2H DPS Warrior talents??

Medlem
2H DPS Warrior talents??

Just nu är jag level 59, men blir närsomhelst lvl 60. Jag ska Skaffa TUF på level 60. (The unstoppable force). har ni något förslag på vad för specc jag ska köra?. Och har ni något förslag på vad för gear jag ska skaffa?. har halva valor ungefär. kan ju iofs skaffa PVP settet. Sedan har jag 360~ gold, vet ni något bra Craftable item som man kan köpa för dom pengarna?. Kollade in Lionheart helm men den går på typ 500~gold .. Tack på förhand 8)


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Inaktiv
Medlem

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warrior/tale...
tycker den är bättre
mace spec suger enormt, improved hamstring känns bättre
improved demo shout är också rätt kass, finare med booming voice så battleshout varar en minut extra och så kan man fånga sneakande rogues med demo shout på större avstånd.
behövs inte mer än 4p i tact mastery, 20rage för disarm. finns inget som kräver 25 rage. poängen som blir över går i deflection.

lionheart är väl ok, men dyr, och 0 stamina vilket inte direkt är tiptop till pvp, känns som att den är mer för dual wield pve dmg. samma med titanic leggings.
pvpsettet är väl det bästa du kan skaffa utanför raidinstances.

Inaktiv

heroism är ganska fint faktiskt (uppgraderade valor) om man ska lira pvp, annars är det faktiskt enklast att köra AV tills ögonen blöder och ranka till 10 nog för att jag gillar uppgraderings questarna då har man ngt att göra iaf.
lycka till

Medlem

Skaffa ett snabbt vapen istället med +str som tex Blackfury eller vad den heter (craftable 2h polearm med +35 str och 2,10 speed tror jag det är) och kör nåt i stil med detta.


signatur
Medlem

Snabba 2h vapen är aldrig bra varken för fury eller arms. Det finns bara en andledning att använda 2h vapen typ, hyffsad burst damage, antingen med MS eller med Whirlwind. TuF är bra för båda Arms eller 2h-Fury.

Vill du pvp'a skulle jag köra på MS då debuffen är gudomlig, men vill du använda det till PvE raids för DPS skulle jag nog köra nått sånt här: http://www.wowhead.com/?talent=LMhxdhbZE0kVMxoio


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

De två builds jag äger damagemeters/hordes med;

2H Fury
MS

Medlem

Blackfury ger +70 atk pwr och ännu mer om du är alliance då du har BoK och den är inte alls kass. Vill du köra dw med mindre skada och ett krav på ~15% extra hit så gör det. Builds med inproved heroic strike suger pung då du inte vill bränna din rage på sånt om du inte tankar och tar 1000 skada per slag. Tuf är inte bra för 2h fury nånstans. Den är på tok för slö och har ingen bra boost i atk pwr vilket du är ute efter. Kör just nu med AR och den är skitkass för sin speed. Att köra med improved overpower och sen lägga skills i improved berserker rage är att be om stance dance utan försök hålla dig till 1 stance som du kommer stå i. Jag kör med improved intercept vilket ger den en 20 sec cooldown istället för 30 vilket gör att jag kan mycket snabbare gå över till nästa target.


signatur
Medlem

Umm Trixfix vafan snackar du om? Ren dps fury så spelar inte wepon speed särskilt mycket roll nej, men högre avg. damage är det man vill ha, och det får man från långsammare vapen oftast. Imp.Heroic strike är värdelöst, heroic strike överhuvudtaget är värdelöst som dps skill och bör undvikas. Det finns en andledning till att t.ex. Zin\\\'rokh Destroyer of Worlds är ett populärt 2h-fury vapen, visst trevlig Attackpower men, 3.8 speed. Gör att whirlwind bankar på bra, mer skada per rage. (dessutom ger långsammare vapen fler Crusader proccs pga hur procc rate funkar). Har man 2 vapen med samma dps, ta det långsammare, alltid. Inte bara kommer det ge lite högre dps det kommer också funka bättre i PvP. Dessutom har TuF 2% crit och en del styrka/stamina visst inte lika mycket som Blackfury men fortfarande en trevlig mängd.

Imp.Berserker Rage = guld
Imp.Overpower = guld
Så enkelt är det. Vill man inte stance-dance så har man definitivt valt fel klass, som det är just nu är warriorn designad runt stance dance tyvär. dock hävdar dem fortfarande att Tactical Mastery är ett \\\"val\\\".

Imp. Intercept = ren pvp skill

Edit: Rörig post som attan, hoppas det går att läsa heh...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså hellre snabba små rage tick än en stor. Att vänta 3,8 sec på ett slag i PvP för 4 rage är ett helvete, tro mig jag vet. När man byter upp sig mot vapen som Kalimdor\'s Revenge och Ashkandi, Greatsword of the brotherhood så kommer det inte göra så stor skillnad i atk spd då dessa har 3,40 resp 3,50 om jag minns rätt. Och om han ska ha tuf och inte pvpa så vetefan vad han pysslar med. Att offra 50-75 rage för att slå en jävla overpower i PvP är värdelöst. Du kommer även grinda i berserker stance för att få boosten av berserker rage. Men sure. Spela på stance dance med ett slött vapen eller varför inte såhär. Binda din jävla tuf (som alla har då den iprincip är gratis) på en knapp och byt när du skall smälla ww (gör att göra macro) då den ändå har 10 sec cooldown, och bygg rage med ett snabbare vapen med bättre boost för bloodthirst. Eller så spelar du helt enkelt arms med MS istället.


signatur
Inaktiv

um, bara så ni vet så spelar det ingen roll längre vilken weapon speed ni har när ni drar en Whirl, eller vilken instant attack som helst för den delen

btw heroic strike är en fruktansvärt bra attack som används vid tilfällen som \"Att offra 50-75 rage för att slå en jävla overpower\" det ska aldrig hända att man har så mycket rage över har man mycket rage så ska det ju användas, dock är den attacken mycket, mycket bättre i dualwield ska jag nog lägga till.

Medlem

Det som spelar roll är vapnets skada per slag, och den är väääääldigt beroende på attackspeed. 2 vapen, 60 dps. 2.00 speed 3.00 speed. Det ena gör 120 skada per slag det andra 180. Räkna själv ut vilket.

Trix fix visst vänta på rage suger, gissa vad Imp.Berserker Rage är för, och macro för byta vapen är värdelöst. Global Cooldown for the loose, och att skrota 50 rage för att ha 50-80% att crita en attack och endå ha 20 rage över är ju värt det i alla lägen O.o. Sen har du ju bloodthirst och whirlwind, dodgar han använd dem och byt stance, är dem på cooldown så spelar det ju endå ingen roll om du har massa rage. Dessutom i PvP gäller bara en enda sak, burst damage. Och eftersom du började snacka pvp, där man endå bör vara Arms pga Mortal Strike debuff så är det ju inte en fury diskussion längre.

Sen har vi ju flurry vilket gör att du oftast har 3.00~ attackspeed inte 3.8. Jag körde länge med DoW på 2h fury och körde över alla i ren skär dps tills det började droppa lite bättre prylar för andra klasser, har dock gått över till dualwield sedan dess.

Dock är ju inte TuF världens bästa vapen men det duger gott o väl för att börja köra MC/ZG/AQ20 tills man hittar ett bättre vapen. Dock är vi waaaaay offtopic som vanligt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Takt:

um, bara så ni vet så spelar det ingen roll längre vilken weapon speed ni har när ni drar en Whirl, eller vilken instant attack som helst för den delen

btw heroic strike är en fruktansvärt bra attack som används vid tilfällen som \\\"Att offra 50-75 rage för att slå en jävla overpower\\\" det ska aldrig hända att man har så mycket rage över har man mycket rage så ska det ju användas, dock är den attacken mycket, mycket bättre i dualwield ska jag nog lägga till.

När du dragit din improved berserker rage så bygger du rage snabbt som fan och om det kommer 2-3 smällar på 700-1200 dmg så har du full rage sen, and guess what... Du står i berserker stance då.


signatur
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Det som spelar roll är vapnets skada per slag, och den är väääääldigt beroende på attackspeed. 2 vapen, 60 dps. 2.00 speed 3.00 speed. Det ena gör 120 skada per slag det andra 180. Räkna själv ut vilket.

Trix fix visst vänta på rage suger, gissa vad Imp.Berserker Rage är för, och macro för byta vapen är värdelöst. Global Cooldown for the loose, och att skrota 50 rage för att ha 50-80% att crita en attack och endå ha 20 rage över är ju värt det i alla lägen O.o. Sen har du ju bloodthirst och whirlwind, dodgar han använd dem och byt stance, är dem på cooldown så spelar det ju endå ingen roll om du har massa rage. Dessutom i PvP gäller bara en enda sak, burst damage. Och eftersom du började snacka pvp, där man endå bör vara Arms pga Mortal Strike debuff så är det ju inte en fury diskussion längre.

Sen har vi ju flurry vilket gör att du oftast har 3.00~ attackspeed inte 3.8. Jag körde länge med DoW på 2h fury och körde över alla i ren skär dps tills det började droppa lite bättre prylar för andra klasser, har dock gått över till dualwield sedan dess.

Dock är ju inte TuF världens bästa vapen men det duger gott o väl för att börja köra MC/ZG/AQ20 tills man hittar ett bättre vapen. Dock är vi waaaaay offtopic som vanligt

Du vet att du behöver crit gear för att flurry ska gå va? Det funkar inte med 10-15% crit för att flurry skall vara effektiv. Du måste ligga på 25% nånstans och det gör man inte med ZG/MC gear. Sen skriver du själv att du ägde alla i dps med DoW (som droppar i lättaste instancen) men när det kommer nån med gear från bwl/aq40 så kommer ditt lilla dow ligga långt efter då många idag har sån gear.

En grej till. Antingen börja citera eller lär dig läsa innantill. Börjar bli jobbigt att läsa sitt nick felstavat och särskrivet.


signatur
Medlem

Tixfrix var det ja, och så klart har inte DoW en suck mot BWL/AQ gear, vilket jag tycker borde vara ganska självklart eller? Var ju inte det jag pratade om. Vi snackade wepon speed. Och har du 10-15% crit med MC/ZG gear så har du tank prylar på dig, minst 20-22% crit har man ju utan några somhelst problem utan att sätta foten i en raid instans. Med MC/ZG har du enkelt 20-25% crit 800-1000 obuffad ap 3-7% tohit. Och för att ta ditt argument, hur bra tror du blackfury står emot Might of Menethil, Askhandi eller dylikt? Inte särdeles bra, vilket ej heller är relevant i frågan.

Och just crit för flurry var det jag nämnde tidigare till varför TuF är ett helt ok vapen för just fury, 2% crit. Nej den har ingen massiv Attackpower, det den har är bra avg. damage(för level gear det är), hyffsad Styrka/Stamina 2% crit, väldigt lätt att få tag i.

Har aldrig sagt att TuF eller något annat vapen är bäst etc etc, det jag sa var att TuF är ett bra vapen, Blackfury är också trevligt men inget jag skulle bränna pengar på om man nu har en TuF.

Och ja jag vet att jag skriver som ett knarkade fyllo ibland, speciellt när jag jobbat natt och precis vaknat för min första fix av FZ


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hehe, jag skrev mitt inlägg igår men min uppkoppling dog och jag gick isäng, så jag pastar in det nu här, vilket förmodligen blir lite kaotiskt eftersom det tillkommit inlägg, men..

Alltså även om jag skulle vilja säga annorlunda så måste jag nog hålla med Wardancer. Har man för snabbt 2hvapen är det liksom mitt emellan 2h arms och DW fury (pga ragegeneration-takt) i spelsätt, om vi snackar fury givetvis för arms är helt värdelöst med snabbt 2hvapen. DW fury ger mer stadig rage generation än 2h fury även om man har ett snabbt vapen (med +hit men det bör man skaffa som furyspec). 2h fury däremot ger nästan lika bra burst som MS-builds men gör mer damage över en längre tidsperiod (med bra gear)

Det är inte ett måste att hitta det slöaste vapnet lika mycket hos 2hfury som hos en MS-build, eftersom de enda skillsen som spelar någon större roll för dpsändring är whirlwind och till viss del overpower när det gäller speed (för 2hfury).. däremot så gör de ju en viss skillnad. Rent på papperet är Blackfury ett mycket bra furyvapen om det inte hade varit för hastigheten, just av detta faktum (fast det är inte _dåligt_, märk väl, bara dåligt för den damage du får av WW och overpower.)

Måste hålla med TixFrix i att imp intercept är en underbar talent, men däremot måste jag också säga att imp berserker rage är tvärtom en av de bästa talentsen som warriors har. 10 gratis extra rage är mycket bra i många situationer, t.ex i pvp då man måste få iväg en intercept på flag-carriern i WSG men sitter där med 0-9 rage och Bloodrage på cooldown. Eller varför inte en execute-on-demand (med imp execute). Måste även säga att imp. overpower hjälper ganska väl till att procca flurry, vilket hjälper långsamma vapen som TUF mycket väl.

Slutligen så vill jag påpeka att det här var min åsikt Själv så är min warrior 13arms/38fury/0prot DWfury-speccad.

Medlem

2h fury slår MS först när du börjar få väldigt hög ATP, drömvapnet är TUB vilket gör att du med mestadels blåa och lite epic kan nå ~2000ATP vilket gör att BT gör djävulsk skada. MS är bra vid låg ATP men BT är imba vid väldigt hög ATP. Sen att du har flurry + DW gör inte saken sämre.

Problemet är bara att skaffa UTB och/eller väldig hög ATP.

Sen kan man ju bli lagom förbannad på blizz att de flyttade TM till defensive stance...MS + DW + full flurry = war äger allt

Medlem

TuB = Moste overrated wepon in the history of mankind.

Och du kan inte jämnföra speccs MS mot BT, MS är bättre för burst damage, tills du som sagt har otroliga mängder AP. Men fury är inte bara BT, BT är en väldigt liten mängd av vad fury ger, främst ger det Flurry.

Så det är skitsnack att du måste ha minst 1200 ap blah blah, möjligen för pvp då burst är allt. Men för PvE ger fury högre dps även om du har 800-900 obuffad AP.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

TuB = Moste overrated wepon in the history of mankind.

Och du kan inte jämnföra speccs MS mot BT, MS är bättre för burst damage, tills du som sagt har otroliga mängder AP. Men fury är inte bara BT, BT är en väldigt liten mängd av vad fury ger, främst ger det Flurry.

Så det är skitsnack att du måste ha minst 1200 ap blah blah, möjligen för pvp då burst är allt. Men för PvE ger fury högre dps även om du har 800-900 obuffad AP.

Jo för 600 ap + bok är ju så jävla overrated... Eller så är det jävligt bra. Finns inget vapen i spelet som kan mäta sig med den buffen och om du även proccar med holy strength så har du en jävla buff på över 800 ap vilket ger över 300 dmg i bloodthirst utan crit.


signatur
Medlem

Sa jag att vapnet var dåligt på något sätt? Nej det gjorde jag inte. Men TuB höjs till skyarna, och så bra är det faktiskt inte. Det är inte dåligt men så otroligt bra är det inte heller, och jag skulle inte tacka nej till det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Utan proccen aktiv så är det inte så bra för fury, med proccen aktiv är det jättebra. Är väl en smaksak om man gillar procs eller mer stabil och jämt bonus.

Håller också med att BT/MS-diskussionerna istället borde kallas arms/fury.. MS är helt klart bättre än BT i de flesta situationer (dvs. allt utom extrema APnivåer eller om man blivit disarmad av någon anledning)

1
Skriv svar