Medlem
Bottar!

Argg blir tokig.
Vet inte hur det är på andra servers men på den jag spelar på har bottar som farmar tagit över helt (Dragonblight).

Har levlat en alt sista veckorna och i vissa områden är det nästan omöjligt att questa för de står och tar alla questmobs så fort de spawnar.

Man ser att de är bottar, samma chars står på exakt samma plats, tex i felwood sprang jag på 2 rogues som farmade satyrs.
De har varit där 24/7 i 10 dagar nu, går med hackiga rörelser, dödar en mob sen står och snurrar i cirklar tills den ser en ny mob, dödar den, repeat.
Går i exakt samma mönster hela tiden, är unguilded och svara inte på "tilltal".

Rapporterade bottarna i felwood och till min stora förvåning svarade en GM inom några minuter och sa "thank you for helping the community. we have a very strict policy against third party software and so called bots. I will look into this immediatley".

Wow tänkte jag.
Hehe problemet är att det var en vecka sedan och bottarna är fortfarande i felwood och grindar 24/7.
Precis samma som jag reportat, vet att andra också reportat samma bots.

Jag är inte en person som klagar och gnäller ofta, men jag förstår inte hur Bliz inte kan lyckas hålla dessa under kontoll.
De förstör ju hela spel upplevelsen för någon som levelar tex, att bottar springer runt i Burning steppes tex i ogre berget och farmar ogres så questen tar 2 timmar att göra.

Den ända förklaring jag kan komma på är att blizzard helt enkelt inte kan bevisa eller styrka att de faktiskt är bottar, och därför inte heller kan ta hand om problemet?

Oj det härblev rätt långt men jag är riktigt frustrerad, tycker bra om bliz överlag men hoppas att de kan få ordning på det här, för det har blivit ett stort stort problem i alla fall på "min" server.

Medlem

enklast är väl att be nån på andra sidan av faktionen att döda bottarna...

blizz bryr sig i regel inte speciellt mkt


signatur

shortbow.gif

Medlem

Är lika på Ahn'Qiraj kan jag lova. Nästan vartenda ställe som kan tänkas farmas på är upptaget. Har personligen rapporterat ca 20 olika karaktärer som uppenbart bottat, men inget händer. Såhär två månader senare springer exakt samma karaktärer runt på samma ställe och bottar i all oändlighet. Som sagt så verkar inte blizzard bry sig, så länge pengarna rullar in så varför inte.

Medlem

Jag har slutat rapportera botar, det tjänar ingenting till. Jag börjar så smått lura på om inte Blizzard själva ligger bakom wowmine.com mf.l...

Men det finns ju en del trick man kan köra med om man orkar. Bland annat kan du försök förutse botens rörelser och vilken mob han är på väg att ta. Tagga mobben, låt boten sköta jobbet, sen kan du loota i lugn och ro.

Själv orkar jag inte med sånt. Är det en Allience bot så dör han, då hinner man i alla fall grinda ett tag i lugn och ro innan han ressar.

Medlem

Är likadant på Dunemaul men här så bannar de faktiskt dem. Fast det hjälper inte speciellt, de poppar ju up som svampar inom en vecka eller två.

Gen
Medlem

Goldfarmingsidorna lär sponsra sina farmers med nya CD-keys som spawnar ett par dussin bots. Dom hinner jobba mycket innan nån rapporterar.

Medlem

Egentligen är det ju lite konstigt att blizz inte bannar/stänger av bot-konton då farmarna måste köpa nya ex hela tiden. Det borde ju öka deras vinster. Fast det är ju klart, om de inte bannar, så får dem ju in månadsavgiften från farmarna istället.

Medlem

Jodå, det finns ett antal bottar på Earthen Ring iaf. Rapportering verkar inte hjälpa särdeles, träffar man på någon låter man den döda ens taggade mobs tills man blir less och reportar igen... förgäves.

Testpilot

Samma här på Ragnaros ... fullt med bottar överallt och jag har personligen rapporterat ca 30st , ingen har blivit bannad sen jag började rapporttera för ca 1½ -2 månader sen.
Det e enkelt att rapportera , gör en titel "Goldfarmer/bots" - ha sedan en lista på alla namn du sett , GM's behöver bara namnen ej region/klass/faction osv.

Klipp o klistra in den listan varje gång du rapporterar , lägg bara till i titeln hur många nya namn du lagt till sen sist.
Skicka in en ny rapport då du hittat en 2-3 nya.

GM's kommer o rapa upp samma idiot-macros varje gång du pratar med dem o tacka dig för rapporten och att de har en strikt policy osv , då kan du likagärna spamma dem tillbaka med komplett lista på bottar du sett tills det händer nåt.

Jag brukar leka lite med farmarna :
* Se till att de dör av NPC's och inte dina attacker = 10% dura loss
* Om det är en på din egen sida , försök feara mobs så de får adds , warlocks har nog enklast o göra det.
* Som präst = Mindcontrol fun - Låta dem flyga utför stup eller drunkna är 2 favoriter.

Har hänt flera ggr att kinesen blivit sur o försöker döda mig för jag mobbar dem *haha*

Nu iomed 1.12 så kan du döda en farmer 9ggr innan du inte får honor av att döda dem , så ta tillfället i akt och mörda dem 9ggr för gratis honor (tycker synd om er på PVE servrar)

Gen
Medlem

Harakiri /bow

Bra förslag om hur man ska leka med dom

Inaktiv

Blizzard väntar antagligen ett par månader sen annonserar de att 30.000 konton bannas vilket får en mycket högre effekt än att man bannar en bot då och då, vilket ingen märker. Det handlar om PR

Medlem
Skrivet av Garnath:

Blizzard väntar antagligen ett par månader sen annonserar de att 30.000 konton bannas vilket får en mycket högre effekt än att man bannar en bot då och då, vilket ingen märker. Det handlar om PR

Tror det är så här också, lite synd, finns för många kineser på kor'gall just nu...

EDIT: Jeje, alla bottar behöver väl inte vara kinesiska men de flesta är nog det!

1
Skriv svar