Hur gör man macro för aktivera flera saker ?

Medlem
Hur gör man macro för aktivera flera saker ?

K...

Vill slippa ha 1000 olika addons om det går undvika som sagt.

Mitt problem är att om jag addar flera "instance" saker i samma macro så försöker den göra alla saker samtidigt vilket resulterar i att endast den första "instance" saken går igenom.

Så kan man tex lägga in "wait" som på CS tex ?

Så den väntar några millisekunder innan den uför nästa commando ?

Sedan kommer nästa fråga är det tillåtet eller kan det räknas som nått fusk ?

Jee
Medlem

Det fungerar inte då det skulle lätt gå att göra bottar. :-/


signatur

Eller inte?

Medlem

Men fortfarande det finns ju massvis med WoW movies där folk slår på 2 trinkets sametidigt i princip. osv.. hur gör dom det da ?

Sedan undrar jag om det är nån som vet vad man skriver för rader i ett macro för att få en "pet" att attackera ?

Medlem

http://www.wowmacros.com/

Kanske denna kan hjälpa.


signatur

Videomupp

Medlem

/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket0Slot"));
/script SpellStopCasting();
/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket1Slot"));

macro för att aktivera 2 trinkets på samma gång.

Medlem

att använda 2 trinkets(eller items överhuvudtaget) samtidigt går bra eftersom dom inte triggar "global cooldown".
samma om du gör ett pom/ns +randomspell macro så borde det gå bra


signatur

shortbow.gif

Medlem

Vissa skills har inte global cooldown som till exempel Natures Swiftness, Elemental Mastery, Presence of Mind osv. Men alla spells där du anfaller och dylikt har en global cooldown på 1.5 sekunder


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nån sa att detta skulle typ fungera.

/script if GetInventoryItemCooldown("player", 13) == 0 then UseInventoryItem(13); SpellStopCasting(); end
/script if GetInventoryItemCooldown("player", 14) == 0 then UseInventoryItem(14); SpellStopCasting(); end
/cast Frostbolt

Men hur blir det om man vill använda sig av "Arcane Power" och "Presence of Mind"

/script if GetInventoryItemCooldown("player", 13) == 0 then UseInventoryItem(13); SpellStopCasting(); end
/script if GetInventoryItemCooldown("player", 14) == 0 then UseInventoryItem(14); SpellStopCasting(); end
/cast Arcane Power; SpellStopCasting(); end
/cast Presence of Mind; SpellStopCasting(); end
/cast Pyroblast(Rank 8)

Det precis här ovan, fungerar inte. Undrar hur man gör för aktivera "spells" som typ Arcane Power och PoM och trinkets och sedan spell allt i ett.

Medlem

signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

Bockar och Bugar...

/script if GetSpellCooldown(81,1)==0 then CastSpellByName("Presence of Mind"); SpellStopCasting();end;
/script if GetSpellCooldown(38,1)==0 then CastSpellByName("Arcane Power"); SpellStopCasting();end;
/cast Pyroblast(Rank 8)

Fungerade utmärkt.

Sedan skulle man ha med trinket oxå så skulle man ladda ner Macro addon som gav en möjlighet till längre codning. Inga större probs..kikar på det imorgon... Återigne tack för svaret... hjälpte mycket.

Fast sedan snubblade jag äver detta macrot som tydligen gör exact samma sak fast kortare codning.

/Script CastSpellByName("Arcane Power"); SpellStopCasting(); CastSpellByName("Presence of Mind");SpellStopCasting(); CastSpellByName("Pyroblast")

Och ytterligar ett annat samma fast med en trinket.

/script a=CastSpellByName; b=SpellStopCasting(); a("Arcane Power"); b; a("Presence of Mind"); b; UseInventoryItem(13); b; a("Pyroblast")

Så verkar som man kan fixa PoM, AP, 2 trinkets och Fireblast utan skaffa extra macro addon.

/script a=CastSpellByName; b=SpellStopCasting(); c=UseInventoryItem; a("Arcane Power"); b; a("Presence of Mind"); b; c;(13); c;(14); b; a("Pyroblast")

Not tried any of the scripts yet so, cant promise anything. But if I made some errors in the codes plz let me know. like if the trinket codes will get fucked with the C; and the number 13. Ill guess its no big deal.

1
Skriv svar