Kan någon ge råd hur man spelar Warlock?

Inaktiv
Kan någon ge råd hur man spelar Warlock?

Jag har en Rouge vilket är ganska lätt att spela men tråkar ut mig dock har jag nu skapat en Warlock lvl 7. Jag tycker den är ganska svår, framför allt att hålla mig vid liv ibland.

Kan någon vänlig person ge mig lite råd hur jag skall spela, vad som är bra/dåligt etc.

Eller skall kag skapa en Mage?

Tjingeling

Medlem

Spendera Talents i Affliction trädet fram till lvl 40.

damn.. i gamla forumet finns en ybertrevlig guide för warlocken... hmmz

Googla warlock affliction level build...

Warlocken är hur enkel som helst att levla och man tar enkelt 2 mobs i stöten om man bara inte ger sig på för stora mobs.

Skicka in pet
DOTs
LifeDrain
Wand/Shadow Bolt
LifeTappa vid behov under fighten.

Du har konstant mana pga Lifetap, fyller på HP med DrainLife..
Se till att din pet får boxa moben i 3-4 sekunder innan du dottar och braskar på..

Medlem

Det kommer bli mycket lättare för dig när du når lvl 10 och får din voidwalker (ett pet som kan tål lite stryk). Instämmer om affliction, helt rätt när man levlar upp.


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Vilken gear skall han satsa på då? +spirit verkar inte så relevant eller?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Vad för typ av råd är du ute efter?
Jag kan nog ge dig ett 20-tal olika råd beroende på vad du vill göra.

Om du bara tycker det är jobbigt att spela warlocken när du lvlar upp så kan jag bara rekomendera att spela vidare och hitta ett spelsätt som passar dig.

T.ex. tömma hela mana-baren på att döda en mob snabbt tillsammans med impen. Eller bolla moben mellan dig och impen. Använda wand etc etc.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Hunken:

Vilken gear skall han satsa på då? +spirit verkar inte så relevant eller?

Nej, inte spirit-gear.

När han lvlar, bara stamina, eller en mix av stamina och mana.

Of the Eagle-gear är bra saker.

Alternativet när man kommer upp ti 20-30+ regionen och kan börja plocka på sig små mängder +dmg gear.

Stamina ftw. Tar manan slut är det bara å köra Life Tap. Tar staminan slut är man död ;P


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av cOBra:

Spendera Talents i Affliction trädet fram till lvl 40.

damn.. i gamla forumet finns en ybertrevlig guide för warlocken... hmmz

Googla warlock affliction level build...

Warlocken är hur enkel som helst att levla och man tar enkelt 2 mobs i stöten om man bara inte ger sig på för stora mobs.

Skicka in pet
DOTs
LifeDrain
Wand/Shadow Bolt
LifeTappa vid behov under fighten.

Du har konstant mana pga Lifetap, fyller på HP med DrainLife..
Se till att din pet får boxa moben i 3-4 sekunder innan du dottar och braskar på..

Jag är verkligen tacksam för svaren. Då jag endast har spelat Rogue (lvl48 ) har det alltid varit lätt att klara sig vid problem genom att göra vanish.

Nu är jag på lvl 12 med min Wlock och jag har verkligen problem med att hålla mig vid liv när det är mer än en motståndare. Igår testade jag WG och höll på säkert i en timme och fick endast en kill, dock var de flesta mellan lvl 15 - 19 så det var kanske inte så konstigt.

Jag har testat olika sätt att ta död på motståndare med mer eller mindra succe. Det jag funderar på är mina talents. Skall kolla affliction. Dock undrar jag hur jag skall spendera mina talents i affliction? Alla eller någon kombination?

Jag försökte ta mig an en grotta men lyckas givetvis inte då de är för många där. Jag har laddat ned lite material från internet som jag skall studera men jag hoppas att det är OK om jag ställer lite frågor här.

Om man utgår t ex. från lvl 12 - 15, vilken är bästa PvP strategin/taktik?

Hur stor skillnad är den mellan den lägsta imp och nästa imp eller vad det heter?

På vilket sätt är Wlock enkel att levla med?

Tack på förhand

Medlem

Jag spelar inte wow längre men om du vill levla snabbt är det affliction du ska satsa på precis som cOBra beskrev. Du har minimal downtime och när du får aggro kan ta en del stryk genom drain life tankning, samt att du är manaeffektiv då man klarar sig långt på dots + wand + pet dmg. A och o i en affliction spec är att balansera liv/mana med hjälp av drain life, lifetap och senare dark pact. Vad gäller pet så brukade jag själv köra på Succubus (man får micra soothing kiss lite efter behov), främst för skadan och för att inte vara helt handikappad om man blir jumpad. Men det är en smaksak med!

Affliction är dock ingen höjdare i pvp. Det går att klara sig helt okej (utifrån egen erfarenhet) men man får micra och kite'a en hel del.

Inaktiv

köp en "Greater magic wand" tror jag den heter, på lvl 13 den har 17.5dps och med dina dot´s kommer den att krossa det mesta motstånd du möter dom kommande levels och vid lvl 20? får du en voidwalker minion som kommer att ta det mesta av skadan. sen måste man ju nämna att fear är guld värd, vet dock inte när du får den.

Medlem

i din lvl ska inte talents spela allt för stor roll det handlar om att inte ta an sig för hög mob , plus att elite mobs även fast dom är samma lvl som dig är dom mycket svårare .

Är du lvl 12 ta an dig mobs max en lvl över dig går att ta högre lvl men fokusera på mobs en lvl över dig så har du det ganska lätt.

Samt att när du skickar vw så se till att den attackerar först sen matar du på med dots efter behov.

Låt gärna vw slå par slag extra innan du dottar det brukar hjälpa..

Taktiken är att se till att vw alltid har aggron så att du slipper ta onödigt mycket stryk.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Något som man ofta saknar på diverse tips om "optimal" build för att lvl:a en gubbe är i vilken ordning man sätter poängen. Därför ska Rincewind (jag tror bestämt det var han/hon) ha massor med beröm för den posten som gjordes i det gamla forumet. Den hjälpte mig och min lock massor, och följer här:

------------------------------------------
Ok, här får du en grind-specc för lvling upp till 60
1, 2 osv är ordningen du ska sätta ut talents och hur många som du ska sätt ut står.

Affliction talents
1. Improved Corruption 5/5
2. Improved Life Tap 2/2
3. Suppression 3/5
4. Aplify Curse 1/1
5. Fel Concentration 4/5
6. Nightfall 2/2
7. Grim Reach 2/2
8. Fel Concentration 5/5
9. Siphon Life 1/1
PvP-server:
10a. 1/1 Curse of Exhaustion
11a. Improved Curse of Exhaustion 3/4
PvE-server:
10b. Supression 5/5
11b. Curse of Exhaustion 1/1
12b. Improved Curse of Exhaustion 1/4
PvE-server alternativ 2:
10c. Supression 5/5
11c. Improved Curse of Agony 3/3
12c. Curse of Exhaustion 1/1
13. Shadow Mastery 5/5
14. Dark Pact 1/1

Nu är du lvl 40. Du kan välja mellan att antingen gå Demologt först eller Destruction först.
Fördelen med demology är +15% hp och stamina buffen från impen då du kommer köra med det
den hela tiden. Fördelen med destruction är att du kommer snabbare ner till shadowburn.
Är väl lite beroende på om du spelar på PvE eller PvP-server. Eller så kör du en mix.

Demology
15. Demonic Embrace 5/5
16. Improved Imp 3/3
17. Improved Healtstone 1/2

Destruction
18. Improved Shadow bolt 5/5
19. Bane 5/5
20. Shadowburn 1/1

Nu är du lvl 60
Antingen kan du välja att först gå Destruction ner till shadowburn och sen börja i
demology eller t.ex. ta 5 i demology och sen gå till destruction för shadowburn.

Edit: Anledningen till att jag inte tar Improved Drain Life är för att den inte
skalar sig med gear och ger +7 / tick vid lvl 60. Supression därmot äger. Alla
spelare och mobs vid som har samma lvl som dig har 5% inbyggd resist, med 3 poäng
där så har du tagit bort chansen att mobs resistar dina affliction spells (corruption,
alla curse, sihpon life, drains) om du lägger 5/5 där så har du även tagit bort
resist på mobs upp till 2(minns inte om det va 2 eller 3) lvls högre än dig vilket
kan lämpa sig för t.ex. grinding

------------------------------------------

Vassego till dig, och tack till den som skrev orginalet (Rincewind?)

Inaktiv

Klicka på fear mer behöver du inte veta. eller jo, charm åsså.

Medlem

jag säger bara ...Destruction speccad...har en lvl 49 warlock, och äger faktiskt jävligt bra PvP och gör väldigt mycke dmg i instaces. häromveckan duella jag mot en lvl 60 mage, fick ner han till 6-7 hp ..bara se till o feara, dota shadowburn/Soul Fire Shadowbolt som gör mycket skada om du är destruction speccad...+ att Fear har ingen Cd så du kan feara iväg dom rätt så mkt, visst så kanske dom resistar en hel del, men om du har mycke i stamina så kan du stå o ta stryk ett tag

Svåras motstånd för locken är warrior eller hunter..warrior har sin immun mot fear , och stunnar dig o slår ihjäl dig rätt så snabbt, o hunter är bara allmänt jobbiga med sina pets hehe

använd imp i pvp !!!


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

bigspliff, no offence, men spelar du vidare och möter någon med lite vett bakom spakarna så åker du på trosk. Mages räknas inte mot lock, min felhunter kan soloa en mage, nuff said.

Att levla som destro är ett helvette, för det enda man har utan vettig +dmg och +crit gear är burst dps ett litet tag, sen är det downtime.

Jag har lvlat 2 locks, första som dark pact, andra som conflag. Och jag det är sjukt skillnad i spelstil, men affliction för lvling är uteslutande den snabbaste och bästa metoden.

Warlocks handlar om kontroll, har man kontroll på motspelare, mobs etc kan man enkelt vinna. Tappar man kontrollen kan allt gå åt pipsvängen, fort.

Svåraste motståndaren låter jag vara osagt, men warriors och hunters ä båda inga problem. Förlitar man sig på Fear i pvp, har man missat hela poängen...

Som sagt, kör på den speccen som MegaBlaff hitta från min post i gamla forumet och du kommer har roligt i pvp och i lvlandet.

Har du svårt att ta monster 1-2 lvls högre, prova såhär:
Skicka in Voidwalkern, låt han få in sin taunt. Lägg på Curse of Agony, sen Corruption och sen använder du en wand för att döda resten av monstret. Detta är ett väldigt basic och enkelt sätt att döda mobs som warlock, men du lär dig inte vad klassen kan göra tyvärr

Man kan t.ex. ställa sin Imp på ett ställe, springa iväg 20yards. Be impen skjuta en fireball, och när monstret nästan är framme vid petet har man redan lagt på coa, corr. Släng iväg en Searing pain för att få moben att komma mot dig istället och avsluta med wand.

Nu har varken du eller pet tagit skada och monstret är dött.

Va aldrig rätt att använda fear på mobs, men glöm inte att lägga Curse Of recklessness RANK 1 så fort du ser att moben springer mot andra mobs. Då ignoreras fear och moben kommer tillbaka. Byter man curse halvvägs och moben fortfarande har fear så springer den iväg igen.

Detta är bara 2 exempel på hur man kan spela som warlock när man lvlar. Att ta upp till 10 mobs på rak är inga problem så fort du kommer upp i lvl lite och börjar lära dig spela.

Det enda du ska tänka på som warlock är vilka möjligheter du har samt hur många spells och valmöjligheter du har till ditt förfogande under lvlandet.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Vill dock påstå att jag lvlade mkt snabbt destruction speccad, och har inga problem i PvP med min fear metod, utan då har jag tid att Dota, använda wand, få iväg en crit soul fire, shadow bolt, använda shadowburn, + mitt pet och vips så va han död..visst kan man inte förlita sig på Fear, men än så länge har jag inte stött på något problem med den varianten.


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Fram till 40 med ett bra gäng så behöver man inte bryr sig vad man sätter på talents.
Därefter så kan man vara lite mer seriös ,respec är billigt nu för tiden så man kan testa bra mycket utan att det kostar.

Teori i all ära men det är roligare och man lär sig mer genom att testa själv för då ser man vad som händer beroende på hur man speccar..

Detta är då på pve server , pvp server kan jag tänkta mig att mer eftertanke behövs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Warlock är riktigt dåliga PvP i lvl 1-50 vid 50-59 så blir man ganska bra och i 60 så äger man loss totalt


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

hej! är ganska ny på wow och levlar segt jag vet inte vad jag ska spela som och hur man levlar fort VÄLDIGT tacksam för svar

Medlem

fattar inte hur folk kan levla segt? det är ju fan bara att questa..

Medlem

[ia=17834]


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar