Snickra en WoW-film tacksam för svar!

Inaktiv
Snickra en WoW-film tacksam för svar!

Har lyckats spara ihop massa roliga klipp dels med min shaman+winfury+sulfuras men sådant blir snabbt tråkigt har dock massa annan kul material!

Så nu till min fråga vilka program är bäst för detta ändamål?
Jag har använt fraps för att spela in. Jag har tänkt införskaffa vegas / adobe premiere, vilket av dessa är att föredra?

Och filmklippen blir ju gigantiska, kodar de ovanstående programmen om dessa till mindre format eller måste jag ha ytterliggare program för att göra filmerna mindre före/efter jag redigerat och klippt ihop dem?

Tack på förhand!

Inaktiv

om du har diskplats nog för det så är det bäst att låta dom vara i nuvarande kvalitet, när du är klar med filmen så kommer du troligtvis i programmen komprimera med mpeg4 (xvid osv) och då får filmen sitt rätta storlek


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Jag har fixat ihop en film med Adobe Premiere och ja...det är inte lätt att använda men iofs mycket bra. Dock tror jag dom bästa filmskaparna använder flera program istället för bara ett. Sony Vega har jag också hört mycket bra om.-

Inaktiv

En fråga när det gäller inspelning. Finns det nåt program som kan ligga i bakgrunden och streama en inspelning så att man EFTERÅT kan klicka på en knapp för att spara senaste minuten tex?

Fraps måste man ju ha igång hela tiden för at att få till nåt och det blir snabbt ohyggligt mkt utrymme som tas upp..

Inaktiv

Finns det nåt sätt att ladda ner Vegas elr Abdoe? ( Vill inte betala) Har Windows moviemaker men dom andra verkar mycket bättre

Medlem

båda kostar. Vegas gör iaf, men skulle gissa på Adobe gör det också eftersom Adobes prylar brukar kosta.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar