Inaktiv
Hmm undran

Hej,

Jag skall starta en ny gubbe, Rogue idag, och undrar om någon vänlig person kan beskriva för och nackdelar med övriga Alliance karaktärer som t ex. Mage, Warlock, Warrior, Druid etc.

Jag försöker förstå skillnaderna men är ändå förvirrad

Medlem

För och nackdelar ? Jämfört med vad, Hordes sida ? Eller jämfört med rogues ?

Edit: Och vad tänker du köra ? PvP, PvE eller RP. Eller alltihopa ?

Medlem

Jordgubbspaj är gott har jag hört. Speciellt med vanlijsås.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

hejsan, WoW är (läs "ska vara") baserat på sten sax påse mellan klasserna, som rogue kommer du att kunna spöa vissa klasser men få ofantligt mycket stryk mot andra skillnaden som jag ser det är att du som rogue är osynlig, och får i stort sett välja dina motståndare. om det var frågan dvs lite luddigt.
och jo, kan ha svårt att hitta endgame guild eftersom det finns ruskigt många rogues :/
annars så är svaret: humans har +5 svärd och maces så du gör mer skada med dom, och får 10% mer reputation hos alla factions vilket är ganska värt
Nightelfs har +1dodge och +1 stealth så du kanske överlever dedär lilla extra.
Gnomes ser gulliga ut
Dwarves har mer liv och gillar öl! och kan ta bort poison med stoneform

hoppas jag svarade nåt rätt iaf lycka till

Medlem

Humans har ju Perception också, gör så att du lättare ser gubbar i stealth, alla humans inte bara rogue humans

Inaktiv
Skrivet av Takt:

Nightelfs har +1 stealth så du kanske överlever dedär lilla extra.

Lögn. De har däremot en racial som heter "Shadowmeld" där man går in i stealth men kan inte röra sig.

Inaktiv

Den ska även ge bonus i stealth efter vad jag har förstått dock.

Inaktiv

Fick ut det här av hemsidan:

Citat:

Activate while immobile and out of combat to enter stealth mode - lasts until canceled - no cooldown

Förstår inte hur du kunde tolka det så...

Inaktiv

Står så ja, men har läst om fenomenet flera gånger tidigare på oberoende sidor. Kan inte svära på att det stämmer dock.

Medlem
Skrivet av Garnath:
Skrivet av Takt:

Nightelfs har +1 stealth så du kanske överlever dedär lilla extra.

Lögn. De har däremot en racial som heter "Shadowmeld" där man går in i stealth men kan inte röra sig.

inte alls lögn... läs på innan du svarar.
night elfs har alltid en "stealth level" ett högre än sin level.

tog fram en länk om du vill läsa på själv. läs under "Stealth and Stealth Detection "
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-rogue-en&t...


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

för att vara petig..
night elf rogues och druider har det (en lvl60-warrior som shadowmeldar är inte stealthad som en lvl61a)

edit:
och om du vill läsa om det på ett extremt tillförlitligt ställe.. ptjadu.. starta en NE och hovra över passive-skillen shadowmeld..
där står det tydligt vad shadowmeld gör OCH vad för passiv effekt den ger till rogues och druider


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ja, ja, ja förlåt om jag inte var helt klar i denna frågan he he

det hela grundade sig i att jag funderar på att starta en Mage eller Warlock men inte riktigt förstår skillnaden mellan hur man sgenerellt pelar de och hur de kan agera i allmänhet.

T ex. med min nuvarande karaktär är jag en smygare och kan oftast slå till från stealth och använda stunlock etc. Jag tror jag förstår hur man generellt spelar en Warrior, Hunter etc.

Jag är Alliance och human och kommer så förbli. Spelar förresten på Emeris PvP server vilket jag antar betyder att man är både PvE och PvP.

2. Jag skulle dessutom vilja fråga om bästa sättet att skydda sig mot "fear" eller vad det heter (min gubbe rusar bort) när man slåss mot andra spelare.

Medlem
Skrivet av Ajaxx:

2. Jag skulle dessutom vilja fråga om bästa sättet att skydda sig mot "fear" eller vad det heter (min gubbe rusar bort) när man slåss mot andra spelare.

Bästa sättet att skydda sig är att inte bli utsatt för den spellen till att börja med. Synd är att EN simpel fear kan göra så att en warlock/shadowpriest dödat dig innan du hunnit fram i melee range igen. Att ha pvp-trinket är ganska behändigt men oftast är det kört om man är för långsam på knappen.

Inaktiv

okej ajaxx, en mage förlitar sig på fire och frost spells, är bra på att hantera stora grupper folk genom att frysa ner dom osv och gör riktigt fin skada, kan inte feara dock och har lite hp i allmänhet :/

Warlock förlitar sig på shadow och fire spells och har en minion uppe för det mesta. 4 att välja mellan, ett tank blåbär, en liten imp, en ful hund och en demonbrud fearar allt jättelänge och kastar dot´s (damage over time) samtidigt som man kastar vanliga spells tex shadowbolt.
har man rätt pet uppe så dänger man det mesta, men fel pet kan vara en fin "Dóh" situation riktigt mycket hälsa och överlever mycket.

och det finns en trinket man får på rank1-2? genom att pvpa dvs döda andra spelare, på horde sidan i ditt fall. Den för casters ger att du bryter fear.

hoppas jag gjorde det lite klarare nu lycka till

Medlem

Hoho, gillar folk som tror att fear håller så sjuuukt länge.
Mot Mobs, ja till och från, mot spelare, nope, inte länge nog för att döda någon...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Rincewind, det beror på vilken sida av fearen man är

nämen "fear rank3: strikes fear in the enemy, causing it to run in fear for up to 20 sec" 20 sekunder! och den senaste patchen fick fear en buff genom att inte bryta fear lika lätt av damage. + diminishing returns funkar inte mot mobs.
så när jag klantar mig med min fury warrior och råkar stå i fel stance så har jag ingenting att sätta emot är jag inte död innan jag hunnit tillbaka då, så börjar man fundera på hur bra locken är

Inaktiv

uhm
dom ändrade väl så att den i pvp breakade LÄTTARE pga DD och mindre lätt pga dots eller nåt? det kallar jag inte en buff ;P

när jag klantar mig med min shadowpräst och nån, ptja, slår på mig.. så har jag inte mkt å sätta emot heller.. ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

hm: " the chance for a damage over time spell to break Fear is now significantly lower" 1.11 patchnotes. Ska även tillägga: "Note that Fear continues to be roughly three times as likely to break on player targets as on non-player targets"

prikk shadowpriests är ju galna går ju knappt att döda >.<

Medlem

Gah!

20 sec Fear på 1 mob går om du inte gör någon dmg på den.
20 sec Fear på en spelare finns inte. Max 8-10 sekunder om man inte gör någon skada.
Dessutom är den på dimnishing returns, vilket gör att andra fearen varar 5-6 sek och sista 2-3 sekunder om man har tur. Sen är spelaren imun.

Det som de gjorde i 1.11 va att om man har lite +dmg gear så håller fear i sig längre, har man mycket +dmg gear bryter den snabbare. Förut va den inte beroende av gear öht.

Fury warrior sa du? Death Wish, bersekrer rage, trinket, wotf etc.
Ger du dig på en warlock utan att ha aktiverat berskerer rage så är det imo ditt fel Ja jag har en warrior också, så jag vet hur det är, och jag har dessutom ingen wotf

Bortsett från seduce som för övrigt ligger på samma Dimnishing returns som fear så har en lock inte mycket annat man kan göra. Ja NoobCoil finns, men den har alltid funnits, men med 10min cd och ingen horror effect...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

sade faktiskt aldrig att den skulle sitta i 20 sek sen visst kan man ta ihjäl warlocks som warrior, men jag är alliance och kör sällan med pvp trinket pga att jag knappt lirar bg´s och har bättre trinkets för farm.
sen fury warrior, har 4150hp obuffad, som man för det mesta är. drar en bra warlock iväg på några sekunder, får han attackera så är det över direkt.
hoppas dock du förstår att jag menade att fear är bra, inte imba

Medlem

5 sekunder är allt som krävs...

Medlem

Fear är nice, helt klart
Ger en den där lilla luckan man behöver för att få iväg en immo eller sp ibland

Sen beror det lite på gear också, en lock som kör trinkets och t3-gear har ju 5,5k hp och +500 dmg gear så, ja, det går väl fort mot det mesta som inte är samma gear-lvl


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
1
Skriv svar