Medlem
/w macro

Kan någon kunnig person hjälpa mig med ett macro? Har letat via Google och WoWWiki och det kanske finns, men inte på min skärm.

Jag vill göra ett macro som skickar ett meddelande till den person som senast skickade ett /w till mig. Det ska inte vara en auto-reply utan jag ska själv bestämma när och om det ska skickas.

Och ja, jag spelar Mage och nej, jag har absolut inget emot att göra vatten/mat till personer - om dom uppfyller vissa kriterier.

Jag har testat en del addon men inget som fungerar som jag vill det så jag tror ett par tre macron med svar som jag själv kan bestämma när och om jag ska skicka vore det bästa alternativet.

Tack på förhand.

Märkligaste "water me plz" hittills:
Fick en /w begäran om vatten från en lvl 32 i STV - medan jag var i Org. Jag svarade visst, men du får komma till mig. Runt 15 minuter senare var jag i Silithus när nästa /w från samma person kom. "Nu är jag i Org. Var är du?" En del är helt enkelt löjligt snåla.

Medlem

uh? gör bara ett macro med /r Hej på dig

Så borde "hej på dig" skickas till den som senast skicka en whisper till dig eller missuppfattade jag vad du menade?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

uh? gör bara ett macro med /r Hej på dig

Så borde "hej på dig" skickas till den som senast skicka en whisper till dig eller missuppfattade jag vad du menade?

Nej då, inte alls. Jag kände inte till /r helt enkelt. Tack.

Jee
Medlem

Om du ska skriva till den som senast skrev till dej så räcker det ju med att trycka på R. Sen om du vill skriva till den som skrev till dej innan den andra(eller hur man ska säga det. ) så trycker du R och sen TAB.


signatur

Eller inte?

Medlem

Enklast är att köra med
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2545

Super bra tycker jag och tycker inte det tar upp mycke space


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jee:

Om du ska skriva till den som senast skrev till dej så räcker det ju med att trycka på R. Sen om du vill skriva till den som skrev till dej innan den andra(eller hur man ska säga det. ) så trycker du R och sen TAB.

Att svara på en /w visste jag hur man gjorde (R - fast jag har flytta min iofs), dock kände jag inte till TAB funktionen. Tack.

Men jag det var inte det (R) som jag var ute efter egentligen, utan ett macro där jag kan skicka en färdigskriven text. Och med /r bla bla bla så funkar det perfekt. Kanske var det för enkelt "problem" och att det var därför det inte gick att Googla eller hitta på WoWWiki.

Jee
Medlem

Hehe, okej.


signatur

Eller inte?

1
Skriv svar