Vad får man i The Burning Crusade? Titta här.

Inaktiv

kan inte ge några källor men är iaf helt hundra på att du inte grindar via xp upp till lvl70 från lvl60
och jag har hört att ett av questen däri är att döda nefarian
pga hur glancing å allt sånt där funkar, och att alla nuvarande raidbossar är ~lvl63 max så antar jag att de 10 levlarna som skiljer 60 och 70 inte är "vanliga levlar", då det skulle totalt förstöra mc/bwl/aq20/aq40/zg/naxx vilket låter vääääldigt osannolikt att blizzard vill göra

det som är bra med 25-mannainstanserna är att inte bara några få jättestora guild får progress som det är nu
och även om man joinar ett stort guild så kan dom få rejäla problem med 40 signs osv när det tar emot... 25 är mycket mer hanterligt och jag ser fram emot det rejält


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Allt pekar mot helt vanligt levlar med 10 talent points och 50 levlar skills. Tror till och med det nämns i den länk som postades ovan. Men skulle tro att gammla raid isntanser får sig en ganska kraftig revamp plus att det verkar ju som att det ska finnas olika svårighets grader på instanser som man typ ska kunna "välja" eller nåt i den stilen.

Skulle det vara questade levlar lär det vara 100% grind quests för det ska inte gå för fort, dessutom skulle det bli förbannat enformigt att levla olika gubbar till 60 eftersom alla _måste_ göra samma sak för att gå upp i level. man kan inte prova olika instanser och grind områden...

Nej ska jag vara helt ärlig låter questade levels ganska dumt, dock hadde EQ1 nån typ av questade "levels" i expansionerna eller något i den stilen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Fördelar med att instances inte längre körs som 40-manna utan som max 25 är många. Helt ärligt, vilket är roligast, en stratrunda eller AQ40 ? Strat såklart då alla har sina roller och teamwork sker på ett helt annat plan än i en raidgrupp på 40 pers. Ofta känner man sig som en myra i stacken då bara MTn, vissa healers och lite AoE är viktigt. Nu har dom ändrat det lite i Naxx där tex präster måste MindControlla och tanka en viss boss med hjälp av hans adds men ändå.

Tummen upp för mindre raider = mer loot per raid = mer items till guildet. Det kommer ställas större krav på guilds vilket är bra.

Medlem

MC kommer ju att bli 25 manna säger ni då kommer folk att bli galna och skriva " LFG MC " och " LFM MC " hela tiden på LFG channel allt man ser då kommer ju att bli LFG MC . Men det är ju bra att man kan göra det 25 man när man är 70 . P.S folk kommer att skriva det när dom blir lvl 70.:)

Medlem

Virus tror inte någon bryr sig ett skit om mc när de är lvl 70 och har loot från lvl 70 5-10 manna instanser att gotta sig i...

Men som jag läste på Wow forumen i någons sig. Det kommer inte bli 25 manna ubrs utan 25 manna Naxxramas.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Level 70

- 4 Nya zones (2st 1-10 och 2st 10-20)

Jätte kul, var precis Ewelyn forest och dom andra zonerna 1-20 jag var trött på, ablolut inte wetlands och Strangelhorn..... Pust.

Inaktiv

men.. det hade väl fastställts att dom inte skulle ändra 40-manna på dom gamla instanserna, utan bara införa NYA 25-mannainstanser?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Bra fråga. Jag har hört just det, att dom ska ändra cappen på instancerna annars blir ju BWL en promenad i parken för lvl 70s. Alltså måste cappen vara lvl beroende. Typ att om man är 60 så är det 40manna cap som vanligt men är man 65 kanske det är 33 och vid 70, 35 manna lr liknande.

Medlem

Varför skulle de sänka gränsen på folk?
Man kan ju gå in med 5st epic chars och köra tex Sunken hur enkelt som helst...
Men det gör man ju inget då det finns högre instanser att köra med bättre rewards, vilket troligen även kommer vara fallet i Expansionen.

Enda anledningen jag kan komma på är om man vill köra åt sig lite nexus crystals, men då finns ju alltid MC :]


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

med tanke på att naxx är relativt nytt och väldigt genomarbetat (och att jag knappast tror blizzard vill slänga aq40 och bwl åt helvete) så tror jag inte riktigt att det ska vara en walk in the park för lvl70s


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Givetvis kommer de inte vara en toksimpelt, men givetvis kommer nya talents/statsupgraderingar pga lvl hjälpa mkt
Tror inte naxx för lvl70's kommer att bli som sunken för level 60's. Dock så kommer det ju som sagt en hel hög med nya instanser(av varierande svårighetsgrad) som troligen har ungefär lika eller tillochmed bättre loot än naxx/aq40 har.
Jag antar att folk som inte är nära naxx/aq40 i nuläget kommer att fokusera på dessa istället.

Sen fungerar ju de flesta höglevelisntanser även mycket som en "teaser" då större delen av alla som spelar wow aldrig kommer att sätta sin fot där inne...

edit: kommer väl förhoppningsvis bli ändring på det iom 25manna cap på instanser i BC.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Satt och läste en interjuv med en av utveklarna av WoW. Och han nämnde nått som var rätt intressant tyckte jag:

Citat:

So, what other new ideas are coming down the line?

We will have a dungeon difficulty level setting. Party leaders for groups will have the ability to set the level with two different settings -- normal and hard. For example, a 60 to 62 dungeon on hard will turn into a level 70 dungeon with level 70 rewards in it. In a level 70 dungeon on hard, the enemies will be extremely dangerous but you will definitely be rewarded better for doing the harder difficulty mode.

Ni kan läsa resten här http://www.joystiq.com/2006/08/11/exclusive-joystiq-interview...

Medlem

Hmm, lite random grejs kastar jag in i diskussionen..

De har kommenterat att ens exp "låses" upp med expansionen och att man då kan börja samla exp för level 61 osv. Om det sedan krävs en quest för att avancera i slutet vet jag inte men det tvivlar jag faktiskt på.

angående nuvarande dungeons, jo det känns ju ganska skumt att nuvarande high end dungeons inte kommer att vara så svåra (med undantag för Naxx kanske) för lvl 70-folk, men då kommer ju gearen att ligga på en annorlunda nivå jämfört med MC t.ex. Eyonix har sagt att Nexus crystals beräknas vara = Large brilliant shard efter BC varit igång ett tag. Förmodligen så blir väl AQ40/BWL strikt till för att geara upp guildalts i guild pickups eller något.

Kan inte bärga mig tills det kommer.

Medlem

[quote=henko]Givetvis kommer de inte vara en toksimpelt, men givetvis kommer nya talents/statsupgraderingar pga lvl hjälpa mkt
Tror inte naxx för lvl70's kommer att bli som sunken för level 60's. Nää tror att det blir som för lvl 60's med tier 2 equippade och går in i ZG.

Inaktiv

För att svara på lite frågor eftersom jag värkar va den enda pålästa här ^^

Kommer MC, BWL, AQ40 och Naxx bli för bara 25 pers?

Nej!

Kommer dom att bli svårare?

Nej!

Kommer man att behöver göra quest för att levla?

Ja, för att få xp, inte för att "låsa upp" lvl 61 osv.

Inaktiv

threezool: källa?

jo näe hört det från flera håll nu, så det var nog bara ett rykte..
jahapp, grinda 10 levlar till då
låter lite för lätt för att göra mc, bwl & aq40 att grinda 10 levlar till å sen traska genom som om det vore ingenting imo.. nåt bör dom ju göra för att lösa detta problemet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

threezool: källa?

jo näe hört det från flera håll nu, så det var nog bara ett rykte..
jahapp, grinda 10 levlar till då
låter lite för lätt för att göra mc, bwl & aq40 att grinda 10 levlar till å sen traska genom som om det vore ingenting imo.. nåt bör dom ju göra för att lösa detta problemet

´

Varför vill man göra Naxx på lvl 70?

sakerna där är inte bättre än det du får i lvl 70 instancer, alla 40 mans instancer kommer bli som SM är idag enligt CM´s.

Inaktiv

Det kommer bli riktigt fint

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Varför vill man göra Naxx på lvl 70?

sakerna där är inte bättre än det du får i lvl 70 instancer, alla 40 mans instancer kommer bli som SM är idag enligt CM´s.

Rewards som beror på vilken svårighetsgrad raidledaren väljer låter inte för mig som "alla 40 mans instanser kommer bli som SM är idag".

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför vill man göra Naxx på lvl 70?

sakerna där är inte bättre än det du får i lvl 70 instancer, alla 40 mans instancer kommer bli som SM är idag enligt CM´s.

dom sa redan när dom började prata om lvl70 att "dagens" (på den tiden) tier2 skulle vara väldigt bra även på lvl70, och om jag känner blizzard rätt vill dom inte slänga så välgjorda och stora instanser som aq och naxx i toaletten hur som helst..

titta på itemlvl på items.. t o m good ol' nefarian droppar saker med itemlvl 83 liksom.. nån tomte med grönt reqlvl70-gear som grindat sig upp dit ska väl inte kunna ez-mode:a genom hela bwl hur som helst med en 5-grupp (ja, jag överdriver), det tror jag inte är blizzards intention alls..
det är som att förstöra sitt eget arbete


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför vill man göra Naxx på lvl 70?

sakerna där är inte bättre än det du får i lvl 70 instancer, alla 40 mans instancer kommer bli som SM är idag enligt CM´s.

dom sa redan när dom började prata om lvl70 att "dagens" (på den tiden) tier2 skulle vara väldigt bra även på lvl70, och om jag känner blizzard rätt vill dom inte slänga så välgjorda och stora instanser som aq och naxx i toaletten hur som helst..

titta på itemlvl på items.. t o m good ol' nefarian droppar saker med itemlvl 83 liksom.. nån tomte med grönt reqlvl70-gear som grindat sig upp dit ska väl inte kunna ez-mode:a genom hela bwl hur som helst med en 5-grupp (ja, jag överdriver), det tror jag inte är blizzards intention alls..
det är som att förstöra sitt eget arbete

Senare sa också en CM att om man har Tier 3 saker på sig på lvl 70 måste man va berädd på lite pikar eller vara väldigt nostalgisk.

Medlem

Jag undrar hur mkt exp man när man har dödat Nefarian och dom andra end game bossarna.:)

Medlem

ungefär inte ett skit då du är i raid som kapar all experience med typ 90%


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

threezool: du har mycket "ny info" och få källor


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Mina källor är alla CM´s som ger lite ny information på forumen och en massa previews och annat, behövde göra en nu tråd bara för alla länkar ^^

12
Skriv svar