Bästa damage recording addon ?

Medlem
Bästa damage recording addon ?

Jo det finns ju en bunt med olika Addons som recordar damage. Men vilket av dom är bäst ?

Feedback som att det addon som flest av de i raiden använder är inte svar jag är ute efter. Om nu alla använda samma addon och synkade dom. Vilket tycker du är bäst och varför ?

DamageMeter
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-791-1-damagemeters....

SW Stats
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2909-1-sw-stats.htm...

Recap
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-761-1-recap.html

Är något addon mindre CPU krävande än andra så är det stort plus eftersom man bör ju ta det addon som är minst krävande.

Tar glatt emot feedback varför du tycker nått addon över nått annat.

Medlem

SW Stats; tydligt, syncronized, går att configurera lite precis som man vill ha det.

Min vote går till SW Stats.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

DamageMeter är för CPUkrävande för att vara perfekt enligt mig, man får dessutom inte speciellt mycket information från det.
Recap faller på att det inte går att synca vilket leder till att det inte är speciellt korrekt.
SW Stats är mer eller mindre perfekt, har inte lyckats hitta något negativt med det sedan jag började använda det för någon månad sedan.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

Tycker personligen att man alltid hamnar först på Dmgmeters medans SW är lite mer balanserat


signatur

Internet är din vän

Medlem

K... sweet får la testa SW Stats lite då.

Själv har lag lirat med DamageMeter med synkat osv intehaft några större problem med det. Tycker man får en massa info, Healing meter. Mest skada tagen, Overhealing osv osv.

Recap är väll lite väl gammalt nu?
Ifall den jag hittadepå Curse Gaming verkade inte varit uppdaterad på ett tag.

Men oki.. SW Stats får man väll testa lite eftersom sofar är det 80% som föredrar det.

Testpilot

Synd att SW_stats inte är uppdaterat för 1.12 ännu.

Medlem

Hmm... det finns en BETA som släpptes i förrgår. 2006-09-16

Tror inte det är några större fel på Beta versionen.

Medlem

SW stats är nog Kung, men kräver lite koll för att behandla datat på ett bra sätt.

Beta versionen som är ute har en del issues. Men fungerar för insamling av data.
Se bara till att INTE köra ReloadUI() !!!! Messes things up.
Och se för guds skull till att köra en Nuke så ofta du kan för det är lite strul med minnesåtgången ännu i betan. Men NUkar gör man ju oftast efter man sparat datat efter varje raid, så det ska int va nå bekymmer.

Testpilot

Har testat sw_stats nu under vår aq40 raid igår .. intressant plugin.
Jag har dock hört att man ska kunna bevaka tex om folk är AFK och annat matnyttigt för o kunna se om några i raiden bara glider med och inte spelar ordentligt , nån som har tips?

Gen
Medlem

Testat SW stats i Naxx och måste säga att det verkar grymt bra, snyggt gränssnitt, användarvänligt o.s.v.

Medlem

Föredrar SW stats pga direkt och automatisk sync. Den syncar hela tiden, under fighten. Slår någon något i ena delen av rummet så får jag det direkt på min dmgmeter (Tex Emps).

Gen
Medlem

Hur ser man critraten på members i raiden med SW stats?

Testpilot
Skrivet av Gen:

Hur ser man critraten på members i raiden med SW stats?

Lägg markören över en av spelarna som det finns statistik på , där ser man fler stats och jag vill minnas att crit-rate fanns med.

Gen
Medlem

Testade det men det funkade inte...aja, försöker igen

1
Skriv svar