Medlem
crusader fråga

Man har ju hört crusader proccar oftare på långsammare vapen. Men vad är % egentligen på ett 3.8 vapen och säg ett 1.8 vapen?

Inaktiv

är det inte normaliserat så att det proccar i genomsnitt lika ofta för alla vapen över en godtycklig tidsperiod?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Crusader har en procrate på 1 ggr/minut, sen är det inte så svårt att räkna ut.

3.8 sec ger ca 16 slag i minuten
1/16 = 0,0625
6.25% Procc chans

1.8 sec ger ca 33 slag i minuten
1/33 = 0.03
3% Procc chans

Anledningen till att det proccar oftare med ett långsamt vapen är att du oftast har instant attacker som har samma procc chans som en vanlig attack. Skulle man bara ha autoattack så skulle det procca 1 gång i minuten vilken vapen du en har


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså jag fattar inte riktigt det där med 1 gång in minuten. Hur räknar man ut det? Om jag rider runt i 10 min, stackar den upp då eller för jag har haft crusader att procca 4 slag i rad med 3.00 vapen.


signatur
Inaktiv

självklart inte, men i genomsnitt så proccar crusader 1 gång i minuten (autoattack)
som sagt större chans när man även lägger till instant-attacker som kan procca den

sen kan man ha tur å procca den som crazy, sen ha otur å inte få den på 5 minuter

finns dock inget som sitter å håller reda på hur många ggr den proccat, å hindrar den från att procca mer.. det är bara tärningar som slås och % man kan räkna på


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

oki vart lite klarare nu

Medlem

TrixFix det med 1 procc per minut är bara ett ungefär för att spelet ska räkna ut chansen att procca per slag. så att snabba vapen inte har så stor fördel av enchants. Tyvär gör detta systemet att långsamma vapen för stor fördel istället, ganska korkat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar