Vilken sida har roligast quest

Inaktiv
Vilken sida har roligast quest

Jag undrar vilken sida ni tycker har roligast quests
Allians ellerHorde

Inaktiv

kan inte svara eftersom jag inte spelat båda på hög lvl men låglvl tycker jag alliance har i regel roligare quests. Hatar Barrens däremot undead e småkul lvl 1-10

Medlem

Har 3 lvl 60 alli chars och min högsta horde är 30. Gissa vad jag tycker.

Medlem

Jag har 2 st lvl 60 horde och det högsta alliance är 27 eller nåt åt det hållet, och om jag jämför det jag kan dvs. <30 så är alliance betydligt roligare. <3 Elwynn.

Inaktiv

Alliance sidan har fler quests som vävts in i själva storyn och med mer anknytning till Warcraft lore, vilket jag tycker gör de questen mer intressanta.

Inaktiv

Horde. Har dock inte lirat ally högre än L21 (började på en ally för ett par dagar sen)


signatur

War never changes.

Medlem

Alliance har lätt mycket roligare quest. Det är inte bara hämta dittan och dattan där.


signatur
Medlem

Tja, jag får väl säga horde, men det beror nog på att min högsta allie blev lv 5


signatur

Videomupp

Medlem

har två 60 horde och en 60 alliance, tycker det är ganska likvärdigt.

Medlem

Ni kan ju inte rösta om ni inte spelat upp ett par till minst 50 på båda sidorna.... Då har ni ju ingen koll alls.

Medlem

skumt uttalande

Man får mycket bra uppfattning om skillnaden bara genom att köra låglvl questen. ala 1-20


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Själv tycker jag Allians , jag menar levirera pajjer och slå ner 300 defias brotherhood.
Sen är man ganska fast i Westfall till level 20 , mot Horde som har runt 4 andra ställen på kartan att questa på.

Medlem

Ehh... Du har darkshore, loch modan och redrige mountains att questa i på 15-20. Dags att börja utforska lite kanske?


signatur
TBR
Medlem

Min röst går till allians.

Jag har spelat upp till level 60 på båda sidorna & tycker att allians sidan har mycke roligare quests pga. att det är bättre storys & händer mer i questsen.

Horde tycker jag det var så mycke gå från A -> B & döda quests.

Men det är vad jag tycker..

Medlem

Vet inte, gillar grindquests starkt, vilket Horde har gott om. Tycker alliance har för mycket quests som inte är inbakade i lore men som låtsas vara det och de har föööör många "leverera x till y-quests".

Vet inte vilket som är "roligast" dock


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Helt klart Alliance Human , goldshire *mysss* blir lite mycke springa runt vid lvl 15 dock men men..


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Hmm, alliance har överlag bättre quests men Horde har en hel del bra också, dock mest centrerade till level 1-20 och 50+.

Redridge, Duskwood osv har dock en känsla som inga quests på horde kommer i närheten av.

Medlem

Har knappt spelat som Alliance (endast upp till lvl 40 som max) men questsen var i regel roligare än horde. Barrens är inte kul alltså... fy fan.

Inaktiv

alliance, nästan endast pga defias-questsen som sträcker sig ifrån typ lvl 15-30, med stopp vid The Missing Diplomat-questen där man får reda på att kungen är kidnappad av evul defias


signatur

Mamaz - 60 Priest - Skullcrusher http://wow.allakhazam.com/profile.html?1073818

Medlem

Själv körde jag en 60 horde och en 45 alliance..
samt ett antal smågubbar.
Det jag kom fram till var att alliance har en mer varierande miljöer än horde har i början vilket kan vara positivt eller negativt.. Det är naturligtvis skönt att sitta i the barrens i en jävla evighet, men det kan vara kul att hoppa runt lite också.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Same shit, olika bilder och kvantiteter bara. Inte en fråga om vilka som är roligast. Snarare en fråga om vilket område du tycker om att questa i. Jag tycker ju t ex att Barrens är ganska trist, men det är fan omöjligt att slå i questtäthet. Man kan med lätthet ta hand om 3 st samtidigt.

Jag har spelat båda sidor till 60 och tycker inte att det är någon överdrivet stor skillnad förutom att Alliance gör mer saker för själva alliansen och horde mer verkar ha uppdrag för individer som vill ha saker gjorda.

Medlem

Horde.

Igentligen enbart för känslan av effektivitet som finns i Hordes quester, vilket känns nära anknytet till deras questhubbar ( städer med fp osv).

Dock bara spelat alliance till lvl 51, och så mkt mer horde så det är mkt möjligt att det är pga av erfarenhet som jag känner att horde är effektivare.

Men kan jag få medhåll om att alliance har mkt fed-ex quester i stil med prata med A som säger åt dig att ta B till C som vill fixa lite skit med D som har ett paket till E osv, för skitxp som hade varit så mkt bättre o gå o döda lite mobs få grindxp + questxp.

Dock var defiasquesten cool, men inte värt effektivitetsmässigt.

1
Skriv svar