Tre enkla steg om hur du kan sluta spela WoW.

Medlem
Tre enkla steg om hur du kan sluta spela WoW.

Detta kanske inte funkar just för Dig, men det funkade för mig.

Steg 1: Skaffa enchanting, Disenchanta allt som går disenchanta (Om inte vendor trash).

Steg 2: Ge allt till din polare ( Han blir skitglad ^^).

Steg 3: Logga ut. Radera alla dina chars, (Alla!)

Hint Hint: Gör de bara om du verkligen vill sluta spela, tänk inte, just DO IT!

Börja träna eller W/E, Dra ut och spring med en polare typ 3 ggr i veckan, skadar inte.

Vissa köper nya chars, skapar nya accounts osv...

Som sagt, Detta kanske inte funkar för Dig.

/Reaction

Gen
Medlem

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Inaktiv

Läste en post på officiela forumen om nån HC som gjorde ovanstående slutade bara med att han gjorde en ny gubbe som liknade hans gamla. Om man ska sluta är väl den bästa ideén att ha ett gångbart alternativ


signatur

Internet är din vän

Medlem

Gör man som OP, så kan man fortf. PMa en GM och få tillbaka allt.
Bästa sättet att sluta är att... sluta? Jag har slutat, efter 217 dagar played, och det var inte mer än att jag slutade logga in så fort jag satte mig i datastolen, simple as that.

Inaktiv

Försöker själv ta ett break från wow nu ohc det går inte direkt bra
Skulle börja från och med idag med breaket och bara logga in för att vara med på nån raid, lite pvp och naturligtvis grinda lite.
Slutade med att så fort jag suttit framför datorn i 20 min så loggade jag in en snabbis på wow -.-

Jag har tänkt på att sluta men fick tipset från en i min guild att inte sluta utan bara ta ett break för att sen komma tillbaka och bestämma sig då för om jag vill fortsätta eller inte.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Gör man som OP, så kan man fortf. PMa en GM och få tillbaka allt.
Bästa sättet att sluta är att... sluta? Jag har slutat, efter 217 dagar played, och det var inte mer än att jag slutade logga in så fort jag satte mig i datastolen, simple as that.

Du kan inte få tillbaka disenchantade prylar. Dem är borta. Du kan få tillbaka gubbarna men inte sakerna. Iallafall så det blivit sagt tidigare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dyppe:

Gör man som OP, så kan man fortf. PMa en GM och få tillbaka allt.
Bästa sättet att sluta är att... sluta? Jag har slutat, efter 217 dagar played, och det var inte mer än att jag slutade logga in så fort jag satte mig i datastolen, simple as that.

Du kan inte få tillbaka disenchantade prylar. Dem är borta. Du kan få tillbaka gubbarna men inte sakerna. Iallafall så det blivit sagt tidigare.

Precis, Man kan inte få disenchantade saker tillbaka.

Därför ska man alltid disenchanta.

Medlem

Jag slutade efter att ha åkt på skidsemester i en vecka.
när jag kom tillbaka var jag kickad ut min guild för inaktivitet (lätt inte säja till att man ska på semester!)
var inte skoj att leta efter nått nytt så jag sket i det

Medlem

no problems att sluta men får jag lust att lira igen som jag fått precis så är man glad att man inte har tagit bort gubbarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

3 steg?

Kräver nog bara ett steg för mig..

Sluta spela heltenkelt

9år av Ultima Online har lärt mig att det inte är några svårigheter att koppla bort spelandet. Gäller som som Reaction sa i början, att man har lite andra hobbies på sidan av (alt tränar eller nått sånt).

Inaktiv

Förstår inte riktigt heller. Vill man inte spela så måste det ju betyda att man hellre vill göra något annat. Och om man nu mot förmodan inte vill göra något annat men ändå vill sluta spela gäller det helt enkelt att hitta något annat kul att hålla på med. Annars är det ju dödfött från början.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Förstår inte riktigt heller. Vill man inte spela så måste det ju betyda att man hellre vill göra något annat. Och om man nu mot förmodan inte vill göra något annat men ändå vill sluta spela gäller det helt enkelt att hitta något annat kul att hålla på med. Annars är det ju dödfött från början.

Det är inte så enkelt som du säger för många bevisligen, annars skulle inte trådar som denna existera.
Jag tror oxå på att man behöver ha nånting att göra istället för att ha en chans att sluta.

Medlem

Lättaste för en själv är bara att sluta. Man måste ha disciplin, annars kan man lätt fastna i andra beroenden hela livet ut. Bevisar man för sig själv att man bara kan man sluta blir man nog jättelättad

Medlem

Yeap, man måste ha något att göra på fritiden än att spela WoW.

Spela ett instrument kanske? Sport? Eller om du kanske inte passar för sport, Börja programera, lär dig saker på nätet som kan vara nyttigt för dig om du ska jobba inom den branshen.

Medlem

har inte spelat wow på två månader nu. Finns inget att göra när man loggar in, blir bara att man gankar folk i STV. Väntar på att BC ska komma ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gen:

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Det är inte det minsta olagligt, däremot är det emot Blizzards TOU och EULA.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dyppe:

Gör man som OP, så kan man fortf. PMa en GM och få tillbaka allt.
Bästa sättet att sluta är att... sluta? Jag har slutat, efter 217 dagar played, och det var inte mer än att jag slutade logga in så fort jag satte mig i datastolen, simple as that.

Du kan inte få tillbaka disenchantade prylar. Dem är borta. Du kan få tillbaka gubbarna men inte sakerna. Iallafall så det blivit sagt tidigare.

Vet du precis när, och precis vilka items du disenchantade så kan du få tillbaka dem, om du betalar den mängd guld som GM's tycker är lämpligt. Jag har gjort det själv, med en lowbiechar, jag fick pröjsa 2g och säga datum & tid, vilka items.

Gen
Medlem
Skrivet av JonnyE:
Skrivet av Gen:

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Det är inte det minsta olagligt, däremot är det emot Blizzards TOU och EULA.

Och vad händer om man bryter mot TOU och EULA ?

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av JonnyE:
Skrivet av Gen:

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Det är inte det minsta olagligt, däremot är det emot Blizzards TOU och EULA.

Och vad händer om man bryter mot TOU och EULA ?

Kontot blir bannat, men du lär inte bli polisanmäld för det. Otillåtet enligt Blizzards regler men inte olagligt.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av JonnyE:
Skrivet av Gen:

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Det är inte det minsta olagligt, däremot är det emot Blizzards TOU och EULA.

Och vad händer om man bryter mot TOU och EULA ?

Tror inte man hamnar på kåken el får annan påföljd iaf

Medlem
Skrivet av JonnyE:
Skrivet av Gen:

Andra säljer sina acc till polaren istället
Olagligt iofs...

Det är inte det minsta olagligt, däremot är det emot Blizzards TOU och EULA.

[besserwisser]Att något är olagligt eller illegalt betyder bara att det bryter mot någon regel, det behöver inte vara "Lagen". Så per defenition så är det faktiskt olagligt eftersom det strider mot ToU och EULA.[/besserwisser]


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Är det verkligen en allmän definition eller är det bara ett antagande?

Medlem
Skrivet av Kråkan:

Om man ska sluta är väl den bästa ideén att ha ett gångbart alternativ

Vettigaste posten i tråden.

Tänkte skriva något om att få kontot bannat istället för att bara göra sig av med prylar e.dyl. men det handlar om är ju att ha något man hellre gör istället. Förutsatt att man känner att man inte kan kontrollera sitt spelande.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Skaffa flickvän som tycker datorspel är omoget och barnsligt.. Det kan funka i vissa fall

Inaktiv

GM's vill helst ha tid och datum när items är disenchantade men det räcker oftast med datum om det är en hel gear som är disenchantad, bara lite mer jobb för GM att hitta det.

Och ja, olagligt till den mån att det är ett avtalsbrott faktiskt.
Kommer väl inte bli några påföljder direkt men ska vi vara petiga så ska vi!

Jag slutade, disenchantade mina items och sålde nexus för att sedan deleta gubben helt.

Kom på efter några månader att jag endå ville fortsätta spela fast i mindre skala. Sagt och gjort fick tillbaka gubben på ca 15 minuter.

Sedan fick jag ett mail med hur mkt jag skulle betala i guld för items. Det i sin tur räknar gm ut på det vis att jag hade fått ut 33 nexus crystals eller något i den stilen, då blev det 33xvärdet på 1 nexus crystal i dagsläget.

Hela processen med att få tillbaka min gubbe totalt tog ca 30-45 minuter. Enda som man inte får tillbaka är all enchants vilket var lite surt men jag gick plus på affären med nexus endå eftersom de hade stigit i värde

Jag sluta raida helt eftersom det tar för mkt tid och ströpvpar nu någon timma om dagen istället.

Gen
Medlem

Har hört många flickvänner som tyckt så i början men sen ändrat sig och börjat lira själv p.g.a. olika skäl.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har hört många flickvänner som tyckt så i början men sen ändrat sig och börjat lira själv p.g.a. olika skäl.

Och sen är man ännu mer fast i det eftersom att din flickvän vill att du ska logga in istället för att göra något annat


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

1 item per konto kan man få tillbaka om jag minns rätt när jag bad att få det, Saker man sålt och dissat bör man inte kunna få tillbaka för man kan ha spritt pengarna till server ekonomin. Men jag ångrar att jag dissade och deletade, vem vet, BC kanske gör WoW till nåt mer än en alpha. Iaf så orkar jag inte göra lvl20-60 igen i dom tråkiga zonerna som finns nu så min lvl60 kanske hadde fått användning igen.

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Gen:

Har hört många flickvänner som tyckt så i början men sen ändrat sig och börjat lira själv p.g.a. olika skäl.

Och sen är man ännu mer fast i det eftersom att din flickvän vill att du ska logga in istället för att göra något annat

Händer det är man körd.
Hade en polare som lirade med sin tjej. I början spelade han mest men tiden gick och hon fick titeln main healer d.v.s bestämde healing rotation m.m. Så slutade han tillsist spela. Tror ni hon också gjorde det då? Naj Så det blev inget trevligt i sängen på kvällarna för honom eftersom hon raidade med oss till sent på kvällen. Därefter farmade hon i 1-2 timmar Själv skulle han upp tidigt på morgonen.

Medlem

1. Inse hur mycket slöseri med tid det faktiskt är.
2. Avsluta din subscription och avinstallera spelet.
3. Bränn upp / bryt sönder skivorna.

Piece of cake.

12
Skriv svar