Medlem
Problem!

När jag försöker logga in med mitt acc på WoW så står det bara att "username or password dosen't exist osv", jag har testat med både min vänns account och mitt eget! Nu undrar jag, kan det ha och göra med att jag har en US klient men det är EU konton? Har nån en lösning?? ASAP PLS!

Medlem

Tja, om den är inställd på amerikanske sevrrar så är det klart att det går fel^^


signatur

Videomupp

Medlem

Hur vet jag om den är inställd på amerikanska servrar?

Medlem

Hmm, ska gå att byta, men dra hellre WoW mappen av din polare som det funkar hos. Vi prövad eatt byta från US till EU, men patchningen gick fel.


signatur

Videomupp

TBR
Medlem

Öppna realmlist.wtf i den ska det stå:

set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com

Medlem

Det funkade skitbra igår att ändra realmlist.wtf, men nu står de att "unable to validate game version". Jag repair'ade hela WoW men då står de att mitt konto inte finns igen. Så jag ändrade till "eu" i realmlist.wtf och då står det "unable to validate game version".. vafan!

Medlem

Skulle gissa på att när du körde din repair tool så fixade den till US servrar igen. Dra EU versionen av en polare, eller installera EU versionen från skiva.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Klistrar in ett stycke text som behandlar EU vs US klienter:

You can use US WoW Client to play on European servers. You will have to locate realmlist.wtf in your World of Warcraft folder open it with text editor and change us.logon.worldofwarcraft.com to eu.logon.worldofwarcraft.com.
But when using US Client with Europe servers u mainly will have problem patching it, since if u try patch US client from EU gateway it will show you message that your files are corrupt or version mismatch.
When patch goes live go back to realmlist.wtf change it back to us gateway then start game and type anykind of user name and password and it will update your game. Then change gateway back to eu.logon and have fun


signatur

son of a gun

1
Skriv svar