Varför köpa acc??

Inaktiv
Varför köpa acc??

Kollade runt lite på blocket nyss och såg att det är väldigt många som säljer sitt WoW acc för vilka priser som hällst (allt från 900SEK till 9500SEK)

Så jag undrar bara om det verkligen finns folk som köper sånnt skit? Jag menar det ÄR roligare att spela själv.

Och kul å köpa ett acc och säga "jag har hela bla bla och 50chars på lvl 60++ och lite till"

Näe jag är nöjd med min lvl 26Warrior +lvl4 Shaman

Medlem

Agree to you dude. Fattar aldrig varför man ska köpa och sälja acc. Men det är klart, tar ju mindre tid


signatur

Videomupp

Inaktiv

Har man lite tid är RPG lite fel typ av spel:|

Inaktiv

Efter att ha levlat 2 lvl 60's under begränsad tid, lumpen och allt...så kan jag förstå vissa som köper en färdig lvl 60.

Det tar en jefla tid att levla upp karaktären och har man redan gjort det ett antal gånger så spelar man inte för att det är kul att levla...man spelar för det som händer vid lvl 60.


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

...även om det kostar 900Sek och upp till 9500Sek?

Medlem

WoW är inte ett RPG imo.

Jee
Medlem
Skrivet av spikes:

WoW är inte ett RPG imo.

öööh... Vad tycker du att det är då?


signatur

Eller inte?

Medlem

Ett MMORPG?:P

Eller för en annan är det mer en chattklient.


signatur

Videomupp

Medlem

Undrar det med, en char är personlig. :S

offtopic:
Det är vad man gör det till, finns nog strålande möjligheter att rolspela om man vill. Fast nog för många har de mer som typ fps lir där de vill "äga" folk. Imo är det inte allt för mycket att äga när man har några knappar att trycka på.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Köpa chars är något jag möjligtvis skulle syssla med, efter att ha levlat 4 st chars till 60 själv. Jag föredrar dock att levla dem själv, då, som sagt, de blir mer personliga. Jag kommer nog sälja mitt account när jag verkilgen vet att jag ska sluta, om det blir imorgon eller om 2 år.

(Smått offtopic)
Molle.se; agreed. Det är ett mycket simpelt spel, och har man den minsta förståelse för spel så är det lätt att bli ganska bra på PvP. PvE'n är däremot en utmaning, och en ganska ordentlig sådan, jag har spelat de senate 14 månaderna i diverse hardcore PvE-guilds, där det började med att kämpa sig fram genom MC, sedan BWL, ZG blev aldrig något svårt, rensades på första kvällen, sedan AQ, tog lite längre tid, men fortfarande inte i närheten av samma utmaning som vi står mot nu i Naxxramas.

Jag har själv PvPat mycket under den här tiden, med mina smått skrytsamma snart 30'000 HK's, och jag måste säga att det finns sååå många usla spelare, trots att spelet är så pass simpelt x_x.

Inaktiv

Kanske är spelet så pass simpelt för att du har 30'000 HK's?

Medlem

What? Du kan va rank 1 med 30'000 HK's. Spelet blir inte lättare för att man har massa hk direkt.


signatur
Inaktiv

Förstår mig inte heller på folk som köper chars. Hela nöjet är ju att arbeta sig upp från L1 till 60 och fixa bra gear , träffa nytt folk etc.


signatur

War never changes.

Medlem

Man bara slösar pengar på att köpa någona annans account. Sen om du har köpte ett så kan du inget om din class eller dyligt. När jag testade att köra en 60 hunter på test server så var det inte lika kul som att köra min egen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Man bara slösar pengar på att köpa någona annans account. Sen om du har köpte ett så kan du inget om din class eller dyligt. När jag testade att köra en 60 hunter på test server så var det inte lika kul som att köra min egen.

Tala för dig själv, vissa, många faktiskt, kan utan problem spela en annan klass minst lika bra som sin egen.

Medlem
Skrivet av Dyppe:
Skrivet av Night Hawk:

Man bara slösar pengar på att köpa någona annans account. Sen om du har köpte ett så kan du inget om din class eller dyligt. När jag testade att köra en 60 hunter på test server så var det inte lika kul som att köra min egen.

Tala för dig själv, vissa, många faktiskt, kan utan problem spela en annan klass minst lika bra som sin egen.

sa jag att jag talad för nån annan då?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Du anvädner ordet du vilket gör att du gör ett försök att dra alla spelare över en kam. Dags att börja använda rätt ord kanske? Jag är ett ganska bra ord för dig.


signatur
Medlem

Det är ju bara förjäkla tråkigt att sitta och lira upp nya chars till 60 om och om igen. Hade mer än gärna betalat för att slippa det om det hade funnits någon anledning, vilket det tyvärr inte finns med wow's ganska B R I S T A N D E end game. Så nej, i det här fallet tycker jag att det bara är idiotiskt.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

What? Du kan va rank 1 med 30'000 HK's. Spelet blir inte lättare för att man har massa hk direkt.

Det blir lättare, har man tryckt attack mot 30'000 pers så har man lite erfarenhet av det. Många HK's betyder att man spelat mycket, spela mycket betyder att man lärt sig vad sin egen och andras klasser kan göra, förhoppningsvis.

Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Dyppe:
Skrivet av Night Hawk:

Man bara slösar pengar på att köpa någona annans account. Sen om du har köpte ett så kan du inget om din class eller dyligt. När jag testade att köra en 60 hunter på test server så var det inte lika kul som att köra min egen.

Tala för dig själv, vissa, många faktiskt, kan utan problem spela en annan klass minst lika bra som sin egen.

sa jag att jag talad för nån annan då?

What TrixFix said.

Skrivet av astie:

Det är ju bara förjäkla tråkigt att sitta och lira upp nya chars till 60 om och om igen. Hade mer än gärna betalat för att slippa det om det hade funnits någon anledning, vilket det tyvärr inte finns med wow's ganska B R I S T A N D E end game. Så nej, i det här fallet tycker jag att det bara är idiotiskt.

Det är tråkigt, agreed, men att det är bristande endgame kan jag verkligen inte hålla med om. Större delen av spelet är endgame, annars vet jag inte hur jag själv lyckats spendera 100 dagar endgame, och 9 på leveling.

Medlem

Tyckte nog att lvling var roligare än endgame, nog för jag är fortfarande stormförtjust i wow. Efter 55 dagar speltid.

Många tycker nog att raidant är inte allt för tilltalande. Istället borde de höja lvl cappen till 120, låt oss säga att caverns of time ändrar hela easter och kalimdor till en annan tids era där lvl 1 ställen är lvl60 ställen med nya quests och förändrande vyer.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Jag har faktiskt precis bara börjat raida i stora raids med mitt guild (de har spelat väldigt länge så vi har inte direkt några problem) och jag njuter av nästan varje sekund (igår i Naxx va lite tråkigt dock. ). End game kräver tid men har man tid så är det underbart. Långt ifrån tråkigt iaf.


signatur
Medlem

Endgame kräver mer tid ju längre du kommer, speciellt för warriors och folk som använder mycket potions. Inte nog med att du måste raidia 4-5ggr i veckan för att komma nånstans, så måste du farma pengar och material till potions som en tok. En warrior I naxx kan ju bränna typ 150+g utan problem med lite potions och repairs.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar