Darkspear tribe Rep

Medlem
Darkspear tribe Rep

Jag har nu en lv 48 undead priest, och har gett mig mig fan på att jag innan jag dör ska ha en Raptor mount, detta innebär ju att jag måste ha exhaulted hos darkspear tribe, något som inte är det lättaste att fixa. Men hur är det lätatste sättet att fixa rep till dem? Tänkte att jag iaf kunde göra det jag kan nu, men alla sätt att grinda rep med dem uppskattas


signatur

Videomupp

Medlem

Bästa sättet är egentligen å hitta quest-givers från lvl 1 men det räcker inte hela vägen, resten blir å lämna in Runecloth vid lvl 60 till Cloth master i org.

Det går åt en del.....

Först tror jag man ska lämna in 60 wool, 60 silk och 60 mageweave cloth.

Sen får man 50 rep för varje stack av runecloth(20st).

Du måste va exalted för att få tillgång till ridning skillen. Har du dessutom rank 3 eller högre så får du din mount för 800g och ridning kostar 16g.

Så vitt jag vet så finns det inga quests man kan upprepa för troll-rep dock. Men jag är inte säker.

Vet att det finns ett quest för Thunder Bluff som ger 50 rep / inlämmning.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jo, tänkte på det. Men det var inte förens lv 40 som jag upptäckte mitt misstag. Vilka ställen har trollen? Och vid vilken lvl kan man börja samla in Runecloth? Och jag läste att varje faktion skulle ha en egen repetable quest, orcerna har Chens empty keg och taurens hade en också. Finns en sådan för trollen?

Sen så ställen att grinda Runecloth uppskattas, gärna om man kan questa eller grinda någon annan faktion samtidigt


signatur

Videomupp

Medlem

Grejjen är den att man kan ju göra quests från lvl1 områden om man vill, men de ger typ 3-10 rep så det ger väl inte så mycket vid lvl 48 eller 60 för den delen heller.

Kolla i ariathi highlands, där finns det några troll-questgivers om jag minns rätt. annars har jag inte så bra koll på dem.

Runecloth kan man börja grinda vid typ 48+ då det är lvl 50-51+ humanoids/undead som droppar dem. Har du en main som du kan grinda med går det ju givetvis lättare, annars är det bara att börja grinda t.ex. Western Plaugelands och sen Eastern Plaugelands på quests och rep för argent dawn.

Western har ju lvl 50 mobs som borde gå att grinda utan problem med priest, samt att AD har quests och rep-samling där. De sträcker sig till lvl 54-55 tror jag, sen är Eastern Plaugelands som är ett bra ställe å grinda quests och AD-rep på.

Vid lvl 56-60 kan du grinda ogres i deadwind pass, de droppar bra med runecloth, pengar och diverske skit-items man får fint med guld för.

Jag grindade runecloth med min warrior ett bra tag. 58-60 va nästan enbart i Deadwind pass. Fick även en hel del från polare. _all_ guld jag hade över utöver det så försökte jag köpa loss runecloth så billigt som möjligt på AH.

Edit: Tänk på en sak bara, det går åt sjuuuuka mängder rune-cloth... Revered till Exalted är 21000rep. 50 rep / 20 runecloth = 420 stacks med runecloth.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Finns troll i hinterlands, som jag suttit och grindat quests ett tag. Sedan upptäckte jag att de inte var Darkspear, så ingen rep där :P.

Men de quests som jag har kvar i arathi borde ju ge lite rep iaf, och gå extremt lätt till. Tiden det tar spelar ingen roll, så länge raptorn blir min i slutändan:) Men först ska ja nog satsa på en "vanlig" epic mount, men under resans gång satsa på Rep,


signatur

Videomupp

Medlem

Lika bra o bara grinda guld o köpa runecloth som sagts. 2000g borde räcka (o bli över) för att få både exalted och mount.

Medlem

mja, 2k guld vet jag inte om det räcker, mount + ridning 816g(exalted + rank3. Bara exalted 910+18).
Om du får runecloth för säg 2g i medelpris. så behöver du 840g för att bara gå från revered till exalted.

Nu har du 344g som ska få dig från (gissar friendly) till revered.
Går ju självklart om du grindar loss som en tok å bara köper lite då och då...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jupp, du gissade rätt. Friendly Men än så länge kan jag inte handa in det, inte så noga än, men när kan man?


signatur

Videomupp

Medlem

60


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Ah, bara att börja spara då. Men jag lovar att jag kommer köpa loss en massa (brukar göra detta till min tailoring) i åtanke att jag ska ge bort det, och sedan göra allt i bolts för att jag nästa dag tänker "shit med runecloth jag har, tailoring time"


signatur

Videomupp

Medlem

Jag hade tur att jag valde Tauren. Hängde bra ihop, tycker nämligen att Kodos är snyggast samt gillar stora gubbar med stora vapen och rustningar. Phew, så slappa man just det där pjåket med rep

Medlem

Se till å bli exalted med zandalar tribe och hoppas du vinner rollen om raptorn i ZG droppar. Billigast så

Medlem

Sen att reputation inte spelar någon som helst roll är en annan sak?

Se bara till att vinna rollen istället.

Gen
Medlem

Har någon nämnt att trådskaparen kan PvPa upp sig till Rank 11 och då få PvP mounten för ynka 80g? (exkl ridingskill)

Medlem

Hmm, har tänkt på det, men jag är mer intresserad av att nå 60 än att stanna upp och pvpa (tar för lång tid imo, och min guild är på gång att gå ZG, och då vill jag vara där från början typ). Men pvp är deffinitivt billigast. Btw, jag är 50 nu och kan lämna in så mkt rune som mina pengar håller för


signatur

Videomupp

Medlem

Det billigaste sättet är nog att nå rank 11 och sen exalted med dem. Gav mig fan på att skaffa UD mount med mitt troll, stannade på rank 9 och revered med 10k rep ^^ Sen va det dags att fokusera på MC och BWL


signatur

- PiDuT

1
Skriv svar