Att ta upp ett nytt yrke för att få vissa items

Inaktiv
Att ta upp ett nytt yrke för att få vissa items

Sen jag började spela min Mage har jag kört herbalism, alchemy vilket har fungerat fint. Blommorna och alla arcanite bars jag gjort har gett mig fint med pengar och nu har jag börjat titta mig omkring på andra yrken för att se vad det finns för gobitar därute.

Tanken är att skippa herbalism eftersom vi har en massa flowerpower folk på servern som samlar blommor för jämnan. Det jag behöver, köper jag helt enkelt och sätter ihop själv.

Då är jag alltså fri att ta upp ett nytt yrke och då fick jag en idé. Har man pengarna så går det ganska snabbt att levla upp ett nytt yrke, därför funderade jag på att ta blacksmithing bara för att få tag på imun mot fear i 30 sekunder trinketen. Sen engineering eftersom jag älskar pvp. Problemet uppstod när jag såg den här på AH. Nu funderar jag på att köpa ut patternet och skilla upp tailoring till 300 och göra den där roben som är sjukt bra. Sen göra mig av med tailoring, ta upp blacksmithing för fear trinketen sen ta upp engineering för allt kul som finns där.

När vi ändå är inne på detta, vilka är dom absolut skönaste sakerna man kan göra inom vilka yrken som gagnar mig som Mage?

Jag skulle vilja göra en lista på såna prylar som skulle göra det värt att ta ett yrke bara för att få tillgång till en eller två prylar. Eftersom dom här sakerna fungerar efter att man gjort sig av med yrket så kan man se det som en dyr hobby eller nåt liknande. Men vafan, nåt ska man ju göra efter lvl 60

Så, kom med tips nu så vi kan göra en skön lista på dyra prylar som helt enkelt vore riktigt kul att ha. Jag börjar listan med dessa två sköna items.

Robe of the Archmage kräver att man har tailoring 300.
Gnomish Death Ray

Medlem

Wow, du är ute efter en satans dyr väg. Dunno om Robe of the Archmage, men jag kan lova att du byter den mot x setitem när du börjar raida seriöst. Och att sakerna funkar efter man har tagit bort den är halvsanning. Engineering kräver att du ar just engineering för att sakerna ska funka. Jag skulle rekomendera engineering och tailoring, finns mkt pengar att göra i tailoring pga mooncloths och andra dyra saker då du når 300. Engineering för pvp, och då kan man få en bra boost av det. Blacksmithing låter som en dålig ide eftersom det är så satans dyrt att levla på högre nivåer.


signatur

Videomupp

Inaktiv

ojoj ja blacksmithing är ingenting man tvärkastar ihop, ruskigt dyrt >.< däremot robe of the archmage är fruktansvärt fin för mages, men både receptet och levla skillen kostar (men cloth är ju enkelt farmad) så har man lite tid så är det en kanonbra idé. man får ju även mooncloth skillen på 275 som jag faktiskt levlar gubbar till 35 för att få tag på, farmar felcloth och säljer mooncloth var 4e dag för 15g styck
engineering är kungligt till en mage i pvp syfte! bomber och granater ftw

Inaktiv

Jao, blacksmithing kanske är lite väl att ta i
Men tailoring för roben och pengar är inte så dumt kanske.
Jag har alchemy nu vilket är min stora moneycow. Gör arcanite bars som jag säljer och har 3/4 Flask recipes samt alla vanliga så det går åt helt klart.

Engineering verkar helt enkelt sjukt kul, måste nästan ta å kolla in det tror jag

Gen
Medlem

Jag hade Mining/Engineering i början med magen eftersom mining skulle fungera som inkomstkälla och engineering ge mig lite items jag kunde ha på mig. Men helt ärligt, hardcore PvPar man inte så ser jag ingen som helst användning för engineering som mage.

Jag dumpade mining för enchanting för att kunna dissa epix man byter ut för nexus.

Jag tror att den ultimata profession combon för mages som raidar end-game är den du just hade Modemis - Alch/Herb. Alla pots jag använder dagligen gräver ett djupt hål i plånboken och hade jag haft Alch/Herb hade jag säkert sparat mycket pengar. En välpottad mage lägger sig högt på DmgMeters listan om inte först.

Inaktiv

Jag hade precis som du, herb och alch. Eftersom det är svårt att få e bra robe på drop, kan ta hur lång tid som helst med lite otur. Så jag valde bort alch och levlade upp tailoring för att göra mig en robe of the archmage. Jag är mycket nöjd med den roben.

Behöll herb. för att det ger mig pengar, pots kan jag köpa :). Nu kör jag enchanting enbart för att disenchanta alla BoP-prylar som man ej vill ha, det ger en del pengar/matrial till guilden.

Tycker helt klat att du skall göra dig en Robe of the archmage

GL&HF

Medlem
Skrivet av WildThing:

. Jag skulle rekomendera engineering och tailoring, finns mkt pengar att göra i tailoring pga mooncloths och andra dyra saker då du når 300. Engineering för pvp, och då kan man få en bra boost av det. Blacksmithing låter som en dålig ide eftersom det är så satans dyrt att levla på högre nivåer.

Engineering och tailor ? Då måste du ju köpa dina bars . Blir dyrt + segt att lvla engineering då.

Medlem

Jo, men om han har cash då förståss. Annars så kör man mining+engineering och efter han har fått till 300 så kan man avsluta det efter han har fått det han vill ha och sedan ta tailorer.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jo, jag har epic osv och över 1000g så jag har börjat titta runt lite efter roliga saker att få till. Närmast på tapetet ligger reps med AB, WSG (är exalted me AV) samt exalted med AD för deras spelldmg trinket. Den är helt enkelt förbannat najs.

Ser jag Robe of the Archmage receptet igen så kommer jag fan köpa det och skilla upp tailoring, den där roben är bara mycket mycket fin!
- Modemis

Gen
Medlem

Det yrket man tjänar minst pengar på måste väl ändå vara Engineering?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det yrket man tjänar minst pengar på måste väl ändå vara Engineering?

Tror det.

Det har gått inflation i alla trinket rogues/mages som springer omkring i WPL/EPL och tror dom är duktiga på PvP bara för att dom är fulladdade med trinkets. Inget ger mig större nöje än att vinna en sån strid.

Topic:
Lång och dyrbar väg att gå Modemis, men har man gott om tid och pengar så visst. Själv håller jag mig till det klassiska Mage yrket (herb/alch). Känns rätt skönt att sköta sitt egen potion behov, det är trots allt det som en mage behöver mest imho.

Inaktiv
Skrivet av Modemis:

[[...] exalted med AD för deras spelldmg trinket. Den är helt enkelt förbannat najs.

bara så du vet.. du måste inte vara exalted för att kunna få den.. det krävs bara lite mindre grinding på exalted för att få den än revered osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:
Skrivet av Modemis:

[[...] exalted med AD för deras spelldmg trinket. Den är helt enkelt förbannat najs.

bara så du vet.. du måste inte vara exalted för att kunna få den.. det krävs bara lite mindre grinding på exalted för att få den än revered osv

Jo, jag vet, men det är trots allt lite skillnad på 27 och 45 av varje. Får se hur jag gör när det börjar bli dags helt enkelt.

Inaktiv

myo jag har kört på 45 av varje, det är rätt segt ;/


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem
Skrivet av JayBee:
Skrivet av Gen:

Det yrket man tjänar minst pengar på måste väl ändå vara Engineering?

Tror det.

Det har gått inflation i alla trinket rogues/mages som springer omkring i WPL/EPL och tror dom är duktiga på PvP bara för att dom är fulladdade med trinkets. Inget ger mig större nöje än att vinna en sån strid.

Topic:
Lång och dyrbar väg att gå Modemis, men har man gott om tid och pengar så visst. Själv håller jag mig till det klassiska Mage yrket (herb/alch). Känns rätt skönt att sköta sitt egen potion behov, det är trots allt det som en mage behöver mest imho.

Wish I was there
Känns som man går flera hundra guld minus på pottande i instances.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av JayBee:
Skrivet av Gen:

Det yrket man tjänar minst pengar på måste väl ändå vara Engineering?

Tror det.

Det har gått inflation i alla trinket rogues/mages som springer omkring i WPL/EPL och tror dom är duktiga på PvP bara för att dom är fulladdade med trinkets. Inget ger mig större nöje än att vinna en sån strid.

Topic:
Lång och dyrbar väg att gå Modemis, men har man gott om tid och pengar så visst. Själv håller jag mig till det klassiska Mage yrket (herb/alch). Känns rätt skönt att sköta sitt egen potion behov, det är trots allt det som en mage behöver mest imho.

Wish I was there
Känns som man går flera hundra guld minus på pottande i instances.

Ärligt talat, det man tjänar pengar på är fina drops tycker jag.
På en vecka hittade jag Orb of Deception och Medallion of Grand Marshal Morris från spindlar i Silithus. Orben sålde för 240g och halsbandet för 79g. Två, tre veckor senare droppade en epic båge från en ghoul i Plaguelands som jag sålde på 3-5 timmar för ca 85g och igår droppade Brain Hacker som gick för ca 200g.

Annan tur jag haft är att jag fick denna för 50g, denna för 40g (har jag för mig), och denna för 100g.

Dom där potsen kommer jag tjäna lite pengar på. Men som sagt. Hittils tycker jag det man tjänar mest på är tex Baron 45 min runs osv. Snabba runs där man kammar ihop värdefulla items. Dom grå grejerna går för 1g och mer per st och allt som är värt nåt slänger man upp på AH för vettiga priser. Igår tjänade jag ca 50g på 50minuter i stratholme. Nope vi fixade inte 45min just då pga en hunterpull (blame da petts ) men Brainhackern droppade på worlddrop och jag vann rollen så det kvittar ju

- Modemis

Medlem

Tailoring är i praktiken Gratis att levla upp om du är mage. AOE grinda all cloth som behövs för att levla bara... Kolla thott efter hetaste droprate på linen/wool/silk/mageweave/runecloth Så levlar du tailoring på ett par dar.

Crafta Robe of the Archmage, byt till Enginering.

Men att levla Engineering kan bli ruggigt dyrt om du inte har tillgång till en miner. Dock kommer jag att göra samma sak som du.. Min warlock fick respecca flowerpicker till tailor, saknar bara lite mats till min VW robe, sen ska hon respecca engii igen.

KOnstar lite kulor, men går rätt fort om man bara ggrindar en del solo med.

/AB

Medlem

Som cOBra skirver så är tailoring galet lätt att lvla. Gjorde det på min warlock 1-300 på ett par timmar bara. Hade samlat på mig rätt mängd mats tills jag fått alla mats till min Robe of the void. Sen powerlvla man bara tailoring och dumpade det igen


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

c0Bra och Rincewind, tack! det svar jag letat efter
Då vet jag att det är värt att droppa herb och skaffa tailoring nästa gång jag ser det där patternet.
Jag har vänner som har mining och kan hjälpa med mats till engineering när jag själv står fast. Har också två andra engineers som är skyldiga mig ganska feta tjänster som lovat att hjälpa till så det ska nog gå bra att leva engineering.

En följdfråga, vilket spår ska man slå in på när det blir dags, goblin eller gnomish engineering? Min kompis gjorde Gnomish Deathray men använder den knappt.. han är hunter och skulle egentligen kanske hellre ha Goblin för deras XL jumpercables eftersom han redan idag ofta överlever en wipe och kan jumpercabla igång en präst med lite tur. Jag är dock Mage och överlever aldrig som sista man så vilket spår har mest kul för mig? Goblin/Gnomish?

Medlem

Gnomish om du pvpar.
Goblin gör roliga bomber och jag gillar "Kaboom" stämpeln som Goblin har. Men, tänk på att BoE-items kan både goblin och gnomish engineers använda. Det är BoP-recepten du ska titta på å se vilka som passar dig bäst.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Alla engineers kan använda Jumper Cables XL, men bara goblin kan tillverka dem


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Alla engineers kan använda Jumper Cables XL, men bara goblin kan tillverka dem

Really? ... huh, coolt, måste informera polarn bums.
Alright, fick tag på Archmage receptet idag för 200g. Kommer försöka sätta världsrekord i att levla tailoring nu

bbl...

Inaktiv
Skrivet av Modemis:
Skrivet av Wardancer:

Alla engineers kan använda Jumper Cables XL, men bara goblin kan tillverka dem

Really? ... huh, coolt, måste informera polarn bums.
Alright, fick tag på Archmage receptet idag för 200g. Kommer försöka sätta världsrekord i att levla tailoring nu

bbl...

Rätt beslut, jag följde denna guiden, klarade det på en dag.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=13121383&pag...

Lycka till

1
Skriv svar