Medlem
BC Talents

http://www.worldofraids.com/v2/

Helt sanslöst imba, om de är äkta, vilket faktiskt är mycket möjligt.

Inaktiv

som dom sa i tråden, det är väldigt sannolikt att det kommer att ändras

Medlem

jag tror rouges kommer vara ännu mera solo chars efter detta isf, tråkigt nog... dock är jag inte rouge! men vafan, låt dom göra lite mer nytta än dmg säger jag, typ tabort mobs skulle vara en bra sak, att få dom virra bort sig... inte som fear utan med som en confusion... såfort de får dmg på sig så aggrar dom på det istället.

den spellen skulle jag gilla iaf, då gör dom mycket mera nytta!

Inaktiv

Warrior ändringarna ser bra ut tycker jag iaf. Som fury dpsare blir det lite mer avancerat för att utnyttja builden till fullo och det gillar jag. HP buffen verkar riktigt fin också.

Inaktiv

warriors blir nästan löjliga om allt stämmer... kunna bli osynliga i 20sek och ha 30% högre critchans under den tiden? platerogues ffs, fast med 2st feta 2handare då...

edit: heeeh "Warriors talents changes, since the previous screenshoots have been confirmed to be fake"

Inaktiv

azak: uh..? sap? blind?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Overkill på alla klasser Clash of the Titans. Se lite ut som WoW gjorde under betan.

Inaktiv

jo men dom är ju inte ens på beta ännu

Gen
Medlem

Alpha kanske eftersom flera screens är tagna direkt ur spelet

Medlem
Skrivet av prikk:

azak: uh..? sap? blind?

sap är den sämsta formen av CC i hela spelet
blind kostar dyra reagents och har en 5min cooldown

för att man ska kunna använda sap över huvudtaget så krävs i princip 18talents i sub trädet, men även efter talents så är den fortfarande sämst

ur pve synpunkt då...


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Nu släpptes dom officiellt på WoW sidan http://wow-europe.com/en/

Inaktiv

sap sämsta i spelet? wtf?
bara för att man inte har improved sap är den väl inte dålig heller.. i fem-manna kan man ju t o m sapa flera samtidigt om man har lite tajming (asså med flera rogues), och blind kostar reagents, ja.. dyra.. näe ;P plocka dom själv annars, toklätt å farma i SM/razorfen typ

att jag skrev det jag skrev hade eg. å göra med att han beskrev att han önskade rogues hade saker som dom redan hade

vafan, prästers cc är inte i närheten av så bra som rogues.. inte gnäller jag


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Hade inte Sap en bestämd tidsrymd för hur länge man är CCad?

Medlem

mutilate hur kommer den funka för rogues,, kommer man få garanterad hit på offhanden lr har den samma missrate som förut? Undra hur stor skillnaden är i dam jämfört med backstab.

backstab har ju 150% weapon dam + 225 och 20% dam increase från opportunity

vs mutilate som attackerar med båda och du får en extra combopoint.

Inaktiv

Haha, kolla lock ändringarna....

~
/devmap World of warcraft
~
~
/give all
/god
God mode On
~

Medlem

Offhand och mainhand har exakt samma missrate, fatta >.< dvs 24% miss chans. Special attackher har 5% miss chans. Alltså kommer mutilate ha 5% miss chans på båda vapnena. Antingen är det 2 olika attacker med 5% miss vardera eller en enda attack med 5% miss totalt.

Items och talents kan sänka miss chansen så klart.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Offhand och mainhand har exakt samma missrate, fatta >.< dvs 24% miss chans. Special attackher har 5% miss chans. Alltså kommer mutilate ha 5% miss chans på båda vapnena. Antingen är det 2 olika attacker med 5% miss vardera eller en enda attack med 5% miss totalt.

Items och talents kan sänka miss chansen så klart.

Aha alltid trott offhanden träffar mindre skönt att få det avklarat, men offhand ger mindre skada än om man skulle ha samma vapen i main?

Medlem
Skrivet av Takt:

warriors blir nästan löjliga om allt stämmer... kunna bli osynliga i 20sek och ha 30% högre critchans under den tiden? platerogues ffs, fast med 2st feta 2handare då...

edit: heeeh "Warriors talents changes, since the previous screenshoots have been confirmed to be fake"

Tycker Windwalk var 1 riktigt fin. den gav talent lite wc3 feeling. Sen så skulle dom bara kunna bli osynliga utanför combat och första slaget skulle ha 30% crit och ge extra rage, skullle ju bli som 1 alternative till charge. skit bra talent enligt mig synd att den var fejk =(

Medlem

Highspeed ja, default är 50% skada på offhand. Med talents kan du få det till 75%(Rogue) eller 62.5%(Warrior) beroende på klass.

Trevligt med Shaman Dualwield med, så kan man äntligen se ut som de gammal shamanerna från WC3. Dual Claws. Kan man ju alltid hoppas på att det kommer lite shaman fist wepons och dylikt eller andra fördelar med det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Hade inte Sap en bestämd tidsrymd för hur länge man är CCad?

eh.. ja? självklart?
what's yer point?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

sap sämsta i spelet? wtf?
bara för att man inte har improved sap är den väl inte dålig heller..

Sap;
45sec duration
5yard range
-Fienden måste vara out of combat dvs inte recastable
-man själv måste vara i stealth
-man måste stå nästan på fienden innan man kan använda den

Poly;
50sec duration
30yard range
Recastable

Shackle;
50sec duration
30yard range
Recastable

Banish;
30sec duration
30yard range
Recastable
+Fungerar på dottade fiender
-Går inte att bryta

Hibernate;
40sec duration
30yard range
Recastable

Root;
typ 27sec duration?
30yard range
Recastable
+bryts inte om man bara gör lite skada
- outdoor only
- fienden kan casta spells/attackera samtidigt

Freezing trap;
20(26 med talents) sec duration
recastable om man bränner en 30sec cooldown
+ fungerar mot alla typer av fiender
+man kan placera den strategiskt och sen springa iväg
-fienden måste gå i fällan föratt de ska funka ><

är väl en summering av de flesta former av cc...

nu fungerar ju vissa former av CC bara mot vissa typer av mobs, men om man bortser ifrån det och bara jämför dem rakt av så ser man ju att sap är sämst.

note: har trisst då min server är nere, därför jag skriver biblar av text på forumet :E

edit: om det undgått någon så har blizz själva släppt BC talent tree+BC spells
http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/townhall/talent...


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Personligen tycker jag Sheep inte är någon höjdar CC. Den kan breakas så himla lätt och många klasser kan komma undan den på diverse sätt. Sen håller den inte alls 50 sekunder utan 5-20 typ. Jobbigt att det är random.

Plus är väl kanske att det är recastable samt att vi inte bara kan sheepa utan även "grisa" och "sköldpadda" folk :>

Medlem

Man kan nog inte jämföra dem utan att ta med vilka typer av mobs som påverkas, och då blir Sap en av de starkaste i pvp. I pve så brukar det göra till eller från om man använder sap (eller någon annan CC för den delen) om man har en kompetent grupp (och såvida encountern inte är baserad på CC förstås)

1
Skriv svar