Inaktiv
Hemo efter 1.12

Morsning gott folk. Nu när 1.12 nalkas och roguen får en gratis respec så tänkte jag sparka liv i min gamla gnome. Den kör Seal Fate just nu, men jag tyckte inte det var speciellt skojigt av någon anledning. Har kanske inte heller gett den builden en tillräcklig chans men skitsamma. Jag är lite nyfiken på Hemo nu i stället, men tooltipen är rätt vag enligt mig.

Är det någon som kör/kört hemo och kan länka en vettig build samt gärna förklara lite vad +7 i dmg innebär egentligen? Funderar dessutom på att köra svärd efter patchen eftersom jag stötte på Krol Blade i EPL när jag grindade mig upp till 60.

Cheers!

Medlem

det fungerar så att om ditt slag normalt skulle gjort 250, så gör det 257 när +7dmg buffen är på.
om du crittar(utan talents) så crittar du 514 (250*2 +7*2)

mer ingående; länk,engelska dock


signatur

shortbow.gif

Medlem

Dock är ju syftet med hemorrage att ladda combo points snabbt. Då den kostar mindre energy än Sinister Strike och gör fortfarande wepon damage, de där +7 damage är bara en liten bonus...

Iallafalll så jag förståt hemo builds


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

japp man går hemo för att man har en slow mainhand, 2.8+ och för att man vill bygga upp cp snabbt som satan samt stunna motståndaren till döds!


signatur

Meep!

Inaktiv

visst... hem gör weapon damgage....och sen +7 dmg extra / slag..... men ss gör weapon damage + 68 hela tiden.

känns som dom där +68 / ss väger upp +7 / slag

eller har jag missat nått ?!?!?

Inaktiv

har ingen rogg men, när du laddat iväg en hemo så kan du väl fortfarande slå 30slag med +7dmg dvs dra ss på 68 med bonus +7, när charges är slut, ny hemo?

Medlem

Och du missade fortfarande vad jag sa. Man skiter i den extra skadan från hemo, den är knappast vesäntlig. Det man vill ha är en attack utan cooldown som kostar lite energy och ger combo points. Hemo kostar mindre energy än sinister strike, alltså ger den combopoints fortare. Dvs du kan spamma Hemorrage för att få combopoints till stuns, medans den även ger en hel del skada, visst inte lika mycket som sinister strike.

Om jag inte minns fel kostar:

Sinster Strike 40(45) Energy
Hemorrage 35 Energy

Sen har jag ingen main rogue, utan bara en lvl 52 jag inte spelat på ett år men det är så jag förstått Hemo build. Vilket är mest riktat till pvp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

som wardancer säger så kostar Hemmo mindre än SS. Vilket gör att du bygger upp dina combopoints snabbt, så du kan använda kidneyshot direkt efter cheapshot tagit slut, sedan är det bara att fortsätta bygga upp poängen.

här är min build, du får snabbt ihop din energy och dina motståndare lär inte hinna göra mycket skada innan dom dör (förhoppningsvis )
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent...

Inaktiv

gre, varför ha imp SS när du har Hemo?

Inaktiv

Jag känner mig lite klokare nu och har testat Hemo lite på TPR. Det går verkligen undan att bygga upp CP och hålla folk stunnade. Riktigt skoj faktiskt, har återupptäckt lite glädje i att lira rogue.

Tänkte nog köra denna builden när patchen kommer och köra på fräcka svärd. Den är inte helt gimpad va?

Medlem

Skulle nog skippa poängen i vile poisons och lägga den på remorseless attacks istället, 20% crit efter att ha dödat någon känns mer värt än lite procc chans på poison.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Skulle nog skippa poängen i vile poisons och lägga den på remorseless attacks istället, 20% crit efter att ha dödat någon känns mer värt än lite procc chans på poison.

På test server var inte remorsless 2/2 ...utan standard 5/5 ... bugg eller ?

Medlem

Remorseless attacks borde vara 0/2 på PTR ja, men av någon anledning är det fortfarande en 5 points talent, men man kan inte lägga mer än 2 poäng i den ändå. Skumt det där...

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

gre, varför ha imp SS när du har Hemo?

bra fråga, ska vara i emp gouge

1
Skriv svar