Warrior Enchantments

Inaktiv
Warrior Enchantments

Har aldrig orkat sätta mig in i vad det finns för enchantments och vet däför inte vilka som är bra resp dåliga. Har en lvl60 warr med nästan fullt heroism sätt. Är specad i arms och vore tacksam för tips om vettiga enchantments på både armor , 2h sword och 1h sword.

Helst inte tips om sånt som kostar flera hundra g utan sånt som går att köpa för ett rimligt pris.

Inaktiv

ska man ha det bästa så kostar det olika från server till server dock.
Crusader på 2h vapen. ett måste! ökar attack power med 200 i 15sec

+7stamina boots, billig.
+7strength gloves, billig (finns även +15agility men den är rätt dyr)
+100hp chest, typ gratis
+100hp legs/helm behöver en bok och lite saker, får questen i burning steppes, hyfsat billig.

dom jag kommer på direkt
och jo, crusader sitter finfiiint på 1hvapen oxå. har den på alla mina vapen

Inaktiv

Finns +str till legs/helm också. +4 all stats till chest finns för de som söker max dps, men det är så lite "bang per buck" att inte ens jag använder den.

Medlem

vill även rekommendera +15agi på 1hx2 = 30agi eller +25agi på 2h... ökar din critchans och armor

Jag anser att en agi warrior är generelt bättre för att en warriors crittar är AJAJAJ! Och dom får +1% crit för 20agilty, en rouge får 1% för 40 och en hunter måste skaffa 80 för en jävla 1%

Medlem
Skrivet av azak:

vill även rekommendera +15agi på 1hx2 = 30agi eller +25agi på 2h... ökar din critchans och armor

Jag anser att en agi warrior är generelt bättre för att en warriors crittar är AJAJAJ! Och dom får +1% crit för 20agilty, en rouge får 1% för 40 och en hunter måste skaffa 80 för en jävla 1%

rogue behöver 29 agi för +1% crit och en hunter behöver 53 agi för +1% crit


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

azak en warrior som crittar mycket är ganska useless om han inte crittar hårt power före agi imo

Inaktiv

Balans och skillnad på specc imo...

Medlem

PvP:
Helm/Leg: 100 Hp
Chest: 100 Hp
Wepon: Weponchain/Crusader (beror på om du har immune disarm handskar eller inte)
Bracers: Stamina
Gloves: Strength
Boots: Stamina

PvE:
Helm/Leg: 8 Str
Chest: 100 Hp/+ Alla atribut (tycker inte det är värt med + allt dock)
Wepon: Crusader (Om du har dualwield, Crusaderx2 eller Crusader + 15 Str offhand, fördrar Crusader x2 själv)
Bracers: Strength
Gloves: Strength
Boots: Stamina

Iallfall vad jag skulle köra med, variera hur starka enchantsen är beroende på hur mycket pengar du har, +5 bruka vara riktigt billigt +7 eller +9 kan blir väldigt mycket dyrare, men ju mer desto bättre så klart.

Och sen om vi säger så här, Strength > Agility i alla lägen.

Edit: Sen kan du skaffa +30 Attackpower på shoulders om du raidar Zul'Gurub hyffsat mycket, då du behöver Exalted och 15 Honor Tokens. Mycket användbart.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Agreed bortsett från PvE gloves. +15agil där imo.

Medlem

Inte en chans, Attackpower = king. Speciellt för PvE


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

7str=14ap
15agi=0.75% crit

Vad man väljer är väl upp till en själv men du behöver fortfarande båda. Särkilt som dw fury då du vill sträva efter att ha flurry proccad jämnt och det går inte utan hög crit. På gloves ger det mer med +15agi i det stora hela imo, men hade det nu funnits en +15str enchant hade jag självklart tagit den.

Inaktiv

mm 15agi på gloves är mycket bättre än +7str, men även en prisfråga, kanske inte vill sätta den enchanten på ett par dåliga handskar :/

1
Skriv svar