Att levla en mage

Inaktiv
Att levla en mage

Nu har jag startat en ny Mage och skulle vilja ha lite ideer och åsikter om vilka talents man ska köra.

Vilket är bäst att levla med Fire eller Frost?

Är det här en bra Frost build?
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

(Är det någon som har sparat Modemis gammla tråd sen forumet rensades, den skulle vara guld värd för mig just nu)

Medlem

fire =snabbare men mer vådligt
frost=långsammare men lite säkrare

Så var det iaf förut


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag kör frost och det är inte så långsamt. Shatter gör sitt och frostbolts med 2,5s cast crittar över 700 dmg på level 38.


signatur
Medlem

Jag skulle nog hellre satasa på denna

Får då dessa saker som inte går att vara utan:
cold snap
shatter
-6% resist på frost å fire spells
clearcast
100% silence

Shatter är något du verkligen inte ska strunta i och har du Ice Block och Ice barrier borde du verkligen ha Cold snap!

Med min specc tror jag att levlandet kommer gå lättare då du väldigt sällan dör pga att du kan använda Ice block väldigt ofta och har 50% (+6% imp arc exp) crit chans på frysta fiender. När du kommer upp i lvl och ska aoe så fryser du dem och kör arc exp, crittar väldigt fint då


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Håller med, kör frost

Men håller inte med om din build. Den du länkade är en lvl 60 build. Tycker du ska fylla ut frost nu och specca om sen när du blir 60 och då välja en build som passar ditt ändamål, om det nu är Raid/PvE, PvP o.s.v.

Alla talents i Frostträdet är bra för en levlande mage förutom Imp Blizz (tycker jag) så släng på allt du kan och börja lägga i fireträdet vid 50+

Inaktiv

tycker personligen att denna build fungerar jäkligt bra för mig (lvl 52) http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

ett annat alternativ är: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

ett som måste sägas är att imp frostnova samt shatter är helt underbart, speciellt om man går på flera mobbs samtidigt.

Medlem

Jag har testat pure fire, pure frost, arcane/fire, arcane/frost och diverse elemental builds och det jag fastnade för och använder med framgång både i PvP (World 1vs1 och BG), PvE, raids och grinding är denna:

0/30/21

Fire för dmg och frost för kontrol.

Jag har turen att vara med i ett casual guild som inte bestämmer hur medlemmarna du ska vara speccad så har du oturen att inte hamna i ett sånt lär guildet kräva en frost build, i alla fall under tiden ni kör MC.

Tidigare hade jag 5 poäng i Shatter men la 2 stycken i Arctic reach så jag inte behöver krama mobsen i MC när jag använder mina Frostbolts.

Jag trodde jag skulle få problem med mana (ligger runt 5.2k med mitt dmg gear och 6.3k med mitt mana set) men jag använder mest Scorch (några fireballs då och då, speciellt i slutet av en bossfight) så det har inte varit några problem. Drar aggro ibland men det har inte varit några problem. Fixar inte den som tanker det så har jag Ice Block.

X9
Medlem

"Leveling a mage is like being Irish. Drink, fight, drink, fight, drink, fight.."

Medlem

shit, ska säga exakt hur det lägger till. Med att ha spelat upp en 60 mage på ca 10dagar playtime och fortfarande ha hyssat EQ så vet jag att du ska köra 31arcane och 20frost..

AOE grinding är det snabbast xpen du kan komma up i, runt lvl 40 låg jag på 50k exp/h = 1h per lvl, får du en prälle med dig kan du komma upp i 65k/h och det är jävligt mycket roligare.

Du ska defentivt specca på arcane explosion 6% crit, du ska sattsa allt på DMG! Denna build ska du ha för snabbaste expen, även för snabbast honors, AOE dmg är underskattat... om du spelar rätt så är du sjuk!

Med andra ord, spring in, frost aoe aoe aoe, blink eller aoe beroende på hp, frost om du behövde blinka och aoe aoe aoe... är dom inte döda (mobsen iaf) så är du kass....

Builden: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Snabbare exp kan du inte komma åt!

Inaktiv

Det som jag är mest ute atm är att bara ha roligt, ta det lungt och bli 60 utan att stressa. Jag har 2st 60s redan och jag känner att den här karaktären kommer jag bara att springa runt och pvp/grinda med iom att Pve tar för mycket tid som jag inte har just nu.

Tack så jätte mycket för alla förslag (kör med en frost build just nu), fortsätt gärna att komma med förslag på hur/var jag får någelunda bra xp/h men utan allt för mycket grinding.

Medlem

AoE är ganska knivgt att lyckas med, men roligare än vanlig grinding..
Skaffar man sig en straight up fire build så är det bara att sätta sig på ett ställe och mosa hela tiden. Då får man ganska lätt upp riktigt shysst xp/h.. Inte jämförbart med AoE men jävligt mindre kludd.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

aoe exp är ju inte svårt, bara att ta mobs som är en lvl under sig själv eller 2, kanske samma lvl även... men inte över så dom inte resistar!

Gen
Medlem

JayBee : Förstår din build om du ska grinda / PvPa...men instance PvE? Varför Frostwarding, Permafrost, Imp Blizz, Frostbite, Imp Nova å Shatter? Känns som att du missar Imp FB, Ice Shards, Piercing Ice och Frostchanneling som enligt mig är mkt viktiga i instance PvE

Men Fire var okej tycker jag

Medlem
Skrivet av Gen:

JayBee : Förstår din build om du ska grinda / PvPa...men instance PvE? Varför Frostwarding, Permafrost, Imp Blizz, Frostbite, Imp Nova å Shatter? Känns som att du missar Imp FB, Ice Shards, Piercing Ice och Frostchanneling som enligt mig är mkt viktiga i instance PvE

Men Fire var okej tycker jag

Som jag skrev så kör jag inte bara Instance PvE utan också BG PvP, World PvP och grinding. Det är en allround build. Skulle jag bara köra Instance PvE skulle jag gå på en 100% frost build.

Vad jag använder för spells i instancer skrev jag i mitt inlägg.

Skrivet av JayBee:

Fire för dmg och frost för kontrol.

Kontrol = Frostbite, Imp FN, Permafrost. Perfekt för PvP.

Medlem

Jag måste hålla med om det där med AoE-grinding. Jag körde lite med min polare, hans mage är bara level 14, men jäklar vad han AoE:ade bra, Jag slängde en blessing of protection på honom, sen kuta han bara in och dödade alla på några sekunder, och när han var lite låg på health efter att blessingen tog slut var det ju bara att hela honom, sen drack han en flaska vatten, sen bar det iväg till nästa läger med monster och samma sak igen, Det var faktiskt rätt coolt att se !
När BC kommer så blir det till att göra en Bloodelf Mage och AoE tillsammans med hans mage, kommer bli riktigt skoj.

Inaktiv
Skrivet av X9:

"Leveling a mage is like being Irish. Drink, fight, drink, fight, drink, fight.."

hehe... det stämmer fasen till viss del asså. Undrar hur mycke tid man spänderat på att sitta o dricka mana asså. fast det är klart nu för tiden kan man juh ta lite fler än 1 mob innan man måste dricka. var värre när man hade crap gear!! =D

Inaktiv

Roligt när man kommer upp sig lite och får ihop lite spelldmg osv. Igår kom jag in 2-3 minuter efter dom andra i Scholomance, gjorde lite vatten, några stenar, drack upp full mana, hann ifatt dom andra och 2 minuter senare ledde jag stort på dmg listan, då är det kul att vara mage

Jag kör förövrigt en arcane/frost build nu. Såg till att imp counterspell så jag kan silenca vem jag vill (skitbra i scholo och stratholme, vilket i sin tur är där jag kör mest för Argent Dawn rep för ascendanse trinken) och frost för allt godis som shatter, coldsnap, iceblock, mm. Har ca 300 spelldmg när jag kör statsgear för mycket mana/hälsa.

När jag levlade körde jag dock arcane/fire för slagkraft och när jag slog 55 speccade jag om till fire/frost för en shatter + blastwave elemental build som jag trivdes länge med. Grejen med silence är att det känns så jäkla elit att knipa käft på mobs och spelare plus att jag knappt använder fire längre, några Scorch här och där men thats it faktiskt. Frost duger finfint som dmg dealer och iceblock, coldsnap, ice barrier är ovärderliga i instanser, kan inte leva utan helt enkelt!

Medlem

Börjat lira wow igen nu så¨ska börja köra med mage har en lvl25 nu som legat på idle.

Min warlock main får hamna i malpåsen så innerligt trött på han..
har iaf fått ihop mc först tier eller om det är andra tier gear till han.

Faktiskt kör jag frost/arcane som lvl build gillar det faktiskt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar