Dator som Ev klarar wow ?

Inaktiv
Dator som Ev klarar wow ?

Hej, kanske fel forum att fråga på men men..jag försöker ändå, kommer denna dator klara wow bra?
Athlon64 3500+
1024Mb Dual DDR,
200Gb HD (8mb)
nVIDIA 7900GT 256Mb PCIe
har just beställt den från dator butiken med en 19TfT 2ms, så kommer jag kunna köra WoW på bra grafik? eller blir det så att man köper ett till 1024mb minne? tacksamm för svar /matte

Inaktiv

Nu vet jag inte mycket om AMD Procesorer, men du ska kunna köra WoW utan några problem med den datorn.

WoW är inte ett specielt krävande spel, har en i guilden som spelar WoW på en Laptop

Jee
Medlem

Minimum system requirements

Windows® System/OS:

* Windows Me/2000/XP (32-bit version only)
* 800 Mhz or higher CPU.
* 512 Megabytes or more of RAM.
* 32MB 3D Graphics card with Hardware Transform/Lighting (such as a GeForce 2 or better).
* 6 Gigabytes or more of available hard drive space.
* DirectX® 9.0c or above.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

låter nice iaf, ja man får ju hoppas nu den 25:e, får väll skriva en rad då

Medlem

Skulle du mot förmodan få problem att köra WoW på den datorn så måste du göra väldigt stora fel.
Typ hälla cola på processorn och liknande


signatur

Insert funny qoute here

Gen
Medlem

Alltså, visst är inte WoW ett krävande spel grafisk sett, dock tar det grymt hårt på minnet. Därför är det inte helt fel att investera i en snabb HD och 2gb RAM eftersom WoW hämtar texturer från HDn hela tiden. Speciellt när till/från instances och tilll/från städer. Detta beror såklart på vilka inställningar man har på grafiken.

Medlem

Jag fick igång spelet på en P2:a med 256 MB minne och spelbart blir det med en cpu runt 1 GHz och 1 GB minne skulle jag tro. Sitter själv nu med en 3500+, 1,5GB minne och X1800GTO och det flyter på riktigt fint.


signatur
Inaktiv

ok, en kompis sa att jag kommer kunna dra upp grafiken ganska mkt, men vilket kort är mest optimerat för WoW? ati eller geforce, eller kommer gt kortet klara maxupplösning i mc som exempel? tacksammför svar!

Medlem

din dator kommer klara det utan problem när jag sitter på:

a64 3200+
1gb ram 400mhz
geforce 6600GT 128mb
och 7200 rpm diskar.

jag tweaker iofs en hel del med win och drivisar men min dator flyter det så bra det kan... laggar aldrig... har hög grafik på allt och sitter på 35 fps som lägst! och det är i smeten av AV!!!!

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Alltså, visst är inte WoW ett krävande spel grafisk sett, dock tar det grymt hårt på minnet. Därför är det inte helt fel att investera i en snabb HD och 2gb RAM eftersom WoW hämtar texturer från HDn hela tiden. Speciellt när till/från instances och tilll/från städer. Detta beror såklart på vilka inställningar man har på grafiken.

Bara att styruppa det där addonet som gör att man zonar mkt snabbare.
Har en polare som sitter på sin familjs dator som är nersunkat med allehanda skräp och inte var speciellt bra från första början.

Han zonade till instanser och mellan kontinenterna på goda 30-40 sekunder förut. Nu ligger han runt 5 sekunder. Ska ta reda på vad addonet heter när jag kommer hem, sitter på jobbet nu!

Medlem

Han ville nog mer bara flasha sin nya dator...
Precis som att wow inte skulle tokflyta på ett 7900 kort...

Men köp 1 Gb minne till.

Gen
Medlem
Skrivet av Ninadar:
Skrivet av Gen:

Alltså, visst är inte WoW ett krävande spel grafisk sett, dock tar det grymt hårt på minnet. Därför är det inte helt fel att investera i en snabb HD och 2gb RAM eftersom WoW hämtar texturer från HDn hela tiden. Speciellt när till/från instances och tilll/från städer. Detta beror såklart på vilka inställningar man har på grafiken.

Bara att styruppa det där addonet som gör att man zonar mkt snabbare.
Har en polare som sitter på sin familjs dator som är nersunkat med allehanda skräp och inte var speciellt bra från första början.

Han zonade till instanser och mellan kontinenterna på goda 30-40 sekunder förut. Nu ligger han runt 5 sekunder. Ska ta reda på vad addonet heter när jag kommer hem, sitter på jobbet nu!

Jag hade ett sådant addon en gång, men det hjälpte bara ibland om jag ska vara ärlig. Sen tänker jag även på lagget som uppstår när HDn ska leta efter texturer när du t ex flyger in i OG och hoppar ned i på banktaket eller något liknande.

Inaktiv

2gb ram helt klart om du köper ny burk

Inaktiv

Spiff: vet inte om du är 15år och inte har råd med en dator, du får väll sommar jobba, men ska berätta vilke elit haxxor megathrondator det är sen när jag har fått den.. nej gjorde inte en tråd för att flasha med datorn, bara små killarna som skaffa neon medmera på datorer.. ville bara veta om dator kommer klara wow 100% har sett många datorer det laggar på, inte så roligt att spela ett spel som laggar, och dagens förbannade spel måste man ha en bra dator.. men jag har fått bra respons så jag är nöjd,

Medlem

Snabb fråga. Säljer stället som du köper datorn ifrån även lektioner i svenska språket och dess användning?


signatur
Medlem

Lagg != dator problem utan problem med servrar eller din isp.

Hack/låg fps. Det beror på dator, och din dator krossar wows systemkrav så hårt att det är klart folk undrar om du skämtar eller inte...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

nu tycker jag vi sätter punkt på disskusionen, och säger bara att du kanske ska skaffa 2gb ram när du ändå ska skaffa nytt! vilket är riktigt schysst sen kan du fan spela vad du vill som finns på marknaden nu.... pözz på er

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Snabb fråga. Säljer stället som du köper datorn ifrån även lektioner i svenska språket och dess användning?

Smått.

Medlem

WT_ZoningTimeFix kör jag med, ska dock finnas en gäng andra.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

ok, har beställt en till minne nu iaf. men då behöver man inte vara nervös dirket. Men vart kan man ladda hem WT_ZoningTimeFix?

Medlem

signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

Man tackar, jo men nu är jag jätte nöjd med svaren.
/matte

Inaktiv

Det kommer funka finfint för dig. lär inte bli problem

1
Skriv svar