Inaktiv
Human paladin

Tja,jag hade tänkt o göra en Human Paladin..jag har en 28 tauren hunter redan ..kompisarna säger att jag ska lvla upp den först..men jag känner verkligen för paladin.Och jag kan ju ändåså inte stödja min paladin med pengar eftersom jag inte kan spela på samma server med pala .

jag själv tycker paladin ser ok ut..låg skada men den kan heala och buffa rejält bra .
dels så får den gratis mount i 40 vilket sparar tid och pengar .

nu till min slutgiltiga fråga ..är paladin skoj ??

MVH Fraggydaggy


signatur

NERF FEAR !!! !! !!!! !

Inaktiv

det är typ ingen idé att fråga "är [insert random class] skoj?" för det beror ju helt på vem man frågar..

men folk som lirar/lirat paladin kan väl lägga fram positiva och negativa aspekter antar jag


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jag tyckte paladin var kul förut innan den j*vla patchen kom och förstörde allt, man kunde med lite tur! (eller rätt mycket) göra mera dmg än en warrior med ungefär samma EQ och man dog fan aldrig, man kunde agera tank, man kunde buffa (som inte var lika bra då som nu dock) och man kunde pvp:a

den enda som funkar idag är healadins, aldrig dö, alltid heala/buffa...

Positivt:
DU KAN FAN INTE DÖ!
du kommer ha lite downtime pga heals etc
du kan göra mer dmg än en druid iaf, woho!
grupper vill ha dig
du kan heala starkt
du får gratis mount
(du levlar relativt snabbt också)

Negativt:
Du kommer inte få göra så mkt dmg när du raidar! (typ inget)
Folk kommer be dig om buffs hela tiden
Din 60 mount kan vara jobbig att skaffa då du behöver mats
och om du gör DMG och kan göra det bra kommer dom iaf skrika på dig att du ska heala och buffa och gefan i att slå

nu, gör ditt val.

Medlem

Positivt:
Du kommer kunna outlasta det mesta och få jävligt effektiva heals
Du kommer kunna skita i din paladin mount och köpa vanlig mount.

Negativt:
Du kommer dö hela tiden
Du kommer få skit för att du missar DI när priesten redan är död
Du kommer inte kunna döda nån i PvP
Du kommer inte få loota dps eq för det är waste of nice warrior items
Du kommer spendera din tid i raids/groups med cleanse och buffing alternativt extra healing
Det kommer att ta 2 timmar att döda mobs vilket gör farming helt omöjligt
Din mount kostar mana istället för pengar
Du kommer snabbt att inse hur pass mycket mer dmg en shaman ger och att din plate armor egentligen inte är ett så stort plus som du trodde

Finns mycket mer jag kan säga. Vill du slåss, rolla warrior/rogue, vill du heala, rolla druid/priest. Vill du vara skitkass på att slåss och kunna heala rätt bra och vara nästan mer hatad än gnome, rolla paladin.


signatur
Inaktiv

Lvlade upp en paladin till 30, sen la jag ner honom när jag insåg att det inte skulle bli roligare än så. Det är nästan så man känner för att tabba ur och surfa lite när man slåss mot mobs själv och i raid är man en cleanse/buff-bot vilket verkligen inte passar mig. Men givetvis passar paladin andra typer av personer bättre, och kanske är du en av dom.

Gen
Medlem

TrixFix, en rätt speccad/gearad pally kan göra löjlig skada i PvP. Häromdan mötte jag nån ful raid i WSG där en pally dubbelcritta mig med seals (vardera för 1000) vidare fick jag in en crit på han så Eye of Nerf crittade mig och så något mer slag hit å dit så var jag död. Gick ju lika snabbt som en Warrior i närstrid.

Medlem

Paladins (med löjligt bra grejjer dock, typ BWL/AQ40 etc) har en av de högsta burst damagen i spelet. Dock kräver det lite tur och som sagt löjligt bra prylar.

Men man spelar inte paladin för att göra skada, man spelar den för att vara support klass, och det är där paladins verkligen är bäst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Gen:

TrixFix, en rätt speccad/gearad pally kan göra löjlig skada i PvP. Häromdan mötte jag nån ful raid i WSG där en pally dubbelcritta mig med seals (vardera för 1000) vidare fick jag in en crit på han så Eye of Nerf crittade mig och så något mer slag hit å dit så var jag död. Gick ju lika snabbt som en Warrior i närstrid.

Det där handlar inte om spec/gear. Det handlar om tur. Jag kan oxå göra så. Dra på crit/spelldmg gear och poppa trinkets och sen får resist på alla mina spells. Paladin för skada är bara tur och inget annat. Healer är man däremot skitbra. Jag har flera gånger healat ensam i 5 manna intances utan problem.


signatur
Inaktiv

Det typiska med en Paladin är att han är ganska lätt att spela men svårare att spela bra. Sen finns det ytterligare en nivå till palan och det är dom som spelar jävligt bra.

Med rätt tänk så kan en paladin bli jävligt kul i pvp men det kräver endel tanke och fokus. Något som sjukt många paladins missar är att kombinera sina seals och judgements på rätt sätt. När jag figthas i battlegrounds och tittar på andra paladins så vill jag gråta ibland. Du måste ju seala/judga minst 2 ggr per fiende för att få ett bra dmgflyt. Gör man detta på rätt sätt så kan man bli riktigt obehaglig att möta.

Som bäst har jag lyckats överleva horde attacker (alla samma lvl som jag) på fem personer genom att ta ner prästen först, stunna rangen (jag har engineering självklart, en pala har ingen range annars) nöta bort warriorn, slå sönder roguen, sen den andra roguen och sist huntern. Flera gånger har jag själv försvarat flaggen i wsg mot upp till sex, sju stycken i nästan en minut tack vare heals, bubble osv.

En paladin kan vara jävligt rolig att spela! ingen tvekan! Men (!!) han kräver bra utrustning och kommer i framtiden få svårt med denna biten eftersom warriors går före osv osv. I Raids förväntas Palas heala, cleansa framförallt men iom Burnin Crusade så kommer återigen fokus på närstridspalas betonas och man kommer som Pala få vara med och göra det man från början skulle. Deala skada på närstrid och hjälpa till.

Så Palas går en ganska ljus framtid till mötes skulle jag vilja säga. En varningens ord dock.
Dom pengar du sparar på din mount lägger du ut över tid genom att köpa utrustning, förmågor osv så det blir inte speciellt mkt billigare tyvärr.

- Modemis

ps. Kolla efter pvp filmer av Zalgradis så får du en liten inblick i hur en Pala ska spelas.

Medlem
Skrivet av Modemis:

(Lång jädra Modemis text)

Det var länge sen jag spelade Paladin, men jag kan inte annat än hålla med vad Modemis säger. Lätt att spela, svår att spela bra.

Är och har varit helt insnöad på Horde länge nu så det har inte blivit mycket Allience - men när TBC kommer blir det en Paladin direkt.

Medlem

Iofs är det svårt att spela alla klasser bra, det är ju inte direkt någon klass som man bara kan smöra igenom spelet med och äga allt och alla


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Modemis:

Det typiska med en Paladin är att han är ganska lätt att spela men svårare att spela bra. Sen finns det ytterligare en nivå till palan och det är dom som spelar jävligt bra.

Med rätt tänk så kan en paladin bli jävligt kul i pvp men det kräver endel tanke och fokus. Något som sjukt många paladins missar är att kombinera sina seals och judgements på rätt sätt. När jag figthas i battlegrounds och tittar på andra paladins så vill jag gråta ibland. Du måste ju seala/judga minst 2 ggr per fiende för att få ett bra dmgflyt. Gör man detta på rätt sätt så kan man bli riktigt obehaglig att möta.

Som bäst har jag lyckats överleva horde attacker (alla samma lvl som jag) på fem personer genom att ta ner prästen först, stunna rangen (jag har engineering självklart, en pala har ingen range annars) nöta bort warriorn, slå sönder roguen, sen den andra roguen och sist huntern. Flera gånger har jag själv försvarat flaggen i wsg mot upp till sex, sju stycken i nästan en minut tack vare heals, bubble osv.

En paladin kan vara jävligt rolig att spela! ingen tvekan! Men (!!) han kräver bra utrustning och kommer i framtiden få svårt med denna biten eftersom warriors går före osv osv. I Raids förväntas Palas heala, cleansa framförallt men iom Burnin Crusade så kommer återigen fokus på närstridspalas betonas och man kommer som Pala få vara med och göra det man från början skulle. Deala skada på närstrid och hjälpa till.

Så Palas går en ganska ljus framtid till mötes skulle jag vilja säga. En varningens ord dock.
Dom pengar du sparar på din mount lägger du ut över tid genom att köpa utrustning, förmågor osv så det blir inte speciellt mkt billigare tyvärr.

- Modemis

ps. Kolla efter pvp filmer av Zalgradis så får du en liten inblick i hur en Pala ska spelas.

Hur är förändringarna i BC då? Har kollat lite snabbt och paladinen har fått många schysta damage grejor.

Inaktiv

Det vore passande om dom får mer dmg dom har ju redan allt annat förutom HoT heal over time(?) och shapeshifting, felkonstruerad bugg hela klassen, ge dom mail precis som shaman, men det kanske vore för logiskt och det är ju inte Blizzards starka sida.

Medlem

Wtf? Vad fan har du käkat? Du kanske inte visste detta men för att paladin skall få en ranged offensiv spell (utom judgements) så kostar det 31 talents i holy och fysisk dps suger nåt så otroligt. Jag har med en jävla massa epics och 2h vapen 113 dps obuffat medan min warrior med blåa items har mer.


signatur
1
Skriv svar