Druid grind-talents

Inaktiv
Druid grind-talents

Tjenare,

Har en 34 NE Druid och önskar att någon annan, skillad Druid player kunna göra en bra grind-talent build till lv 60?
Har lite problem med att välja, och jag hittar inte så många Druid disskusioner.

Så jag skulle behöva en liten fin lista att följa, och mixtra med :]

Inaktiv

jag har fått för mig att feral build är den snabbaste, i alla fall om man gillar mele....men de finns säkert 15 andra builds som är bättre men endå hehe

Medlem

jag körde nåt sånt här med min druid till 60

http://www.wowhead.com/?talent=zxc0hZAxMcsobZexb

feral är det snabbaste sättet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Skulle gärna vilja ha en lista om hur jag ska placera talentpointsen i ording, vad jag ska ta först osv.

om det inte är för mycket begärt :]

Inaktiv
Citat:

Ideal spec for grinding should maximize damage and minimize downtime.

Points should be spent this way:

[5]Ferocity
[5]Thick Hide (I chose feral instinct, but this is a better choice for minimizing damage).
[2]Feline Swiftness
[3]Sharpened Claws
[3]Predatory Strikes (rip isn't worth it when the enemies die to quickly for the dot to justify the energy cost; the combo point talent isn't worth it until you pick up ferocious bite)
[2]Blood Frenzy (you're nearing 32)
[1]Faerie Fire (for pulling without needing to shift)
[2]Savage Fury (lil' bit of extra dps)
[2]Improved Shred
[5]Heart of the Wild
[1]Leader of the Pack

Balance:
[1] Nature's Grasp
[4] Improved Nature's Grasp (even I mess up sometimes )
[5] Natural Weapons

Back to Feral:
[5] Feral Instinct

Last five points are personal choice. You're in the home stretch and are probably getting ready to respect to a group oriented build for instances.

If you're grinding, you should only have to shift out for a heal every 3-5 mobs. Furor is not good for grinding, though it's a good PVP talent.

Fight green and low yellow mobs depending on how efficiently you're doing at your particular level.

Use an XP/hour counter.

At levels 25-30, questing more than halves my druid's XP/hour. Not worth it.

Try to xp grind on mobs with things you can AH. Cloth is good and will help you finance your STR gear.

Max out on STR gear and get STR enchants where you can. You don't need mana, you don't need health (just be careful about adds, also bring +STA food), or anything else. Drop into Cat and kill, kill, kill.

-Junto

Det där sparade jag i en textfil då jag planerade att börja lira en druid. Kom inte längre än till 12 Men den texten var från en väldigt lång och tydlig guide för hur man skulle grinda med feraldruid

Medlem

Jag har kört ungefär det som Santur skriver på min lvl 36 druid.

Fungerar klockrent hittils. Ett alternativ är att när man fått swipe är att plocka på sig 3 mobs 1-3 lvls lägre med hjälp av farie fire(feral) och dps-a ner dem i bear form med swipe uteslutande. Har fungerat klockrent för mig iaf.

Jag har dock tagit feral instict instället för thick hide, dels för att steatlth är trevligt och för att man pvp:ar.

Jag kommer köra den builden upp till 50-55 ungefär för att sedan gå över helt till heal-bot. Har redan 2 andra chars som jag kan grinda med om det behvös


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Räknar man ihop dessa talent pointsen blir det för en lv 50, sen säger han att de sista 5 pointsen får man sätta hur man vill.
Då fattas det 5, vad ska man ta på dom?

Medlem

Om du läser ordentligt så ser du att det blir lvl 55 med dem poängen han har där

Nåt sånt kommer en feral-grind se ut vid 60:
http://www.wowhead.com/?talent=MzLVhoZxxMsfbdtV
alternativt att lägga 5 i thick hide istället för furor.

Men jag kommer specca om vid 50-55 till 5/0/46


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Okej, tackar!

1
Skriv svar