Ska flytta mina horde chars, tisps om server tack

Medlem
Ska flytta mina horde chars, tisps om server tack

Ska flytta mina Horde chars som är utspridda lite här och var till en och samma server, har ni tips på någon server som behöver en präst och en shaman? Då menar jag något i stil med bwl på farmstatus och nästan även aq40.

Medlem

Jag tycker du ska flyta till Draenor. Normal server plus att det är bra pvp där och mycket endgame instances. massor av aq40 och bwl iaf. beror på om du är i en bra guild. Om du tar
Draenor så försök komma in i dessa guilderna> Acheron eller Maelstrom.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Lirade på Draenor förr, bytte för att spela med en kompis. Hör med mina kompisar som kör lite endgame på Dreanor att servern har lite problem. Vilken server har inte det men jag kommer ihåg att den brukade ligga nere några timmar extra ibland och mina kompisar säger att den fortfarande är problemfylld.


signatur

Videomupp

Medlem

Nej den laggar nästan aldrig bara på söndags kvällar och den ligger inte nere


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Nej, inet alltid. Men jag tycker jag har hört en massa från kompisar om att Drenor ligger nere flera timmar extra vissa veckor (inte alla, men fler än medeltalet), och man minns ju sin egen tid där då det faktiskt inte var ovanligt att den faktiskt låg nere några timmar extra. Var inte länge sen en kompis blev förbannad för att Draenor låg nere mer än de andra. Visst finns det servrar med större problem (shattered hand *wink,wink*) men helt felfri är den inte. Sen så är inte Blizz direkt kända för att snabbt uppgradera hårdvaran på de äldre servrarna, eller de nya för den delen.


signatur

Videomupp

Medlem

#Magtheridon, en av världens bästa PvE-servers (utan överdrift). Den har 6-7 allianceguilder och minst 2 hordeguilder som tagit ner upp till 10 bossar i Naxx, och haft farmstatus på AQ i månader.

Inaktiv

Vashj server är bra.
Mycket svenskar där och flera olika horde klaner som kör high end instanser typ bwl och naxx.

Medlem

Magtherion är så vitt jag vet en PvP server och inte en PvE server.


signatur
Inaktiv

Executus är bra, PvP server, dom större guilderna från horde sidan är inne i naxx och leker, annars är väll det BWL många är med på, våran guild har Mc/Aq20/ony/zg i farm status, mkt pugar till ony och zg, lätt att komma in på. hoppas du hittar någon rolig server /matte

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Magtherion är så vitt jag vet en PvP server och inte en PvE server.

världens bästa server i hur långt de kommit i PvE-delen av spelet


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Magtherion är så vitt jag vet en PvP server och inte en PvE server.

Om du någonsin spelat där, så förstår du säkert vad jag menar.

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av TixFrix:

Magtherion är så vitt jag vet en PvP server och inte en PvE server.

världens bästa server i hur långt de kommit i PvE-delen av spelet

Inte riktigt sant i ligger Forte på Kazzak först i EU längst fram i PvE och i världen är det Death and Taxes från Korgath-US eller random koreaner
Kvalité för kvantité


signatur

Internet är din vän

Medlem

Mig veterligt så ligger Forte och tuggar på Four Horsemen dom med, precis som 2 guilds gör från magtheridon, sen var väl Curse Gaming före Forte med att ta ner både thaddius/loatheb?

Sen att det finns mycket fler guilds som farmar i naxx på magtheridon än på kazzak är väl en annan sak.

DnT är ju bara ett gäng snorungar som sitter och whinear till sig strats från GM's dom hör inte ens hemma i endgame pve imo ...

Medlem

flytta inte till stormscale iaf, den är full och laggig
vi behöver inge mer folk här :E


signatur

shortbow.gif

Medlem

Legacy @ Emeriss skulle gärna vilja ha en aktiv prälle.. Har på 6 månader fått BWL åp farm och är halvvägs genom AQ40. Är bra drama på servern, lite hatkärlek mellan faktionerna :).

Medlem

Efter noga övervägande har jag flyttat dom och parkerat dom. Fick Ett erbjudande jag inte kunde motstå med min alliance druid. från grön till halva t2 och c'tun kill på en vecka. Det händer inte alla ^^

Gen
Medlem

Fler tips på servrar tack ? Funderar själv på att flytta någonstans. SC suger och guildet vägrar flytta. (Horde)

Medlem

Kan verkligen inte rekommendera Magtheridon.

Servern är ju sönderlaggad ofta på raidkvällar! Det är rena undret att så många guilder där kommit så långt som dom gjort med tanke på servereländet.

Ekonomin är ur led, om du inte är en sån som köper guld för dina surt intjänta euro får du farma som en idiot för minsta grej.

Sen kan jag säga att det är rent vansinne att flytta en hordegubbe till Magtheridon om man är intresserad av PvP. Serverbalansen är helt skev, massor av alliance mot få horde. Som horde blir du mosad av alliancegrupper och som alliance får du sitta i BG-köer tills du kräks av tristess.

Lägg därtill trist stämning, löjliga guildnamn, och det faktum att Magtheridon alltid är en sån där server som måste vara nere ett par extra timmar varje patchdag.

Nä, flytta någon annanstans än Magtheridon.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Säger bara en sak: Dentarg.

Helt underbar server, stormtrivs som få Inte mycket kinesjävlar som använder bootar, trevlig stämmning, många guilds. Allt ifrån low lvl till tier 2. Rekommenderas


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Kan verkligen inte rekommendera Magtheridon.

Servern är ju sönderlaggad ofta på raidkvällar! Det är rena undret att så många guilder där kommit så långt som dom gjort med tanke på servereländet.

Ekonomin är ur led, om du inte är en sån som köper guld för dina surt intjänta euro får du farma som en idiot för minsta grej.

Sen kan jag säga att det är rent vansinne att flytta en hordegubbe till Magtheridon om man är intresserad av PvP. Serverbalansen är helt skev, massor av alliance mot få horde. Som horde blir du mosad av alliancegrupper och som alliance får du sitta i BG-köer tills du kräks av tristess.

Lägg därtill trist stämning, löjliga guildnamn, och det faktum att Magtheridon alltid är en sån där server som måste vara nere ett par extra timmar varje patchdag.

Nä, flytta någon annanstans än Magtheridon.

Hmm, jag vet inte faktiskt. Har lirat på Magtheridon sen flytt från Shadow Moon när Magtheridon skapades och stämningen är bra. Ekonomin är verkligen inte så ur led som du skriver, har aldrig köpt guld och kommer aldrig att göra det heller. Det behövs inte, trots att man är en gimp som full prot i en av de mest krävande guilderna.

Som Horde har du noll kötid till BGs, framförallt i senaste patchen. Lägg därtill nästan alltid bra motstånd vilket väl är det som gör allt som roligast? (Inte för att jag lirar mycket PVP men men hehe.)

Magtheridon är en mycket speciell server, alltid varit. Med så otroligt många "bra" guilder (läs: nolifers) så är konkurrensen om framgång i endgame extrem, det gör allt sååå mycket roligare. Vilka är de löjliga guildnamn du skriver? De finns nog ett par på varje server och den laggar inte alls mer än andra realms. Btw, Nihilum sänkte four horsemen ikväll som första Horde i världen och tvåa efter DnT.

Gillar man endgame på topp, varför inte komma till Mag? Vi behöver mer Horde!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gen
Medlem

Grats till Nihilum

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Kan verkligen inte rekommendera Magtheridon.

Servern är ju sönderlaggad ofta på raidkvällar! Det är rena undret att så många guilder där kommit så långt som dom gjort med tanke på servereländet.

Ekonomin är ur led, om du inte är en sån som köper guld för dina surt intjänta euro får du farma som en idiot för minsta grej.

Sen kan jag säga att det är rent vansinne att flytta en hordegubbe till Magtheridon om man är intresserad av PvP. Serverbalansen är helt skev, massor av alliance mot få horde. Som horde blir du mosad av alliancegrupper och som alliance får du sitta i BG-köer tills du kräks av tristess.

Lägg därtill trist stämning, löjliga guildnamn, och det faktum att Magtheridon alltid är en sån där server som måste vara nere ett par extra timmar varje patchdag.

Nä, flytta någon annanstans än Magtheridon.

Reroll RP plx.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Reroll RP plx.

Haha

Glömde säga att jag naturligtvis lirar Horde på Mag, det är därför jag var tvungen att kommentera den där felaktiga beskrivningen av hur det är på hordesidan här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

DAGGERSPINE

Förr i tiden laggerspine, men efter att ALLA major Guilds, både Alliance (inkl Forte) och Horde sidan Migrerade till Kazzak, så blev servern i praktiken tom.

Men när paid transfers kom upp. Så har servern populerats igen. Fett skön stämning på servern IMO.

Tyvär är det väl inga TOPP guilds alls på horde sidan. Bara en Horde guild som lirar i AQ40 ännu...
Men verkligen en server att rekomendera. Inga Köer, inget serverlagg. Jag stortrivs.. lirar iofs i en IMBA casual guild. Vi startade med BWL & 3 veckor senare var Chromaggus död. Så det finns potential

Inaktiv
Skrivet av cOBra:

DAGGERSPINE

Förr i tiden laggerspine, men efter att ALLA major Guilds, både Alliance (inkl Forte) och Horde sidan Migrerade till Kazzak, så blev servern i praktiken tom.

Men när paid transfers kom upp. Så har servern populerats igen. Fett skön stämning på servern IMO.

Tyvär är det väl inga TOPP guilds alls på horde sidan. Bara en Horde guild som lirar i AQ40 ännu...
Men verkligen en server att rekomendera. Inga Köer, inget serverlagg. Jag stortrivs.. lirar iofs i en IMBA casual guild. Vi startade med BWL & 3 veckor senare var Chromaggus död. Så det finns potential

Jag blev ledsen när jag missade migreringen till kazzak då servern totalt dog efter det, anledningen till det var för att jag lirade alliance på en annan server men nu har jag slutat lira där och kommit tillbaks till daggerspine för att lira mera casual.

Vilken guild spelar du i och har ni eventuellt behov av en mage eller rogue?

1
Skriv svar