Arcane Crystal drop

Medlem
Arcane Crystal drop

Enligt thottbot kan arcane crystals droppas från oozelings bla i WPL.
Någon som kan bekräfta det innan jag lägger massvis med tid på att slå dem?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

err aldrig varit med om det iaf kanske enklare att mina fram dom eller farma pengar och köpa, lär gå snabbare...

Medlem

Orkar inte ta upp mining bara för det och tänkte att detta kunde vara roligare än att köpa
Enligt thott är det drygt 5% droprate.
Men jag tycker det låter lite högt för något som säljs för 30g så därför jag undrade.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Med tanke på den drop rate vi pratar om så är det nog mer lönsamt att bara döda humanoids/undead och ta pengarna. Enbart pengarna de droppar lär ge dig mer pengar än 1/1000 Arcane crystal från Oozes.

Medlem

Oozes kan inte droppa arcane crystals, du får dom endast genom att mina rich thorium veins, det är en bug med den där addonen som samlar info och skickar in till thott som ibland gör att det kommer såna sjuka saker.

Medlem

Ok, blir till att köpa då.
Startade precis kontot igen efter nästna 7 månaders uppehåll, upptäckte att det fanns massvis med grejer jag kan sälja dyrt i mitt bankfack
Plus att det droppade en dwarven hand cannon det första som hände mig. Hoppas på massvis med penningar för den


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Eller så kanske det är stats från privat servers, där kan det droppa lite hur som helst, vet inte hur bra thott är på att sortera bort sånt nu för tiden men jag har sett fake items där förut.

Inaktiv

Om du har mining med en rogue, eller har en polare med stabil gear och du med har det så råder jag dig till att leta efter Arcane Crystals nere i silithus hivesen där Oozecoverd rich thorium vein finns.

jag har en rogue som jag minar med där nere, Arcane crystals har en betydligare högre droprate från dom veinsen än vanliga rich thorium veins.

har man tur, vilket jag haft ibland, så kan det droppas upp till 5st på 30min-60min.
förutsatt att du är där nere när det inte är så mycket folk online som tar dina veins :).

det är lätt, bara ta första hivet norr om flygstället(haha kommer inte ihåg vad det heter har inte spelat WoW på ett tag). sen går du till nästa sen nästa. sen lagom när du är klar med sissta så gå tillbaks till första så har veinsen spawnat igen :).

Inaktiv

Personligen brukar ja hänga uppe i heartglen, finns 4 spawm pointer där med rich thorium veins. Under tiden man väntar på att dom ska spawna är det bara att döda mobsen.. Mycke runecloth o pengar som droppar..

Medlem

Hm, kanske skulle ta med en polare som har mining.
Tror ni en warrior och en druid fixar hivesen?
Bägge 60, hyffsad blå utrustning med nån enstaka epic.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Hivesen är befolkas mest av vanliga lvl 58~60 elties som kan soloas, men det finns nog vissa ställen där det står fler så det kan bli lite knepigt annars är det inga problem.


signatur

Internet är din vän

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ok, blir till att köpa då.
Startade precis kontot igen efter nästna 7 månaders uppehåll, upptäckte att det fanns massvis med grejer jag kan sälja dyrt i mitt bankfack
Plus att det droppade en dwarven hand cannon det första som hände mig. Hoppas på massvis med penningar för den

Grattis, det där är WOW's sätt att säga att WOW älskar dig och att allt är förlåtet.

Gen
Medlem
Skrivet av Stone:
Skrivet av Json_81:

Ok, blir till att köpa då.
Startade precis kontot igen efter nästna 7 månaders uppehåll, upptäckte att det fanns massvis med grejer jag kan sälja dyrt i mitt bankfack
Plus att det droppade en dwarven hand cannon det första som hände mig. Hoppas på massvis med penningar för den

Grattis, det där är WOW's sätt att säga att WOW älskar dig och att allt är förlåtet.

Någon mer som upplevt epicdrops på den första moben efter ett längre uppehåll? Kan ju vara Blizzards trick att välkomna gamla spelare och få dom att stanna lite som Stone säger.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Stone:
Skrivet av Json_81:

Ok, blir till att köpa då.
Startade precis kontot igen efter nästna 7 månaders uppehåll, upptäckte att det fanns massvis med grejer jag kan sälja dyrt i mitt bankfack
Plus att det droppade en dwarven hand cannon det första som hände mig. Hoppas på massvis med penningar för den

Grattis, det där är WOW's sätt att säga att WOW älskar dig och att allt är förlåtet.

Någon mer som upplevt epicdrops på den första moben efter ett längre uppehåll? Kan ju vara Blizzards trick att välkomna gamla spelare och få dom att stanna lite som Stone säger.

Jäkla vad trevlig det vore om jag verkligen kunde tro att dom hade fixat så. så blizzard bryr sig fortfarande om oss som personer

Medlem

Så med andra ord dom som har haft en sub sen början av wow eu releas som inte har sett ett enda world epic drop blir straffade pga de har varit konstanta kunder?

1
Skriv svar