Dax
Medlem
US Klient

Någon som vet om jag kan använda WoW trial för att få ned klienten och sen använda mitt US konto? Så jag slipper importera spelet och vänta ett par dagar?

Eller om US klienten finsn att ladda ned LAGLIGT någonstanns.

Mvh Dax

Jee
Medlem

Den borde finnas någonstans att tanka. Är ganska säker på att det inte är olagligt att tanka hem själva spelet. Sök på typ: World of warcraft US full client eller något.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hmm det är en ganska bra fråga fan, huruvida att tanka WoW clienten är lagligt. Vet att jag gjorde det så det skulle vara installerat och uppdaterat till mitt paket kom med posten.


signatur

Videomupp

Dax
Medlem

Har letat runt på men endast hittat trial versionen. Ska testa att använda den och se om det är full klient om man redan har ett konto.

Mvh Dax

Inaktiv

Ett problem med ett US konto är att du måste ha en adress i U.S.A.


signatur

Internet är din vän

Gen
Medlem

Det borde ju vara lagligt eftersom Blizz erbjuder trial periods och då måste man tanka klienten (om jag inte minns fel).

Vidare måste man ändå köpa spelet för att få tillgång till en nyckel. Att tanka ned klienten kan ses som ett backupalternativ ifall man inte har kvar skivorna.

Dax
Medlem
Skrivet av Kråkan:

Ett problem med ett US konto är att du måste ha en adress i U.S.A.

Jo men där kan du skriva vad som helst eftersom svenskt visa itne har addressen på kortet. Jag har redan ett us konto men behöver klienten. Men vet inte om trial klienten har hård kodade begränsningar eller om det är nyckeln som styr. Jag behöver ju ignen nyckel eftersom mitt konto redan är skapat och aktiverat.

Inaktiv

Dax, har du EU clienten? Då är det bara att öppna realmlist i WoW mappen och ändra där det står EU till US.
Och jag tror att trail clienten ska funka utmärkt, har för mig att jag körde på den ett tag

Medlem

Rekomenderar inte att spela på US servrarna, då du kan bli bannad från dem om dem "kommer" på dig. Läste om nån som blev av med allt utan varning i princip.

Men kan ju vara trams med, men jag tror inte Blizzard är så pigga på att man spelar på andra kontinenter...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Dax
Medlem

Hmm tror inte det är någon större farna han hade isåfall kört någor 3:dje parts program skulle jag gissa.

Inaktiv

Jag spelade på US servers i säkert ett halvår innan jag hoppade över till EU, det gjorde även mina bröder och ett gäng kompisar men ingen blev bannad. Jag tror inte det är något problem ^^
Pratade även med Blizzard ihopp om att få mitt konto förflyttat till EU men det gick inte. Då fick dom ju reda på att jag var svensk men mitt konto finns kvar ändå.

Medlem

Det finns typ 2 miljoner kineser på EU som får spela. Känns inte som om blizzard bryr sig då det är blizzard i usa som styr allt i de andra ställena oxå.


signatur
Inaktiv

Någon i min guild påstod nyligen att ca 59 000 konton hade blivit bannade denna månad. Mestadels goldfarmers(läs kineser) och cheaters. Så de har väl tagit itu med sånt lite nu.
Vilket jag bara tycker är positivt.

1
Skriv svar