Det här med att köpa guld?

Inaktiv
Det här med att köpa guld?

Kan man bli bannad om man köper guld? Hur vet Blizzard om man köper guild osv.
Min bror prata om att köpa guld men jag sa att man förmodligen kan bli bannad för det. Men är det så eller?

Inaktiv

senaste gången bannad dom 59k accounts för det så, ja man blir stenhårt bannad


signatur

Internet är din vän

Medlem

Men 59.000 accounts blev ju bannade på fusk Inte att de köpte guld. Eller ja, inte alla iaf.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Men är det säkert då? Jag funderar nu på att köpa lite guld. Men det är fan inte värt det om man blir bannad.

Medlem

Dont, det är inte värt det, och de bannar säkert för det.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Dont, det är inte värt det, och de bannar säkert för det.

Men hur ska dom få reda på att just jag har köpt guld? Det förstår jag inte. Och accountsen i USA blev bannade för fusk inte för att dom har köpt guld eller är jag ute och cyklar?

Inaktiv

Dom kan se att guldet du fick ingame kommer från någon som grindar pengar och säljer, så det är inte så svårt att se.

som sagt, chansa inte, det är itne värt det.

Medlem
Skrivet av PrizmaN:
Skrivet av WildThing:

Dont, det är inte värt det, och de bannar säkert för det.

Men hur ska dom få reda på att just jag har köpt guld? Det förstår jag inte. Och accountsen i USA blev bannade för fusk inte för att dom har köpt guld eller är jag ute och cyklar?

MEn att köpa guld är ju en sorts fusk, enligt mig iaf


signatur

Videomupp

Medlem

Asså jag vet många som köpt guld som inte åkt fast. Det gäller bara att göra det smidigt. 4-500 guld i taget. Köper man 6k guld så är det ganska självklart. Vet många som har haft polare som slutat och skickat allt guld till andra. Fått loss 5-600 nåt och det har inte varit några problem. Tror dessutom inte att goldfarmers har alla stålar på sina farmergubbar utan skickar till små bankchars.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Asså jag vet många som köpt guld som inte åkt fast. Det gäller bara att göra det smidigt. 4-500 guld i taget. Köper man 6k guld så är det ganska självklart. Vet många som har haft polare som slutat och skickat allt guld till andra. Fått loss 5-600 nåt och det har inte varit några problem. Tror dessutom inte att goldfarmers har alla stålar på sina farmergubbar utan skickar till små bankchars.

Men frågan är, vågar man chansa på det?

Medlem

Jag skulle inte chansa. Och var ligger tjusningen i att köpa guld? Det är som att köpa en lvl 60 färdig packeterad Orc Warrior. Det roliga är ju att grinda upp sina 60 levels/sina #k guld själv. Tro mig, när man slitit och gnetat ihop till sin Epic Mount (eller vad du nu ska pengarna till) så är känslan så mycket mer tillfredställande. Men folk har inget tålamod nuförtiden, allt ska ske på en gång, annars får det vara...

Medlem

Fick tidigare veta att min MT har spenderat 2600+ på repairs så guldet behövs och det är inte alltid lika jävla kul att grinda det själv.


signatur
Medlem

alla har repairs, och 2600, över hur lång tid då? en annan pröjsar ca 50g om dan i nax i repairs. lägg till alla consumables Zzzz. men inte fan köper man guld för det. grinda själv, losers.

Medlem

Som många andra sagt, grinda själv, köp inte.
Anta att du spelat +50-100 dagar på ditt acc, köper 500g å vips så är du permabannad, måste köpa nytt spel och börja om. Något man vill riskera?

Kan förvisso förstå folk ändå, är man uppe på sin t.ex. 5-6 char till 60 och ska fixa epic mount så är väl inte det det roligaste man kan göra...

Jag skulle aldrig köpa guld, är ju som att skriva in en fuskkod i ett spel.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Dom bannar inte för att man köper guld. Däremot så bannar dom folk som säljer.

Inaktiv

Gillar inte det här med att köpa guld egentligen men det finns fler än ett sätt att se på saken. Själv börjar jag bli riktigt trött på att behöva farma, vilket inte är kul bara nödvändigt, för att kunna gå runt med repairs och consumables.

När man köper guld är det en tjänst man köper. Man är villig att betala någon för att man själv ska slippa lägga ner tid på något man anser inte är underhållande.
Hurvida man anser det är rätt eller fel är upp till en själv att besluta. Risken att åka dit är nog rätt minimal om man tänker till lite innan.

Medlem

Du får nog ingen permaban för det... Du får en final varning och sedan är det bara att köra igen.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

alla har repairs, och 2600, över hur lång tid då? en annan pröjsar ca 50g om dan i nax i repairs. lägg till alla consumables Zzzz. men inte fan köper man guld för det. grinda själv, losers.

Minns inte vilken dag han sa att den börjat räkna men det va nog inte mer än 3 månader sen. Har inte kört mer än 2 dagar naxx än, blir 3:dje idag.

Sen finns det nåt som heter jobb. Alla har inte tid att sitta hela nätterna/dagarna och grinda guld. "Ska du med ut i kväll?" "Nej, tyvärr så måste jag grinda guld så jag kan raida ikväll." Lite lagom töntigt kanske?


signatur
Medlem

Man måste inte raida varje kväll heller.

Faktiskt skönt att ta en break en dag och chilla. Grinda pengar går lätt om man vet bra ställen och man kan ha roligt medans man gör det.

Har 5 IRL polare som köpt guld från en hemsida, 700g varje gång, ett par har till och med köpt mer än en gång. De har inte åkt dit och jag tror knappast blizz bryr sig om guldköparna, det är de som säljer som är... "illa".

Medlem

De 59'000 accountsen som blev bannade var främst botters, bots som körs i timmar för att farma guld, som ni kan köpa. Att köpa guld är ganska riskfritt, skulle en GM fråga hur er plånbok gick från 50g till 3050g, så säg att en polare / någon random skickade pengarna till dig, finns inget de kan göra då.
Det är såklart inte tillåtet, men det är väldigt svårt för blizzard att hitta bra grunder för att banna någon som köpt guld.

För övrigt blev min senaste post angående det här ämnet borttagen :(.

Medlem

imo är det dumt att köpa guld, tar ifrån grejjen från att spela spelet övht. Lite som att se till att få alla vapen tillgängliga på första nivån i ett FPS-spel. Men visst, det är ju upp till var och en.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Asså det kan jag inte riktigt hålla med om Max. Guld är nåt som man själv kan fixa men det kommer ta en jävla massa tid, medan vapen på första banan måste fuskas till.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankan:

Man måste inte raida varje kväll heller.

Faktiskt skönt att ta en break en dag och chilla. Grinda pengar går lätt om man vet bra ställen och man kan ha roligt medans man gör det.

Har 5 IRL polare som köpt guld från en hemsida, 700g varje gång, ett par har till och med köpt mer än en gång. De har inte åkt dit och jag tror knappast blizz bryr sig om guldköparna, det är de som säljer som är... "illa".

Jo, vissa måste det, om de vill ha sin dkp och få sina phat epix så fort som möjligt, och så många som möjligt, vilket vanligtvis är huvudmålet med pve.

Guess why I quit.

Skrivet av MaxH:

imo är det dumt att köpa guld, tar ifrån grejjen från att spela spelet övht. Lite som att se till att få alla vapen tillgängliga på första nivån i ett FPS-spel. Men visst, det är ju upp till var och en.

Indeed, de flesta föredrar som sagt att gå på krogen, eller ha en chillkväll med polarna framför att sitta och farma guld till nästa raid, och har man lite stålar över så är det mycket praktiskt att hoppa in på någon site och köpa sig 1000g. Själv måste jag säga att det knappast tar ut något ur spelglädjen om man slipper sitta flera timmar för att få.. repair och pot-pengar. Jag själv var såklart mycket nöjd när jag farmat mina första 1000g till min epicmount, men jag måste erkänna att jag var minst lika nöjd när jag köpt 1500g och köpt en till epicmount (annan faction ofc). Det är en onödig del av spelet, att farma guld, så många gör sig gärna av med den.

Medlem

Man blir inte bannad för man köper guld. Jag har köpt guld flertall ggr, likaså många av mina vänner, som av samma anledning köpt.

Frågan är om man här på FZ får tipsa om en sida som säljer, eller om det är emot reglerna?

Medlem
Skrivet av Dyppe:
Skrivet av Ankan:

Man måste inte raida varje kväll heller.

Faktiskt skönt att ta en break en dag och chilla. Grinda pengar går lätt om man vet bra ställen och man kan ha roligt medans man gör det.

Har 5 IRL polare som köpt guld från en hemsida, 700g varje gång, ett par har till och med köpt mer än en gång. De har inte åkt dit och jag tror knappast blizz bryr sig om guldköparna, det är de som säljer som är... "illa".

Jo, vissa måste det, om de vill ha sin dkp och få sina phat epix så fort som möjligt, och så många som möjligt, vilket vanligtvis är huvudmålet med pve.

Jag älskade epix förut, har nu insett att ha roligt går före lila saker. Tog en 2 månaders raid paus då jag lvlade upp en hunter. Hade buskul och har det fortfarande med min hunter, när jag inte raidar för EPIXxx. Hehe.

Inaktiv
Skrivet av ClucKe:

Man blir inte bannad för man köper guld. Jag har köpt guld flertall ggr, likaså många av mina vänner, som av samma anledning köpt.

Frågan är om man här på FZ får tipsa om en sida som säljer, eller om det är emot reglerna?

Ingen har länkat till någon sida som säljer guld. Så det är ingen som ligger ute på djupt vatten.

Medlem
Skrivet av PrizmaN:
Skrivet av ClucKe:

Man blir inte bannad för man köper guld. Jag har köpt guld flertall ggr, likaså många av mina vänner, som av samma anledning köpt.

Frågan är om man här på FZ får tipsa om en sida som säljer, eller om det är emot reglerna?

Ingen har länkat till någon sida som säljer guld. Så det är ingen som ligger ute på djupt vatten.

Det borde inte vara imot reglerna, det är inte olagligt. Du riskerar bara att bryta imot licensen till WoW. Men det är på egen risk.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Jag anser helt klart att det inte är ärligt mot andra spelare att köpa guld för verkliga pengar, för det sätter balansen totalt ur spel när någon lat spelare inte orkar kämpa för sitt guld och därmed tar värdet ur det.

Detta innebär också att dessa personer inte tvekar en sekund på att handla på sig saker mitt framför näsan på andra som faktiskt lagt sin sura tid på att skrapa ihop slantarna.

Nej jag tycker det är riktigt uselt att sätta sina karaktärer i helt andra förutsättningar än andra som spelar ärligt.

Ni som gör det skapar en inflation i auction house, tar bort värdet av guldet och framför allt är ni djupt orättvisa mot andra som får kämpa för sina saker.

Dessutom uppmuntrar ni farmers och botar som också förstör ruskigt mycket. OCH kostar verkliga pengar eftersom det krävs sjukt mycket jobb av blizzard för att hålla skräpet o spammarna borta från servrarna...

Ni får fuska hur mycket ni vill på offlinespel, men ge f*n i att sabba för mig och andra genom att på något sätt ge er själva "rätten" att slippa sitta o slita som alla ärliga måste göra.

*gruffa*

Medlem

även om jag aldrig köpt guld själv så har jag stor förståelse för folk som gör det... det är mördande trisst att farma guld, speciellt med vissa klasser(tex holy präst och prot warr)...
och man klarar sig inte utan guldfarmande när man kör stenhårt :\ pots och rep och sånt kostar mycket


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Som flera hittils sagt är de accs Blizz bannat bot accs eller misstänkta goldtransfer chars / AH chars eller reklam chars som spelats av oförsiktiga personer. Visst är det läskigt att köpa guld men Blizzard ser hårdare på dom som SÄLJER än dom som KÖPER. Och strängast ser dom på folk som använder haXx program då det verkligen går att fuska till sig otroliga mängder pengar/items m.m. på det sättet.

Jag tror dom som köper guld gör det för att dom inte orkar/har tid till att grinda för att betala instancerepairs/pots/regs för enchants o.s.v. och kanske inte för att köpa epiks. Trots allt finns fetare epiks i instances än på AH.

Skriv svar