka om allt. Men de håller sig mest för sig själva

Inaktiv

Nu gör du en klassisk sak här cOBra.

Du säger att man bara ska släppa in hunters med minst Tier 1. Hur ska de kunna få tag på det om ingen släpper in dem innan de har det? Lite konstigt faktiskt...

Inaktiv

Försvinner nog massor med hunters på alliance de kommer bli shamaner. Mostvarande händer på horde sidan men där blir hunters palas. Så efter burning kommer säkert hunters stiga i kurs.

Själv har jag numera haft förmånen att bara spelat med skickliga till riktigt skickliga hunters även i random grupper. Har egentligen bara en teori och det är väl att "mamma" inte vill betala för wow längre... hehe


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Försvinner nog massor med hunters på alliance de kommer bli shamaner. Mostvarande händer på horde sidan men där blir hunters palas. Så efter burning kommer säkert hunters stiga i kurs.

Själv har jag numera haft förmånen att bara spelat med skickliga till riktigt skickliga hunters även i random grupper. Har egentligen bara en teori och det är väl att "mamma" inte vill betala för wow längre... hehe

eeh, för det är bara hunters som rerollar eller ?

Medlem
Skrivet av Garnath:

Nu gör du en klassisk sak här cOBra.

Du säger att man bara ska släppa in hunters med minst Tier 1. Hur ska de kunna få tag på det om ingen släpper in dem innan de har det? Lite konstigt faktiskt...

De som är bra komemr fortfarande in i grupper och guilds, men en annan sak som är bra med att göra så här är att man får de personerna att antingen lägga ner med WoW eller rerolla och därmed pressar man ner antalet hunters. Idag finns det löjligt mycket hunters, var inne i en AV en gång där det var jag, några warlocks, nån priest och 34 st hunters. Det är bara illa.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Gå med i ett bra guild. Strunta i PUG's. Problemet löst.

Medlem

Tycker hunter har bra rykte men på azzune då.

handlqar ju bara om att veta hur man ska bete sig och det är ju inget specifikt problem med Hunters imo.

Samma problem med alla klasser.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kanske beror på att hunters och rogues e de mest spelade klasserna vilket innebär flest idioter där.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Rogues också saken är det att det finns jätte många av dom klasserna redan rerolla preist och BAM får du invites =P plus glömmer du att fixa petsen beteende kan den pulla alla mobs vilket man får skulden för ofta

Jag gjorde precis tvärtom, började med en priest och sen rerollade till rogue när jag tröttande på att stå och nöta längst bak i raid instanserna och sa*an va svårt man tyckte det var att bara få en grupp till dom senare 5manna instanserna.

När man spelade priest vart man mer eller mindre whisprad var 10min om man kunde hoppa in i en grupp och med roguen så tog det ibland upp till 1timma att få en grupp där dom inte redan hade fått tag på en rogue

Inaktiv

Hunters är spam.
Druid's är snofsiga wannabees.
Palladin klassen är mongo.
Mages är bara dumma i huvet.

Det är därför jag inte gillar dom klasserna.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Hunters är spam.
Druid's är snofsiga wannabees.
Palladin klassen är mongo.
Mages är bara dumma i huvet.

Det är därför jag inte gillar dom klasserna.

Mätaren för intelligenta forum inlägg ger följande utslag:
-10 |-|----------------------------------------------| 10

Medlem

Jag tycker att han glömmer:
Warriors med adhd
Rogues med förföljelsemani "Jag är ingen ninja!"
Präster som tycker att de är guds gåva till WoW
Warlocks som inte kan låta bli att dra aggro "bara för..."
Shamaner som ptja... ? Inte känner att de duger till?

Eller så kan man kanske tänka en gång till och då komma på att det är människor bakom varje gubbe som faktiskt spelar den...

Medlem

är därför jag enbart pratar med npc's


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Bra idé - måste testa den!

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Tycker hunter har bra rykte men på azzune då.

handlqar ju bara om att veta hur man ska bete sig och det är ju inget specifikt problem med Hunters imo.

Samma problem med alla klasser.

Håller med, det finns mycket morons/nublets eller vad ni nu vill kalla dom, har faktiskt nästan bara haft bra erfarenheter av hunters på Aszune med ett par undantag.

Finns lika många pantade warriors, charga rakt in i ett pack med mobs och shammies som försöker tanka, warlocks som fearar i instances.

Det finns enormt värdelösa spelare i alla klasser skulle faktistk säga att warriors e överepeesentade på Aszune.


signatur

Furry Fury Warrior

1
Skriv svar