paladin vs shaman

Inaktiv
paladin vs shaman

hur kommer de sig att paladin har plate armor samt en arua som ger TOK mycke extra armor, medans shamaner får hålla sig med mail o ett totem som gör att den som slår gör typ 75 mindre i dmg?

kan vara jag som har fått allt om bakfoten men tycker att pallavsshaman så ligger shamanen bra mycke högre ioch med plate, snabba heals och bubbla.

finns förmodligen någon som kan ge svar på tal o så men de här är inget med att den ena eller andra sidan är imba o ska nerfas eller så utan jag frågar av ren nyfikenhet.

tack o hej!

Medlem

Kanske för att Paladin är en meele klass och shaman en mage klass.


signatur
Medlem

600dmg holy shock/30 sec mot 1300dmg shock/6 sec har inget med saken att göra heller va?

Som cammo sa. Paladin är melee medan shaman är caster. Klasserna kommer alltid skilja och det kommer alltid att vara whine åt nåt håll.


signatur
Medlem

Ge shaman plate samt riktigt fet melee DPS. Fixat

Ja vafan de har ju allt annat redan

Medlem

Har alltid sett det som om shamanen var mer offensivt lagd medan paladinen är lite mer defensiv i sin natur..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

sno0zer slog huvudet på spiken
paladins behöver jääävligt speciell eq för att få hög dps.... ....och om shamanen har eq i samma "nivå" så one-shottar dom fan allt med en trinket


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

mjo paladins har väldigt låg average dps medan shamans med likvärdig gear har väldigt hög dvs mycke armor = låg dps. lite armor = hög dps typ

Inaktiv

ok tänkte bara fråga eftersom jag var nyfiken. tack för alla svar

Medlem
Skrivet av TixFrix:

600dmg holy shock/30 sec mot 1300dmg shock/6 sec har inget med saken att göra heller va?

1300dmg shock?
550dmg shock/6 sec är det. med talents kan man få 5% mer skada och 5 sec cooldown


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Och att jag crittar 800 med holy shock och jag får 1300-1600 earth shock crittar på mig gör inget eller?


signatur
Gen
Medlem

PvP/DPS Paladiner kan smiska rejält men så kan ju Elemental shamaner som crittar både Chain Lightning och Lightning Bolt också göra.

Medlem

Japp, lättare för shamaner att göra hög dps än paladins, lättare att dö också.

Jag har en 60 shaman, och de 2 största fienderna en shaman har är:
1. Ingen CC eller stun
2. Mana efficiency

Har inte spelat en paladin till 60 så vill inte uttala mig om deras motsvariga svagheter, men är säker på att de finns där.

Medlem

Kan inte se hur en shaman förlorar mot en paladin, det är ju bara att purga bort paladinens seals hela tiden.

Medlem

Paladin vs Shaman så är det nog 90% av fallen som Paladinen vinner.

Och bara för en klass emot en annan klass är dåligt så är inte den klassen dålig. Förstår du inte det så kommer jag inte argumentera med dig och förstår du det så slipper jag argumentera det.

Men om du snackar vilken av klasserna som är bäst så skulle jag lätt säja Shamaner är bättre totalt sett.

Medlem

Med bra gear så har paladinen en god chans att vinna i 1on1. Dock med crap gear (typ T0 och liknande blå skit) så kommer nog shamanen ta övertaget ganska snabbt.


signatur
Inaktiv

Grabbar jag vet inte hur mycket ni har pvpat 1on1 eftersom det sällan eller aldrig blir det i PvP, men två nybörjare(kallar alltså inte er nybörjare utan en nyligen bliven 60 utan större koll på sin klass ) mot varann kanske paladin vinner oftast, men en Enhancement eller Elemental speccad shaman med hyffsad gear som vet vad han gör ska vinna mot likvärdig paladin 9/10 ggr. Den tionde gången förlorar han på att windfury vägrar procca eller att paladinen lyckas få in lotto resist.

Jag har spelat shaman både resto, SS och ele.. anledningen till att jag spelat så mkt 1on1 är att vår server(som många andra) har en kanal på mirc så vi kan snacka med allians folket och när jag inte har något bättre för mig brukar vi mötas upp någonstans nära GY men endå ostört och köra lite pvp. Vår server(Bloodscalp) är översvämmad med paladins så jag har spelat väldigt mkt 1on1 mot pally.

För närvarande har jag samlat på mig bra meele gear och roffat åt mig en Sulfuras så jag smeker rätt bra med SS specc. Svårare att hitta jämnt gearade människor att duelera nu än förr men jag tar utan problem en pally med Askhandi t.ex.

Summa sumarum WoW är sten sax påse system litegranna på klasserna, en del klasser har problem med vissa som någon annan tar väldigt lätt. Shaman som kan pvpa mot paladin som kan pvpa med likavärdig gear ska shaman vinna ganska lätt.

Inaktiv

Men Shamanen kan typ 1-hitta en palladin med sin chain-lightning :\:\

Medlem

satans pissig palla isf.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jo jag håller med, jag klarar att oneshitta pallys med extrem tur och dubbel WF.. en hyffsat gearat pally ska ju ha minst 5000 hp..

Medlem

Eh.... Vad menar du med hyfsat gearad pala? Jag kommer precis över 4000 hp på min.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Wolfbane:

Paladin vs Shaman så är det nog 90% av fallen som Paladinen vinner.

Och bara för en klass emot en annan klass är dåligt så är inte den klassen dålig. Förstår du inte det så kommer jag inte argumentera med dig och förstår du det så slipper jag argumentera det.

Men om du snackar vilken av klasserna som är bäst så skulle jag lätt säja Shamaner är bättre totalt sett.

Håller inte med asså.. tror mer på 60% att shamanen vinner. beror juh dock mycke på skill o gear. har sett X antal 1 on 1 fajter mellan shaman o palla , mest vinnande ur den dom striderna har shamaner varit. Dock så har dom förbättrat paladins talents. Det känns allafall som dom har blivit bättre på pvp. kanske bara jag som har fått för mig det

1
Skriv svar