Medlem
Bästa fisket!?

Tjenna.. Undrar var de bästa stället att fiska i vrak är? Förutom STV.

//Frazz

Testpilot

STV , Tanaris , Feralas , Aszhara finns lowlvl vrak i Wetlands också o på många andra ställen.

Ett tips är att fiska alla fiskenodes som kommer upp , nästa gång den spawnar så kan det ju vara vrak

Gen
Medlem

Kan vara spännande att hoppa in i ZG och fiska där om du har überskill. Hört att man kan fiska upp rätt roliga saker där. Hunters/Rogues/Druids har ett övertag här då dom lättare kan komma till vattnet i mitten av ZG.

Inaktiv

Fiske i ZG? Har aldrig provat, mer exakt var? Där gahz'ranka (vatten ormen, hur han nu stavas) är eller? Däremot så kan jag rekomendera fiska efter stonescale eels efter midnatt i tanaris, ger seriösa mängder pengar på en gammal server.

Testpilot

Finns inget speciellt därinne i ZG , det är highlevel fiske iofs så du får Whitescale Salmon o grejer men inget du inte kan fiska nån annanstans , det enda unika är de swirls med "muddy churning water" som ger de fiskarna man använder för o summona gah'zaranka bossen.

Medlem

Kom up 2st frågor här

1.fiskenodes! Va är de?
2. ZG! Förkorting av?

Har bara spelat i 3v så e inte så hemma på allt ännu.Men har iaf lyckats spela upp min Troll Hunter till lvl 42 och har ganska OK skill i fishing iaf (256)

Undrar oxå en annan sak jag hört om. Ska finnas nån fisk som bara finns på vintern? Som man skall kunna tillaga så man får +agi.

Var kommer den finnas och när? Vilken skill kommer jag behöva i cooking för att kunna göra den?

//Frazz

Medlem

Fiskenodes är ett litet ställe 1x1 meter stort ungefär där du kan fiska en speciell sorts fisk, de finns till dess att du fiskat upp ett visst antal fiskar, 5-10 typ. Sen dyker den upp på ett annat ställe

ZG är en förkortning av en 20 manna raid kallad Zul'Gurub.

Vinterfisken som du talar om är Vintersquid, den ger när tilllagad +10 agility. När den finns.... Ja, på vintern, fishingskill, cookingskill och vart du kan fiska kan du kolla på [http://www.thottbot.com]

Gen
Medlem

Lånar tråden lite (hoppas svaret ger värdefull info till trådskaparen)

Tips på fisk som efter tillagning ger plus INT ? Och kanske även SPI ? Iofs finns Blessed Sunfruit Juice...

Medlem

Fisk tror jag inte det finns nån. Men det finns nått recept på nån mat i Dire Maul... ska titta lite och se om jag hittar den.

Edit: Ah, jag hittade länken. [http://www.thottbot.com/?i=35688]
Runn Tum Tuber Surprise
Requires Level 45
Use: Restores 1933 health over 27 sec. Must remain seated while eating. Also increases your Intellect by 10 for 10 min.. Men som sagt, ingen fisk som ökar intellect.

Testpilot

De fiskar som man har nytta av är inte speciellt många de flesta ger typ bara hälsa och bara runt 2000 vilket är ganska lågt.
Här är dock några som ger bonus , dock e smoked bass jäkligt onödig då alterac water och blessed sunfruit juice som man köper har exakt samma effekt (10spi)

275 - Mightfish Steak - +10 STA for 10mins - 1933
250 - Poached Sunscale Salmon - Restores 6 health every 5 seconds for 10mins - 874
250 - Nightfin Soup - Restores 8 mana every 5 seconds for 10mins - 874
240 - Hot Smoked Bass - +10 SPI for 10mins - 874
240 - Grilled Squid - +10 AGI for 10mins - 874
225 - Cooked Glossy Mightfish - +10 STA for 10mins - 874
175 - Sagefish Delight - Restores 6 mana every 5 seconds for 15mins - 840+1260 mana

Här är tråden med info: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14381504&sid...

Medlem

eftersom man bara kan ha en "mat-buff", väljer alla manaregen istället för nån "int mat"


signatur

shortbow.gif

Medlem

Man kan faktiskt ha 1 mat-buff och 1 drick-buff


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

aha, visste inte det vill bara minnas att jag läste att iomed potion/reagent revampen att de gjorde så man bara kunde ha en "well feed" buff, men drickbuffen kanske heter nått annat


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Gen:

Lånar tråden lite (hoppas svaret ger värdefull info till trådskaparen)

Tips på fisk som efter tillagning ger plus INT ? Och kanske även SPI ? Iofs finns Blessed Sunfruit Juice...

Nope, bara sta+spi. Inget som ger int+spi.

Bästa ställe imo å fiska på är i kharazhans nedre del. Där finns det bara high-lvl fiskar. Typp 300 + lure + pole för att inte få "Fish got away".

AV är annars ett bra ställe att fiska i om man vill ha t.ex. plated armorfish

Finns ju annnars Essence of Water som man kan fiska i azshara


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar