Blizzards bans 59'000 Accounts

Medlem
Blizzards bans 59'000 Accounts

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De fick inte mitt, bra^^

Vet ett par i min guild som fick sina bannade utan orsak. Men bra att de tar folk som förstör!


signatur

Videomupp

Medlem

Lite lagom surt när man hittar farmers redan första dan efter dock.

Känns dock otroligt skönt att se detta när man till 100% spelar legit (utom addons då men det är bara bars).


signatur
Medlem

Du kan ha 250 addons och fortfarande spela 100% legalt, det är fullt tillåtet att ha alla olika sorts addons, så länge du inte lägger till / ändrar något utanför WTF eller Interface-mappen. Illegala addons är t.ex. SquareMinimap, där du förstorar din minimap genom att lägga till en modifierad .m2 fil i ditt data-arkiv.

Jag har fått 2 accounts bannade genom modelediting, något jag brukade roa mig med innan 1.11:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/1337_ap.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/1337g.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/asd-gnf.JPG

/brag, det var ett jävla roligt nöje

edit; läste TrixFix post fel, whatever

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

De fick inte mitt, bra^^

Vet ett par i min guild som fick sina bannade utan orsak. Men bra att de tar folk som förstör!

hm, du tror verkligen att blizzard bannar helt utan orsak?

Medlem

Vad jag vet är inte SquareMinimap olaglig den version jag hade la inte till någon special fil utanför addon mappen och har inte vad jag vet blivit förbjuden att användas.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Takt:
Skrivet av WildThing:

De fick inte mitt, bra^^

Vet ett par i min guild som fick sina bannade utan orsak. Men bra att de tar folk som förstör!

hm, du tror verkligen att blizzard bannar helt utan orsak?

Nej, men att de kanske inte vet allt. Om 59.000 konton bannas, så kan du ge dig på att kanske ett hundratal har blivit banande på falska eller mer felaktiga skäl. Blizz borde ge mer varningar än att gå Pang-bom block.


signatur

Videomupp

Inaktiv

jag garanterar att blizzard inte bannar ett acount på "kan använda hacks ochmöjligtvis cheata" grunder. dom har bra &¤&#% mycket folk som jobbar med dessa sorters problem 24/7, visst är det ju ganska trist om dom lyckas få fel prson nångång men "flera guildmembers" kan dra käppsnett åt h-¤"#¤... då har man gjort nåt dumt. sry om det låter taskigt men.. så är det.

Medlem

ta inte mina chinefarmers =(

Medlem
Skrivet av Takt:

jag garanterar att blizzard inte bannar ett acount på "kan använda hacks ochmöjligtvis cheata" grunder. dom har bra &¤&#% mycket folk som jobbar med dessa sorters problem 24/7, visst är det ju ganska trist om dom lyckas få fel prson nångång men "flera guildmembers" kan dra käppsnett åt h-¤"#¤... då har man gjort nåt dumt. sry om det låter taskigt men.. så är det.

För att vara noga så var det 2 stycken i min guild, dock lirade dem på samma konto, så dem var nog en av dem som slant med. Men tänk efter. 59.000 folk, hur många "slinter" inte med på haövtaskiga grunder? Inte som att de har tid att kolla upp vad 59.000 folk gjort dem senaste veckorna.

Skulle vara kul att se hur blizz gör för att kolla upp cheating och sådant.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Takt:

jag garanterar att blizzard inte bannar ett acount på "kan använda hacks ochmöjligtvis cheata" grunder. dom har bra &¤&#% mycket folk som jobbar med dessa sorters problem 24/7, visst är det ju ganska trist om dom lyckas få fel prson nångång men "flera guildmembers" kan dra käppsnett åt h-¤"#¤... då har man gjort nåt dumt. sry om det låter taskigt men.. så är det.

För att vara noga så var det 2 stycken i min guild, dock lirade dem på samma konto, så dem var nog en av dem som slant med. Men tänk efter. 59.000 folk, hur många "slinter" inte med på haövtaskiga grunder? Inte som att de har tid att kolla upp vad 59.000 folk gjor

Skulle vara kul att se hur blizz gör för att kolla upp cheating och sådant.

dom har logs på alla användare. Blizzard ser vilka addons ect som man använder


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns det typ en lista för vilka addons som är olagliga? Auktioneer är ju en vanlig mod, men man kan förstå om den är olaglig.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Finns det typ en lista för vilka addons som är olagliga? Auktioneer är ju en vanlig mod, men man kan förstå om den är olaglig.

Finns addonet på CurseGaming.com så är de tillåtna, om inte så är de antingen väldigt okända eller ej tillåtna.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Finns det typ en lista för vilka addons som är olagliga? Auktioneer är ju en vanlig mod, men man kan förstå om den är olaglig.

vad gör att den känns diskutabel. den scannar väl bara AH och skapar en egen databas.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Allt som get unfair advantage anses som olagligt. Är det däremot nåt du skulle kunna göra med papper och penna (som BearClaw tror att auctioneer gör) så är det nog inga problem.


signatur
Medlem

Man kan kort sagt alltså säga att mods som samlar information på ett eller annat vis ,och mods som ändrar interfacen är tillåtna. Medans mods som gör saker åt en (använder en pot då health är under 20% tex) är olagliga?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Man kan kort sagt alltså säga att mods som samlar information på ett eller annat vis ,och mods som ändrar interfacen är tillåtna. Medans mods som gör saker åt en (använder en pot då health är under 20% tex) är olagliga?

Alla mods som gör saker åt en utan att man behöver göra något, som t ex att ta en pot ska vara olagliga... men t ex autobuff också sånt finns ju fortfarande kvar så vet ej hur det är med det där:P

Medlem

Samma sak med Spellalert, target casting bar, enemy cooldowns, crowdcontrolwatch, cooldowncount etc, de visar endast saker du kan hitta någon annan stans på skärmen, vanligtvis combatlogen, men gör det lättare att se detta.

Jee
Medlem
Skrivet av Dyppe:

Illegala addons är t.ex. SquareMinimap, där du förstorar din minimap genom att lägga till en modifierad .m2 fil i ditt data-arkiv.

Jag har precis laddat hem den här modden och när jag startar spelet ser jag att minimapen är modifierad: Bild
Nu är frågan om man får ha den här minimapen. Jag har INTE lagt in något i data mappen.


signatur

Eller inte?

1
Skriv svar