Medlem
DW frågor

Är det så här med dual wield?

* Main- och offhand: -25% träff
* Offhand har -50% skada
* Mainhand har normal skada (dvs. 100%)
* Har blizz sagt något om att shammyns DW är annorlunda än war?

Inaktiv

man missar mycket mer med offhand än main hand fast vet inte exakta siffran.
25% miss med mainhand låter ganska mycket?

iaf för en rogue

Medlem

Baggen nej du missar exakt lika mycket med båda vapnena. Om du köra bara auto attack så har du 24% miss chans på alla attacker. Dock har special attacker så som Sinister Strike, Heroic Strike och dylikt standard 5% miss chans.Så ASDF du har rätt.

Shamaners dualwield ska funka likadant men dem har en talent som ökar träffchansen med 10% när man dualwieldar, sen kommer ju wepon enchantsen till. Dock tror jag inte det är officielt ännu om man ska kunna ha på båda vapnena eller bara mainhand.

Stormstrike kommer också att använda båda vapnena samtidigt så den bör göra hyffsad skada iallfall om man har 2 slöa 1h vapen. (tänk Deathbringer fast lvl 70 )


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Baggen nej du missar exakt lika mycket med båda vapnena. Om du köra bara auto attack så har du 24% miss chans på alla attacker.

Dock har special attacker så som Sinister Strike, Heroic Strike och dylikt standard 5% miss chans.

Så ASDF du har rätt, shamaners dualwield ska funka likadant men dem har en talent som ökar träffchansen med 10% när man dualwieldar, sen kommer ju wepon enchantsen till. Dock tror jag inte det är officielt ännu om man ska kunna ha på båda vapnena eller bara mainhand.

Stormstrike kommer också att använda båda vapnena samtidigt så den bör göra hyffsad skada iallfall om man har 2 slöa 1h vapen. (tänk Deathbringer fast lvl 70 )

Kolla riktig noga så ser du att shamman kan få +13hit med talents, släng på ringen från AV och någon mer så har du 10%miss. Och japp, DW deathbringer lär vara en upplevelse, och kan man enchanta båda vapnena så blir det riktigt roligt.

Inaktiv

reviderade Warrior talents, nu finns det en med +weapon skill, vi kommer att bli nerfade dock pga det nya crit/hit systemet, vi om någon klass e mest crit gear dependent eftersom rogeus och hunters får mycket av sin crit via agi.

Bryr mig egentligen inte om Shamans och Kekadins, Shamans får säkert samma problem. Kekadins ska ändå se till att specca Reck och inte leka bubble warrirors om de vill görs någon dmg.

förresten, kan någon förklara för mig varför kekadins har en talent som ger +10 weapon skill? beats me


signatur

Furry Fury Warrior

Medlem
Skrivet av Coren:

reviderade Warrior talents, nu finns det en med +weapon skill, vi kommer att bli nerfade dock pga det nya crit/hit systemet, vi om någon klass e mest crit gear dependent eftersom rogeus och hunters får mycket av sin crit via agi.

Kan du eller någon förklara vad detta innebär?

Inaktiv

+Crit/+hit ersätts med ett crit respektive hit rate i BC istället, eftersom crit och hit systemet e sönder för tillfället. Eftersom +crit e lika värdefullt på ett lvl 40 item som ett item som droppar i Naxx med +crit.

Some exempel kan vi ta Lionheart helm, fortfarande den bästa hjälmen för en DW warrior(ja den e bättre än Conq's). På den finns 2%hit och 2%crit, känns det inte konsting att en 56 crafted epic e bättre än ett item som 40 pers har kämpat för i veckor, om inte månader?

För att fixa detta ska Blizzard införa ett nytt system.

10 Hit Rating = 1% Hit på lvl 60
15.769233 = 1% Hit på lvl 70, avrundas nog till 16 lr 15.

14 Crit Rating = 1% på lvl 60
22.076923 = 1% Crit på lvl 70, avrundas nog till 20.

Some exempel kan jag tänka mig att BB kommer ge runt 20-22 Crit rating kanske.

Lionheart ligger nog på runt 20-22 crit rate också. Hit raten ligger nog runt 16-18.


signatur

Furry Fury Warrior

Medlem

Ser inte vad det har att göra med weponskill och resten av din post coren som var något off topic. Och asdf2 jag vet att dem får +3% i resto med, men jag syftade bara på Imp.Dualwield som ger jsut +10%. Vill du whina om nerfade warriors så finns det ett ypperligt blizzard forum där alla andra gör samma sak.

Och den nya +skill talent för warriors ligger i arms vilket gör den hyffsat värdelös för dualwield warriors speciellt om man vill ha tactical mastery. Så inte riktigt relevant.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Visst det var en aning offtopic, tyckte det inte var lönt att starta en egen thread. Har du inget bättre för i dig än att kommentera relevansen på andras posts btw?


signatur

Furry Fury Warrior

Medlem

Nope, det där var lite offtopic tror jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

varför skulle BB ha samma critrate som Lionheart? BB har 1% crit nu, och lionheart har 2?

Medlem
Skrivet av Zlampan:

varför skulle BB ha samma critrate som Lionheart? BB har 1% crit nu, och lionheart har 2?

eller inte.

Blackhands Bredth har 2% crit


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

lal jag tänkte på brutaliy blade

1
Skriv svar