kel´thuzad död

Inaktiv
kel´thuzad död
Inaktiv

skulle inte säga nej till staven och ringen där


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

vill ha warrior tier 3 settet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

kan berätta att dedär svärdet skulle sitta finfint på min warrior

Medlem
Skrivet av Takt:

kan berätta att dedär svärdet skulle sitta finfint på min warrior

Kan berätta att till och med staven skulle sitta fint på min warrior ^^


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv
m1
Medlem

dom fick 2 x Frostfire Ring förresten, lite tråkigt

Inaktiv

inte för guildets mages


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nihilum är coola så sätt, dom är helt noname när det inte gäller sen smäller det till, och dom tar ner någon som alla säger att det går aldrig nu.. C'thun och Kelly... mmm Curse, DnT visar bara att är man sönder hypade så blir det bara pannkaka av det.
Hatten av till Nihilum som visar att ett guild på en ghostserver kan sparka skiten ur alla andra "stora" guild

Medlem

Är ju lättare att lira highend pve på 1 ghostserver.

Medlem

Och en "ghostserver" är vad då? Jag vet att Magtheridon är en PvP-server, men jag antar att det inte är det som ni syftar på. Eller?

Medlem

MegaBlaff förmodligen att dem inte har några andra stora end-game guilds och är ganska okända. Dvs har inte varit först och störts med så mycket tidigare och gör inte så mycket väsen av sig, sen bara BAM! Kelly död


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Kato:

Nihilum är coola så sätt, dom är helt noname när det inte gäller sen smäller det till, och dom tar ner någon som alla säger att det går aldrig nu.. C'thun och Kelly... mmm Curse, DnT visar bara att är man sönder hypade så blir det bara pannkaka av det.
Hatten av till Nihilum som visar att ett guild på en ghostserver kan sparka skiten ur alla andra "stora" guild

Bra att du har koll på läget, eller inte. Curse har inte kunnat raidat alls på nätter då Stormscale laggat apa. Har varit helt ospelbart. Det är därför dem har bytt server nu. DNT hade flera problem med att kelthuzad despawna osv. Pannkaka? DNT hade flest first kills i naxx och curse hade flera horde first kills.

Dock imponerande av nihilum att på andra(eller vad det tredje) att få ner Kel till 1%!

Medlem

Bra jobbat av Nihilum, synd andra guilds inte kunnat spela dock, Stormreaver laggar sönder ibland också (ok, vi är inte high-end men vi har varit tvungna att ställa in ett antal BWL-raider pga konstanta disconnects).


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Ghostserver? Magtheridon EU är väl en av, om inte den server med bäst progress pve? (tydligen med tanke på kel thuzad ;p ) rätta mig om jag har fel men dom har sjukt många guilds som har tagit sig riktigt långt i naxx.

Inaktiv

Det är min uppfattning också Takt. En av de bättre servrarna i europa om man ser till pve framgång efter vad jag förstått.

Inaktiv

Den där ringen kan man väl hitta likvärdig/bättre i MC? tycker det är weird när det är så med loot.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Den där ringen kan man väl hitta likvärdig/bättre i MC? tycker det är weird när det är så med loot.

vilken ring tänker du på då? första jag tänker på är Ring of Spellpower, 33 spellpower. Inga fler stats så då tycker jag faktiskt frostfire är snäppet bättre

Inaktiv

mjo..
ring of spellpower: 33 +dmg Item Level 66
frostfire ring: 30 +dmg sta/int 10/10 1 spellcrit Item Level 92

saker blir mer värda itemlvl-mässigt om dom har mkt av en enda stat, i detta fallet spelldmg, OCH crit OCH stats..
men det kan ju helt klart argumenteras att ring of spell power är en jävligt bra ring för sin itemlvl


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jo men iochmed BC kommer crit/hit stats att ändras. Man skall ha något som heter Crit/Hit rating som ger olika mycket hit/crit beroende på din level.

Citat:

"%crit and %hit will be replaced by crit rating and hit rating

* this is to ensure a level scalability for crit/hit items. As levels go up, these static % bonuses would become more and more valuable, you'd see people at 70 running around with Blackhand's breadth and other such items because they were still amazing.
* This is for both melee and spells
* at 60, 14 crit rating will equal 1% crit. Blackhand's bredth will be 28 crit rating. At 70, that 28 crit rating will be worth something around 1.2% crit
* This change may or may not make stats inherently more useful, as they often degrade at a slower rate (example, at 60 warriors require 20 agi for 1 crit. Going by the same scaling factor they'd require 23.3 agi for 1 crit at 70. If this is true, then for some classes, items with stats like Chromatic boots etc will be significantly more useful than items with +crit% for longer"

Har tyvär inte källa till citatet då det postades på guild forumet utan vidare länk, men har ingen anledning att tro att det är falskt då jag sett items med "crit rating" på från BC.

Vilket förmodligen kommer ändra lite på hur värdefulla vissa items är t.ex. Frostfire Ring, den skulle ju kunna få en högre critrating dvs att den kanske ger 1% crit även på 70. Samt att som det nämns ovan kanske dess stats i intellect blir mer värda för crit osv osv. Hur somhelst 30 damage och 1% crit är värt flera gånger mer än 33 damage, sen att den har 10 sta/int gör den ännu bättre + eventuell set bonus.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Takt:

Ghostserver? Magtheridon EU är väl en av, om inte den server med bäst progress pve? (tydligen med tanke på kel thuzad ;p ) rätta mig om jag har fel men dom har sjukt många guilds som har tagit sig riktigt långt i naxx.

Magtheridon har sjukt många guilds i naxx ja;

Naxxramas

* Number of Kills per Guild
o 15 - Nihilum, Horde
o 13 - Praemium Callidus, Alliance
o 12 - Khadgar's Rage, Alliance
o 11 - Ad Noctum, Alliance
o 10 - Showtime, Alliance
o 9 - Vision, Alliance
o 9 - Soulkeepers, Alliance
o 8 - Sigil, Alliance
o 8 - Glodge, Horde
o 8 - realitysucks, Horde
o 7 - Destiny, Horde
o 2 - Northrenders, Alliance
o 2 - TSA, Horde
o 1 - Order to Choas, Alliance
o 1 - Polymorphing Powerragers, Horde
o 1 - Dawn, Alliance
o 1 - Saints of the City, Alliance

Större delen alliance, men så är det också en ganska stark majoritet av alliance på servern.

Medlem

Japp jag vet att Magtheridon har mycket bra guilds, men det är inte den allmäna uppfattningen på Stormscale Händer det inte på Stormscale, händer det inte alls. Och som svar på att jag inte har koll på vad Curse gör, så har jag det, det är svårt o inte veta vad dom håller på med när dom gnäller som grisar över dåliga servrar

Gen
Medlem

En annan sjuk sak är hur guilds ens lyckas ta bossar med allt lagg och problem den servern fått nu på sistonde p.g.a. att alla migrerat dit.

1
Skriv svar