Epic mount - värt pengarna??

Inaktiv
Epic mount - värt pengarna??

Har oftast inte tid att delta i Guildens raider till MC, ZG osv utan det blir mest UBRS, Strat och Scholo för min del. Innebär att om jag vill ha epic gear så får det bli AH (bortsett från mitt tier 0.5).

Det kostar ju en del och har nu ca 1000g på kontot. Funderar på att lägga hela slanten på en epic mount, men frågan är hur mycket nytta har man av den egentligen? Känns tveksamt om det är värt så mycket att ta sig från punkt A till B på 30 sek istället för 35 sek!!

Ni som har både epic mount och en massa epic gear, vad anser ni?? Skulle ni köpa mount eller gear??

Medlem

Att gå från 160 till 200% movement speed är enligt mig lätt värt 800g. När jag byter från min main till en alt som inte har epic mount så somnar jag nästan för att det går så slött. När du väl har testat epic mount så vill du inte gå tillbaka.


signatur
Inaktiv

tixfrix said it best!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Kom på en grej till. Att sitta med vanlig mount mot epic är som att ha 700g och vara level 39.


signatur
Inaktiv

Epic mount är ett måste, du kommer skaffa det för eller senare så det är bättre att få utgiften överstökad så fort som möjligt. Det första jag gjorde med min andra karaktär när jag dingade 60 var att skaffa mig epic mount, jag står inte ut annars.

Medlem

Det är värt det. Om du nu inte verkligen gillar pvp och grindar in en alterac mount eller rank 11 (men det känns ganska omöjligt, nu när fixed teams kan pvp-a 24/7 utan kö, om man inte har ett eget) så är det en summa välspenderade pengar.

Inaktiv

skaffe epic mount och fixa epic items genom att lira battleground

Inaktiv

Ok, ni verkar ju rörande överrens, så det får bli en epic mount.

Baggen,
jag har fått för mig att man måste lira battlegrounds i hundratals timmar för att komma åt epic gear, men det stämmer kanske inte?

Inaktiv
Skrivet av toern:

utan kö

!??!
det är väl mer köer än nånsin?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av toern:

utan kö

!??!
det är väl mer köer än nånsin?

Nu ja eftersom AB och WSG inte fungerar som det ska. Iaf inte på den klustern med alla servrar som börjar på S. Hörde att det skulle ordna sig efter maintenance.

Inaktiv
Skrivet av Stubbe47:

Ok, ni verkar ju rörande överrens, så det får bli en epic mount.

Baggen,
jag har fått för mig att man måste lira battlegrounds i hundratals timmar för att komma åt epic gear, men det stämmer kanske inte?

Njae, beror på om man vinner eller inte.
men kör man ganska mycket själv, dvs inte raidar 20 eller 40 manna instanserna å så vidare så är PvP mer lönsamt än PvE.

Om du skaffar exalted i alla battlegrounds så får du bra mycket finare items (epix) än du kan hitta i BRS, strat, scholo etc.
Och glöm inte PvP settet heller, det är helt ok faktiskt.

Men jag tycker det är roligast å blanda PvE och PvP.

Medlem

exalted i Alterac Vally fixar man snabbt, wsg och ab tar lite längre tid.


signatur
Gen
Medlem

WSG tar löjligt lång tid känns det som. Kanske för att horde nästan alltid förlorade WSG innan X-realm BG dök upp på vår server.

Inaktiv

Jag utsatte köpet en månad och körde lite AV tills jag var Exalted istället. Köpte min get för 640 guld. Klart värt det.
Epics är lätt att skaffa. Du kör ju rätt instanser för att få dungeon 1 setten.

Samla bara ihop Wrist och uppdatera det, sen handskar och bälte, uppdatera dessa, skor, axlar, byxor, uppdatera dessa och sist huvud, och bröstbiten så har du en massa epix plötsligt.

Snart kommer pvp systemet göras om och då kan du långsamt men säkert samla ihop poäng för att köpa ut epic föremål. Hang in there.

- Modemis

Medlem

Funderade på att skaffa epic ett tag, men jag lät bli. Så himmla kul var det inte när jag skaffade det på min förra main.

Så körde jag upp till exalted med AV, men avstod även där.

Medan jag väntade på att mitt guild skulle omorganisera sig lite så lirade jag PvP.

Vips var jag rank 11 och kunde köpa en epic mount för 90 g.

Min rekommendation är att göra såhär. I slutändan så kommer du någon gång önska att du hade behållit de där 700 g till något kul som du vill ha, som Foror's till exempel eller kanske något fint vapen.

// Mellan


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag spar mina pengar och väntar på nya pvp systemet samt flying mount. Får en svag aning om att när man sitter där med sin snabba kodo och ser hur mycket pengar det kostar med flying mount så kommer man ångra sig. Finns så många fp:s och man har klarat sig bra hittills. Men vi får se

Inaktiv

asså.. att vänta på flying mounts... shit
det är typ som att vägra plugga och vänta på kunskapspiller


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Flyingmount får man när man gör ett quest tror jag läste det nånstans och att man måste betala en summa


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

The flying mount will be for level 70 players and after an epic quest chain. But only usable in the Outlands


signatur
Testpilot

Epic mount är ju ett måste ... sen skaffar du Enchant på handskarna , Mithril spurs på skorna och sen gör du questet i Zul Farrak så du får morots trinketen ...
BZOOOOM så kubbar du iväg som en skållad råtta

Det finns inget skönare än att rida ifatt en Ally som försöker fly och bomba denne eftersom han/hon inte har epic & trink/gloves/spurs

Medlem

Har för mig att det kommer finnas 2 flying mounts, där en kommer kosta lite pengar också. Kan ha läst fel dock.

Medlem

ja 2 flygande. Gryphon/Wyverm som standard och en rare Nether Drake typ som är nån drop eller så


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

asså.. att vänta på flying mounts... shit
det är typ som att vägra plugga och vänta på kunskapspiller

Skön liknelse

Inaktiv

Det är dyrt som f*n men epic äger vanlig mount.

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu ja eftersom AB och WSG inte fungerar som det ska. Iaf inte på den klustern med alla servrar som börjar på S. Hörde att det skulle ordna sig efter maintenance.

Aha? Det är alltså fel någonstans? Jag är med i S-gruppen ja, fast spelar på Earthen ring Bugg eller inte så känns det som om ranken ökar långsammare nu i alla fall.

En sak är säker iaf och det är att vår klusters instanceservrar är helt åt skogen sedan 1.12. Men tillbaks till diskussionen kanske.

Inaktiv

Jag testade att köra lite battlegrounds och jag fick ihop 10000 honor points på ca 2 timmar!!! Jag gissar att jag får en massa extra poäng eftersom jag är så lågt rankad vilket borde innebära att ökningstakten på poängen minskar allteftersom.

Nu till frågan: om jag spelar ca 3 timmar om dan, hur många dagar behöver jag spela för att marchera från rank 1 till 11 (så jag kan få min epic mount)?? Jag fattar givetvis att det beror på vinster och förluster mm, men vore tacksam för ungefärliga gissningar, typ om det tar 2 veckor eller 4 veckor eller månader?

Inaktiv

jag läste någonstans på USA forumet att det tar ungefär 2månader från 1 till 11, om du lirar runt 6timmar om dan.

Medlem

Beror helt på server, pvp'as det väldigt mycket på servern så tar det klart längre tid. Och som pvp systemet ser ut nu är högre ranker bara för dem som kan pvp'a dygner runt alla dagar i veckan. Nok enklare att köpa vanlig epic mount skulle jag tro.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Testpilot

Grindar du tex Herbs/leather/mining eller nåt annat som ger skaplig inkomst så klarar du av en epic på bra mycket kortare tid än att tuffa runt i battlegrounds till rank11.
Den enda pengasparande grejen du kan göra är möjligen att köra exalted i AV och köpa 700guld varianten
Men det e svårt att avgöra om AV timmarna spenderas att grinda så har du nog redan fixat de hundra guld de skiljer snabbare än exalted i AV.

Medlem
Skrivet av Stubbe47:

Jag testade att köra lite battlegrounds och jag fick ihop 10000 honor points på ca 2 timmar!!! Jag gissar att jag får en massa extra poäng eftersom jag är så lågt rankad vilket borde innebära att ökningstakten på poängen minskar allteftersom.

Körde du WSG? Det var i alla fall WSG holiday i helgen med dubbel bonus så det kan ha varit därför det gick undan.

1
Skriv svar