PVP mount frågor

Inaktiv
PVP mount frågor

Hejsan, har en snabb fråga angående de olika mounts man kan köpa när man blivit rank "commander" med alliance.
Jag är av rasen Human, kan jag då tex. använda PVP moumten Black War Tiger utan att ha exalted med Darnasuss ?

Och en sista fråga, mounten man kan köpa i AV när man nått exalted den kan man använda i omvärlden också va och inte enbart i just AV games?

Tack för ordet!


signatur

son of a gun

Jee
Medlem

AV mounten kan du använda på samma ställen som alla andra mounts.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

du måste fortfarande bli exalted för att använda commander mounts, men av mount kan du köra på vart som helst

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

du måste fortfarande bli exalted för att använda commander mounts, ...

FEL!

I senaste patchen byttes de gamla riding-skillsen (tiger riding, ram riding osv) ut mot en lvl75 (vanliga mounts) och en lvl150 (epic mounts) riding skill.

Undantaget är rank11-mounts som -- trots att de är epic -- bara kräver lvl75 ridingskill.

Så, ja, du kan rida Black War Tiger som human utan att vara exalted med Darnassus, förutsatt att du har riding skill 75

Inaktiv

jasså? inte lirat wow på ett tag så visste inte om det.

Jee
Medlem
Skrivet av PapaBear:

men av mount kan du köra på vart som helst

FEL!

Du kan inte ha mounts inomhus eller i vissa instancer.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Santur:
Skrivet av PapaBear:

du måste fortfarande bli exalted för att använda commander mounts, ...

FEL!

I senaste patchen byttes de gamla riding-skillsen (tiger riding, ram riding osv) ut mot en lvl75 (vanliga mounts) och en lvl150 (epic mounts) riding skill.

Undantaget är rank11-mounts som -- trots att de är epic -- bara kräver lvl75 ridingskill.

Så, ja, du kan rida Black War Tiger som human utan att vara exalted med Darnassus, förutsatt att du har riding skill 75

FEL!

Du måste fortfarande ha rep för att köpa dom, däremot behöver man inte spara pengar för att köpa "riding skill" för den faction som du vill ha det från då riding skillen i patchen gjorde så att alla kan rida alla mounts.

men du behöver fortfarande rep för att kunna köpa dom.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

FEL!

Du måste fortfarande ha rep för att köpa dom, däremot behöver man inte spara pengar för att köpa "riding skill" för den faction som du vill ha det från då riding skillen i patchen gjorde så att alla kan rida alla mounts.

men du behöver fortfarande rep för att kunna köpa dom.

Räcker väl med att vara rank 11 för att köpa dem. Alla verkar ju skutta runt på rank 11 mounts av diverse sort och tror inte rank 11 folk utan tier 57 gear orkat springa runt och farma rep.

Ska iaf köpa en elak svart varg till min söta tauren när jag kommer så långt och min polare jag lirar med är helt övertygad om att det bara är att köpa och rida dem.

*hoppas att ThreeZool har "FEL!"*


signatur

osv.

Inaktiv

hahaha fan va mycket "FEL!" de blev.. haha
de kostar faktiskt inte så mycket att ta sig till exalted, runt 420 runecloth stacks ifrån revered. vilket på en normalizerad server bara borde gå för 500g. inte så svårt att ta sig upp till det.
själv så har jag gjort det 2ggr än så länge, har både en Dwarf o Gnome på en kissemiss =D

Medlem

För att få allt på sin rätta sida:
Du kan använda AV-mounten på alla ställen där du kan använda en vanlig mount.
Du kan köpa och använda PvP-mountsen utan att skaffar rep, om du är rank 11, de kräver endast riding skill 75, d.v.s du kan även skaffa dem på level 40 om du är så ambitjös (aka nolife).

Inaktiv
Skrivet av Dyppe:

För att få allt på sin rätta sida:
Du kan använda AV-mounten på alla ställen där du kan använda en vanlig mount.
Du kan köpa och använda PvP-mountsen utan att skaffar rep, om du är rank 11, de kräver endast riding skill 75, d.v.s du kan även skaffa dem på level 40 om du är så ambitjös (aka nolife).

FEL!!

hehe ville också säga fel.. :P, men mjo allt de e väl rätt... i suppose.

Medlem
Skrivet av PapaBear:
Skrivet av Dyppe:

För att få allt på sin rätta sida:
Du kan använda AV-mounten på alla ställen där du kan använda en vanlig mount.
Du kan köpa och använda PvP-mountsen utan att skaffar rep, om du är rank 11, de kräver endast riding skill 75, d.v.s du kan även skaffa dem på level 40 om du är så ambitjös (aka nolife).

FEL!!

hehe ville också säga fel.. :P, men mjo allt de e väl rätt... i suppose.

visst fan är det, jag som skrev det ju! /selfassured

Inaktiv

Så man måste alltså ha Exalted med Darnasus som jag i mitt fall vill ha en tiger + vara rank "commander", har jag uppfattat det korrekt?


signatur

son of a gun

Medlem
Skrivet av Villain:

Så man måste alltså ha Exalted med Darnasus som jag i mitt fall vill ha en tiger + vara rank "commander", har jag uppfattat det korrekt?

FEL!

Du behöver bara ha 75 riding skill och rank 11 så kan du köpa och rida dem.
Är vi klara med detta nu eller? : >


signatur

osv.

Jee
Medlem

Riding skill 75 kan du köpa av vilken "mount tränare" som helst.


signatur

Eller inte?

Medlem

fö är det enkelt att samla rep utan runelcloth om man kör lite AV.
Se till att "ninja" 200 blood lite snabbt och lämna in för 2000rep me org(och ungeär en fjärdedel(?) med de andra städerna).
/afk +repeat

Vill man inte afk:a kan man samla på sig lite kött och armor scraps också, men det tar lite längre tid och kräver ju att man räddar flygsnubbarna.


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

OK då hänger jag med! Tack så mkt!
Kan passa på att ställa en till fråga i denna tråden -
Vart lämnar jag in Runecloth's för att få rep med Darnasuss?


signatur

son of a gun

1
Skriv svar