Newsflash Köpa guld strider inte mot eula

Inaktiv
Newsflash Köpa guld strider inte mot eula

Massa skitsnack och censur på forumet. Så innan ni bannar mig, köpa guld strider inte mot eula, läs skiten så ser ni. Sälja guld strider däremot mot TOS. Men köpa är ok. Tycker det är trams att censurera och referera till något som inte stämmer.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Asså förstå nåt nån gång. FZ skiter fullständigt i om det är tillåtet eller inte att köpa/sälja utan de vill inte "hjälpa till" att få folk att köpa då det är emot hur spelet egentligen skulle fungera och kan då klassas som multi-player fusk. Läs forumreglerna istället för att läsa EULA och TOS till spelet. Att era trådar med länkar försvann hade inget med de att göra utan det va FZ:s val att ta bort för att de inte vill ha sånt här.


signatur
Inaktiv

Harakiri, har du ens läst TOS/ EULA?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Tja, på länkarna står det klart och tydligt att det inte är tillåtet, med Blizzards egna ord. Eller vad är det du syftar på hunken?


signatur

Videomupp

Inaktiv

I längden är Blizzard "l'etat c'est moi" och dom kan göra va fan dom vill så uppviggla inte mot saker som folk kan förlora sina acc på...


signatur

Internet är din vän

Inaktiv

wildthing:
jag har inte läst eula (dock misstänker jag att det är förbjudet att köpa guld enligt den) men om hunken har rätt.. att det inte står i eula.. så spelar det ingen roll vad blizzard säger på sin hemsida, då det inte är något avtal man gått med i.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hmm, nu har jag inte heller läst det, men brukar inte sådana oftast innehålla saker som "vi behåller oss rätten att utan din tillfrågan ändra på dessa reglerna"? Liksom som kryphål för att kunna ta in saker man glömt i efterhand? Sen så spelar det väl egentligen inte mkt roll, Blizz säger i dem där länkarna att de inte tillåter det, så uppenbarligen så måste väl konton tas bort och rensas efter köp? Vem vänder man sig liksom till om man blivit felaktig bannad pga av att det inte står u EULAN? Känns som om Blizz får sista ordet vare sig man vill det eller inte :/ Orättvist håller jag med om, men vad kan man göra åt det liksom?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Att folk köper guld i onlinespel är knappast något nytt, massor av folk hade säkert skitit i wow om de inte kunde köpt guld. Visst blizz tycker officiellt att det är illa men i längden så behöver de guldnissarna. Vem tjänar mest på att det tar längre tid att göra quester eller grinda? Jo blizz....


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Så varför skulle då blizzard vilja att man köpte guld om det kortar ner tiden folk lägger ner på spelet? Normala personer håvar inte in 100-tals G om dagen. Det gör farmers, alltså är det inte särskilt hjälpsamma från Blizzards perspektiv.

För att hjälpa Hunken på vägen och inte bara länka till TOS så

"Remember, at the outset of these Terms of Use, where we discussed how you were "licensed" the right to use World of Warcraft, and that your license was "limited"? Well, here is one of the more important areas where these license limitations come into effect. Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainment's content, except Blizzard Entertainment! So Blizzard Entertainment does not recognize any property claims outside of World of Warcraft or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to World of Warcraft. Accordingly, you may not sell items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft."

http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=1070

Inaktiv

äh
vem fan bryr sig egentligen..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot
Skrivet av Hunken:

Harakiri, har du ens läst TOS/ EULA?

Ja , jag har läst den hurså? om blizz själva säger att det bryter mot deras regler så är det så , det var därför jag länkade så inga missförstånd skulle uppstå.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Hunken:

Harakiri, har du ens läst TOS/ EULA?

Ja , jag har läst den hurså? om blizz själva säger att det bryter mot deras regler så är det så , det var därför jag länkade så inga missförstånd skulle uppstå.

Men klart att de svarar så på en fråga, det fattar du väl. Hade de sagt att du måste offra din förstfödda hade du väl gjort det oxå. Är hopplöst att diskutera här.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Om de ansåg det vara tillåtet så hade ju de uppenbarligen sagt att ja du får köpa guld.

Nu gjorde de ju inte det, men visst står inte utryckligen i tos att du inte får köpa guld.

Dock så skriver dom på flera ställen att om de ser nått som inte hör hemma i wow så reservar dom sig rätten att ingripa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo det står visst. Det står att blizzard äger all content och att man inte får byta ingame content mot RL prylar och det innebär även köpa guld. Så ta dig i brasan med din jävla "man får köpa guld" attityd för man får inte det.


signatur
Testpilot
Skrivet av Hunken:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Hunken:

Harakiri, har du ens läst TOS/ EULA?

Ja , jag har läst den hurså? om blizz själva säger att det bryter mot deras regler så är det så , det var därför jag länkade så inga missförstånd skulle uppstå.

Men klart att de svarar så på en fråga, det fattar du väl. Hade de sagt att du måste offra din förstfödda hade du väl gjort det oxå. Är hopplöst att diskutera här.

Haha tror du verkligen jag är så extrem , om spelet har regler och förordningar som jag inte gillar då spelar jag inte spelet.

Tex skulle jag aldrig i livet sätta mig o spela Project Entropia där man kan bränna hur mycket verkliga pengar man vill på ingame-items helt enligt företagets filosofi.
Det är ingen verklighetsflykt , det är att virtualisera verkligheten.

Inaktiv

som att satsa på aktier alltså

du kan ju inte direkt påstå att du lämnar mkt luft för diskussion hunken, du inledde denna tråden med "SÅ HÄR ÄR DET och ALLT ANNAT ÄR FEL! diskutera!"


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

I verkliga livet är det mer straffbart att sälja än köpa tex knark. I EULA samt TOS nämner Blizz försäljning samt att man ej kan göra köp av guld gällande gentemot blizz. Blizz gillar inte att någon annan tjänar pengar, hellst hade de sålt guldet själva men då hade de förlorat en stor spelgrupp bla ni som hetsar upp er så här i tråden. För att hålla alla glada sätter de dit några guldhandlare imellanåt.

Att bevisa att någon tjänar riktiga pengar på ingameprylar är inte så svårt. Tillfälliga konton som skriker ut "köp guld på www.kinaguld.nu" länkas till farmarkonton etc. Men att bevisa att man och vem som betalt pengar för guld är nästintill omöjligt, fundera på det lite.

Om det hade vart så hade jag gladeligen köpt lite guld, sagt att jag har TixFrixs konto så guldet levererats dit och sen tipsat blizz... Ban/Whipe av TixFrix konto


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

EY, Hunken... Läs lite noggrannare:
"Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft."

Sen när fick man köpa annans egendom?
Det är precis samma sak som att köpa stödgods, du åker dit.

Inse fakta, punkt slut.

/Salut, Qweex2


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Jaha, men var det inte fråga om det stred mot EULA eller inte, sedan vad folk gör är ju en annan sak. Förstår inte riktigt vart du vill komma med diskussionen, men har precis slutat jobbet så koncentrationen är väl inte på topp.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Testpilot

Hunken : Jag visste inte att du jobbade på Blizzard eftersom du verkar veta varför de gör som de gör ,varför de dessutom inte säljer guld verkar du ha stenkoll på

Medlem
Skrivet av Hunken:

I verkliga livet är det mer straffbart att sälja än köpa tex knark. I EULA samt TOS nämner Blizz försäljning samt att man ej kan göra köp av guld gällande gentemot blizz. Blizz gillar inte att någon annan tjänar pengar, hellst hade de sålt guldet själva men då hade de förlorat en stor spelgrupp bla ni som hetsar upp er så här i tråden. För att hålla alla glada sätter de dit några guldhandlare imellanåt.

Att bevisa att någon tjänar riktiga pengar på ingameprylar är inte så svårt. Tillfälliga konton som skriker ut "köp guld på www.kinaguld.nu" länkas till farmarkonton etc. Men att bevisa att man och vem som betalt pengar för guld är nästintill omöjligt, fundera på det lite.

Om det hade vart så hade jag gladeligen köpt lite guld, sagt att jag har TixFrixs konto så guldet levererats dit och sen tipsat blizz... Ban/Whipe av TixFrix konto

Eller så hämtar jag inte ut guldet utan pratar med GM då du inte kan min kontoinformation och case solved. Pucko.


signatur
Inaktiv
Skrivet av qweex2:

EY, Hunken... Läs lite noggrannare:
"Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft."

Sen när fick man köpa annans egendom?
Det är precis samma sak som att köpa stödgods, du åker dit.

Inse fakta, punkt slut.

/Salut, Qweex2

Kul att du reggade dig för att posta. Du minns kanske benämningen god tro? Här i landet kunde du tills för några år sedan köpa stulna saker i god tro och kunde relativt enkelt komma undan.

Blizz har ett passivt medgivande då de inte sätter dit de som köper guld samt att de i avtalet medvetet ej tar upp köpa bara sälja. Jag antar att inga av er har läst juridik så ni förstår inte riktigt innebörden i de texter ni hänvisar till.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

men hunken, han är en fullfjädrad advokat! jajamensan! han har nästan gått ut gymnasiet minsann!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

men hunken, han är en fullfjädrad advokat! jajamensan! han har nästan gått ut gymnasiet minsann!

Jag gick förmodligen ur gymnasiet innan du var född så tagga ned junor.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Eller så hämtar jag inte ut guldet utan pratar med GM då du inte kan min kontoinformation och case solved. Pucko.

Chromaggus Christie Human, Warlock?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Spela roll egentligen, jag är inte så dum och köper guld och riskerar att bli bannad. Jag skulle aldrig heller köpt guld eller anda såna tjänster även om det var lagligt, för att det bara förstör spelupplevelsen enligt mitt tycke.

Jag är heller inte helt emot guldfarmning eller powerlevling, eftersom det erbjuder jobb i t.ex. Kina.
Visst, det kan vara jobbigt om folk ninja-lootar ett bra item, eller springer runt på samma ställe dygnet runt och tar alla kills du själv ville haft, men herregud, det är bara ett spel.

Om folk vill tjäna pengar på det, kanske inte helt lagligt, låt dom göra det.
Vill du köpa guld eller låta någon powerlevla din karaktär, visst, gör det, men det förstör spelupplevelsen på precis samma sätt som att köra igenom ett singelplayer-spel med fusk, eller använda hacks i FPS.

-OoT, Jag reggade inte på FZ bara för att posta, jag tycker helt enkelt att detta är en värd sida att hänga på. Skulle det inte möjligen vara så att jag är intresserad av World of Warcraft, och såg din post? Jag tror till och med att detta var den första posten jag såg, och så råkade det bli så att jag svarade.

/Ha det gött, Qweex2


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv

kinafarmers är inte i instanser å ninjalootar så mkt, det är inte lika effektivt som tung jävla grind

"jag är inte så dum och köper guld och riskerar att bli bannad" hahah
jag är inte så dum så jag dricker alkohol!! min mamma sa att det var farligt när jag är liten!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

kinafarmers är inte i instanser å ninjalootar så mkt, det är inte lika effektivt som tung jävla grind

"jag är inte så dum och köper guld och riskerar att bli bannad" hahah
jag är inte så dum så jag dricker alkohol!! min mamma sa att det var farligt när jag är liten!

Jora, instanser va ju det som de öste som mest i början.

Lvl 19 rogues i maraudon någon?
Edit: Tills blizzard fixade diverse buggar patch efter patch. Att det sedan ränner runt lvl 60 chars i t.ex. silithus med gråa eller vita items, brukar iaf avslöja en del...

Well, att bli bannad för att köpt guld kan ske. Risken är väl inte så stor, men den finns.

Vill man ta risken får man väl räkna med konsekvenserna om det blir några.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av TixFrix:

Eller så hämtar jag inte ut guldet utan pratar med GM då du inte kan min kontoinformation och case solved. Pucko.

Chromaggus Christie Human, Warlock?

Kontoinformation, inte karaktärsinformation. Testa att logga in på mitt konto och plocka ut prylar du skickar innan jag lyckas med det IQ. Bara för att du vet namnet och server på en karaktär som jag inte spelat med på 4 månader så ger det inte dig direkt ett övertag.


signatur
123
Skriv svar