Priest ---> Holy

Inaktiv
Priest ---> Holy

Någon som har en Holy Priest med endgame erfarenhet som kan tänka sig att länka någon tallentbuild.

holy / dis hur mycket och vad ska man ha på dis?

Är 59 shadow nu och dags att specca om till holy.


signatur

you are your own worst enemy...

Medlem
Medlem

Det här är vad jag tycker du borde ha i en healing-build, sen kan du bygga den ut beronde på vad du kör för gear och vad du själv föredrar. Personligen kör jag med mp5-gear och har inte speciellt mycket mana atm så jag gick ner till mental strength för att väga upp det lite.

Medlem

Damn man... Wand specialization över Ubreakable will. Visserligen inte jag som spelar men skulle aldrig lägga talents så.


signatur
Inaktiv

blä va trist ... är i samma situation som Knasibas .. o överväger detsamma ... ska man spekka holy/dis ett tag o köra instanser för lite eq o sen gå shadow igen för lite roligare tider .. ?

Inaktiv
Skrivet av rumpino:

blä va trist ... är i samma situation som Knasibas .. o överväger detsamma ... ska man spekka holy/dis ett tag o köra instanser för lite eq o sen gå shadow igen för lite roligare tider .. ?

Nej nu blir det såhär
kommer köra shadow tills jag börjar köra MC BWL.
finns fan ingen anledning till att specca om innan dess.

healar ganska stabilt nu iaf. 1200 flashheal och 1700+ på greater heal.

Tack för alla svar.


signatur

you are your own worst enemy...

Inaktiv

funkar det bra o heala som shadow i brd, dm, scholo, strat mfl? har inte gjort nån instance sen sunken .. bara grindat xp

Inaktiv

Aa det glider fint. Kör med guilden i UBRS på 2 healers jag +1 till det går fint.
BRD och DM är absolut inga problem. Strat/Scholo är något svårare dock rätt soft.
Men det beror ju mycket på vad det är för folk man spelar med. vad det är fär klasser.

Men jag har inga problem än. Nu är jag 60 också så.
kan länka vad jag har för tallents är väll kanske inte den mest optimala men den är en rätt bra combo på offensive/healing.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/priest/talen...


signatur

you are your own worst enemy...

Inaktiv

Körde holy/dis ett tag. var väldigt tröttsamt efter några månader

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Damn man... Wand specialization över Ubreakable will. Visserligen inte jag som spelar men skulle aldrig lägga talents så.

Resista fear är ingen hit direkt.

Medlem

Ehhh... Stun/fear/silence är guld värt dels som healer och dels i PvP.


signatur
Inaktiv

kan säga att det är grymmt skönt med Silence i PVE med, brukar nästan alltid bli en kaster kvar när man kör t.ex Strat som inte är sheepad, är bara att kasta silence på han och skölda sig. kommer han springandes sedan är det bara för warrior att taunta av mig..


signatur

you are your own worst enemy...

Inaktiv

Här har vi min heal-bot build:
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/priest/talen...

Viktigast för mig är spiritual healing och att försöka få lite i mental agility, saker som får renew att bli så kraftig att den kan hålla folk uppe enbart nästan.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv
Skrivet av Ophe:
Skrivet av TixFrix:

Damn man... Wand specialization över Ubreakable will. Visserligen inte jag som spelar men skulle aldrig lägga talents så.

Resista fear är ingen hit direkt.

Jo, det är en stor hit

Medlem

Inte när Nefarian/Onyxia osv aoe fearar och du är den enda som resistar. Då blir du + alla omkring dig grillade rätt fort


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men stå inte på bossen då IQ. Bara för att det är AoE fear så betyder inte det att den tar hela rummet. Inte på onyxia iaf (har inte erfarenhet av Nef).


signatur
Medlem
Skrivet av Zalamander:

saker som får renew att bli så kraftig att den kan hålla folk uppe enbart nästan.

öööh.. mkay vilka instancer då? vilken nivå på pvp? vilka mobs då? o.o

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Zalamander:

saker som får renew att bli så kraftig att den kan hålla folk uppe enbart nästan.

öööh.. mkay vilka instancer då? vilken nivå på pvp? vilka mobs då? o.o

En bra renew är inte att förkasta. Min renew ligger på 415 / tick. Den tillsammans med druids HoT gör att healingen blir stabil.
Den är bra oavsätt om man kör AQ40, UBRS eller PVP.

Inaktiv

Ett tips är ju att kolla på typ http://wow.allakhazam.com och sen gå under character profiles och kolla hur folk har lagt sina talents... Själv håller jag på att bygga en Warlock nu... Har en 60 Warrior och en 60 Rogue som jag typ tröttnat på...

Testpilot

Mjeh , själv har jag satsat på att ha en build som dels KAN grinda ensam om så skulle behövas och dessutom är en bra healer.

Detta är min build just nu:
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/priest/talen...

Har kört den konstant sen 2 veckor efter priest revampen , funkar kanon som healer och det går att dra ut och solo-grinda lite.

Jag mäter mig i heals med de andra prällarna i guildet som har bättre gear - jag har ett par prophecy delar och zandalar rewards ,+237 heal ger precis 302 per tick renew.

1
Skriv svar