Hmm, om skivorna inte vill funka

Medlem
Hmm, om skivorna inte vill funka

Häromdagen så köpte min flickvän WoW, men hon har ett problem. När installationen kommer till fjärde skivan får hon ett error som jag lyckades kolla på WoWs support. Det skulle uppenbarligen vara så att hennes account inte är Admin på datorn. Men jag är 99% säker på att det är det. Men sen så kom jag på att hennes cd läsare kanske är gammal. Kan man tanka en klient någonstans? Typ använda den som kommer till trials till fullversionen.

Läst att detta helst inte ska göras men jag är utan ideer än så länge. Så den klienten skulle sitta fint. Men var finns den?


signatur

Videomupp

Medlem

Ska finnas att tanka från blizzards sida, antingen den amerikanska eller den europeiska har jag för mig, elle riallfall mirrors till andra stället att tanka ifrån. Typ i FAQ nånstans, inte så bra koll på det, annars finns det ju alltid typ Direct Connect eller Torrents antar jag.

Men du borde ju kolla om du verkligen är administrator, och har inte du spelet inlagt på din dator? Kan väl försöka kopiera det rakt av. Funkar prima.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har samma problem och jag är helt säker på att jag är Admin på min dator.
Jag löste det genom att göra ISO filer av varje skiva och mounta dom med Daemon Tools under installationen. Funkade klockrent för mig.
Värt att prova efter att du kollat Admin grejen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Jo, hon är admin. Och dra rakt av rekomenderade jag. Bor på 2 olika orter ya see. Men att göra isos låter intressant, men om problemet ligger i cd läsaren som jag tror (hon sa den lät konstigt) så kanske isos inte är det bästa heller. Men de ska nog lösa sig


signatur

Videomupp

Medlem

Du kan inte bara släpa med dig en disk om det inte är allt för långt till henne?

Testa att bara dra över skivorna, dvs ta allt på skivan och bara kopiera in på disken i en mapp.


signatur
Medlem

Fixade sig, hon installerade det på sin fars dator. Det var Cd läsaren som var för gammal.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar