Sword eller Dagger ?

Medlem
Sword eller Dagger ?

Jag tänkte börja med en ny rogue, undrar vad man ska ha sword eller dagger och vilka talents man ska sätta. Brukar köra mest PVE men ibland PVP. Eller om det kanske finns nån bra spec som man man byta mellan sword o dagger

Inaktiv

Sword är ju bättre för lvlade, för de e mycket snabbare och lättare att bara spama sinister strike och eviscerate än att köra en stunlock o köra me backstabs.

det finns dock lvling talents du kan ta om du vill switcha vapen lite då o då. själv så switchade jag nästan varje lvl för jag suger på att ta beslut hehe.
större del av assassin tree fungerar för både sword och dagger, sedan kan du bara lägga till en del i combat om du vill sikta mer på sword eller subtle om du vill sikta mer på dagger.

Medlem

PVE = swords
PVP= daggers eller dagger + sword

Olika talents PVP och PVE

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=12851720&sid...

du borde hitta nånting där som du tycker om


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

hm jag tycker att man kör dagger när man kommer åt "improved ambush" på ca lvl 25 och drar på sig en fet dagger (tex meteor shard) så ambushar man på 450+ och klarar sig fint på den upp till 35 iaf. vid 40 svärdspeccar man för där blir det finfint och sen gäller dom vanliga "reglerna" svärd =pve dagger = pvp. ungefär
så spelar jag min rogue just nu iaf, funkar finfint

Medlem

när jag levlade min rogue så hade jag dagger + svärd och ett weapon switch macro så jag använde mitt svärd när jag gjorde sinister strike och min dagger när jag tog gouge för att få in en backstab.
och jag ser inte så stor skillnad på damage från våra sword- och dagger-rogues i guilden. jag tror den största skillnaden kommer ifrån spelaren för att man måste spela smart om man vill stanna i livet.

fast om du frågar mig så är dagger såååå mycket roligare, speciellt om man gillar stora siffror


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

bearclaw "inte så stor skillnad på damage från våra sword- och dagger" huh? har du alls spelat sword spec? dagger gör stora ambush men sword gör så otroligt mycket mer skada...

Medlem

raidar inte med min rogue, men jag har en shaman som jag har dödat nefarian med. och när jag tittar på damage meters brukar alla våra rogues vara med i toppen och inte alltid samma som kommer först. när jag tänker efter så hade vi en väldigt duktig dagger rogue förrut som alltid utklassade alla andra.
men saken med daggers är att det är mer tur inblandat pga att deras skada kommer ifrån crits medans en sword rogue inte är lika beroende av dem.

och inte bara ambush som gör stora crits, backstab är grym. jag hade bara shadowblade (38dps) med min rogue men i raids gjorde jag oftast 1300 crits. med de 58 dps daggers och den AP våra rogues har måste de göra riktigt sjuka crits.

men jag håller fast vid att personen bakom spakarna gör mycket större skillnad än om man är dagger/sword speccad.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Mitt förslag är att du testar dig fram och kör det som passar din spelstil bäst.

Om du vill raida så är du tyvärr tvungen att för eller senare speca daggers då Blizzard är lite skeva i itemiseringen gällande swords/daggers. Att det bästa MH svärdet (AQR) du kan få innan Kel'Thuzad har samma itemlvl som Perdition's Blade är bara ett exempel på hur Blizzard försöker få alla rogues att spela med daggers.

Personligen så lyckades jag länge motstå och stå kvar både vid min position som nr1 dmg dealer och som stolt svärdrogue men även jag har numera vandrat in i den mörka dalen av knivar.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

aja,bässta speccen för pve är combat dagger typ 15-31-5 eller nått,om du kör raid instancer,sword om du ska lvl....

pvp specc,31.8.12 med dagger är min favorit specc,funkar bra till allt möjligt faktiskt!

1
Skriv svar