Min nya grymma Mage.

Youtube-proffs
Min nya grymma Mage.

Har precis kört igång WoW igen efter ett halvårs uppehåll.. sommartider o shit ^^ ne men seriöst, ville spela lite mer nu, och efter mkt om o men så har jag valt att spela med en Gnome Mage.

Det jag VILL, är att bli väldigt destruktiv, men jag är väldigt kass på var man ska sätta talentpoints och så för att bli bra på vissa grejjer osv, (som jag uppfattat det så är det ganska stort sånt).

Hur som helst. Vad ska jag välja för talents? Hur lång tid klarar jag mig själv innan jag måste söka efter grupper till quests osv.

En sak till , Professions , vad ska jag vara? va tycker NI är bäst?

Kom ihåg, detta är min nya WoW gubbe som jag ska spela med ett bra tag! Om ni är hjälpsamma nu och glada att hjälpa mig istället för att länka till andra sidor så kanske jag tom startar en Blogg om min mage (ganska smart va?)

Denna gubben kommer jag lira med ett bra tag om inte till slutet av WoW eran.
Så PLEASE! Hjälp mig, hjälp Polrock som min käre vän heter! in i WoW Världen!

MVH\\Polrock


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tja, mages talents vet jag inget om, så det får någon annan ta. Men proffessions beror på vad du vill göra. Som mage har de flesta Enchanting och tailoring. Man kan göra många bra saker, och förstärka dem sen med enchanting. Dock blir denna kombination lite ekonomifarlig. Visst, man kan göra de sakerna man desenchantar, men man förlorar pengar på det. Enchanting blir inte ekenomiskt bra förens 280 strecket skulle jag tro. Mitt råd är att ta tailoring och sedan herbalism eller skinning. Du har 2 en proff där du skapar någor, och en där du tjänar cash. Enligt mig en bra kombination. Ska du dock vara PVP freak, då är det mining och engineering som gäller. Men Det kostar massa pengar att träna.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Det jag VILL, är att bli väldigt destruktiv, men jag är väldigt kass på var man ska sätta talentpoints och så för att bli bra på vissa grejjer osv, (som jag uppfattat det så är det ganska stort sånt).

Å ena sidan vill jag skriva en massa info, å andra sidan är det nästan bättre att köra själv och lära dig medans du spelar. Du skriver att du vill bli så destruktiv som möjligt. Ptja, om du kör en arcane/fire TB kan du få höga crits och livsfarliga eldcombos, om du kör fire/frost (betoning på fire) kan du ha kvar mycket hetsiga eldattacker och göra riktigt elak AoE mha vissa frostsaker, om du kör frost/fire (betoning på frost) kan du langa iväg giftiga eldbollar och göra massivt elak AoE skada som kommer märka dina fiender för lång tid.. osv osv

Allt är så relativt. När jag började spela fick jag höra att fire var bäst i början eftersom den gör mest skada. Å andra sidan, om du lär dig spela AoE med frost så kan du göra även mer skada där (på fler mål) å ytterligare en sida. Inget av detta spelar nån stor roll förrän vid lvl 25+ eftersom du ändå inte hunnit få ihop särskilt mycket points tills dess. Vad försöker jag säga då?
Ingen aning kompis

Jag vet hur jag skulle göra om jag var tvungen att starta om en ny Mage. Jag skulle köra Fire till lvl 20-30, sen specca om och försöka lära mig spela effektiv AoE, något jag aldrig lyckats lära mig
Nu är min Mage lvl56 och jag ska strax specca om till en frost/fire elemental build som betonar vissa element i frost. Jag kommer ha kvar en lagom kaxig styrka i mina fire attacker men blir livsfarlig med frost attackerna. Dock hänger allt detta på hur bra jag lyckas bli

En bra Mage är aldrig bättre än sin spelare helt enkelt.

Skrivet av Polish:

Hur som helst. Vad ska jag välja för talents? Hur lång tid klarar jag mig själv innan jag måste söka efter grupper till quests osv.

Fire är bäst mot en motståndare. Du får dom starkaste attackerna härifrån.
Frost är bättre mot flera motståndare, lite mindre skada men rätt spelat livsfarlig.
Arcane bygger på och stödjer kanske mest fire efter 1.11 patchen. Iom den gjordes endel ändringar som gjort att Elemental mage's (fire/frost) blivit mycket populära.

Skrivet av Polish:

En sak till , Professions , vad ska jag vara? va tycker NI är bäst?

I början skulle jag nog säga Herbalism eller Skinning och Enchanting. Ench är perfekt för att plocka ut värdet ur saker du hitta och får från quests som du inte kan använda och herb/skin är bra för att tjäna pengar. Jag kör herbalism och tjänar idiotsummor bara på att rida runt och samla blommor som jag säljer på AH.

- Modemis

Här är två bra sidor.
Den här tråden ska du läsa igenom. Sen sätter du dig ner med denna sidan så kan du sitta och plocka själv för att testa olika builds innan du gör dom på riktigt.

Inaktiv

Destruktiv?
Ja då kan jag inte göra annat än att rekomendera fire, jag har ganska nyligen börjat på en gnome mage själv och har satsat på fire.
Vid level 48 har jag denna builden och den fungerar otroligt bra mot single targets.

Några anledningar till varför jag gillar denna builden: Crits!
Med "critical mass" och "incinerate" får du upp critchansen rejält vilket bidrar till att du får rejäl användning av "ignite" och "master of elements".

Enligt min damagemeter så har jag drygt 15% crit och då använder jag främst scorch, jag brukar öppna med en pyroblast och scorchar ner och kör fireblast när den e uppe. Tack vare "impact" brukar motståndaren i princip aldrig komma fram innan han brunnit upp.
Kan knappt vänta tills jag får "Combustion" om 2 levels 8)

I början tycker jag du ska satsa på "Imp. fireball", "Ignite" och "Flame throwing", sen tycker jag att du relativt fort ska skaffa "Clearcasting" i arcane trädet, den kanske inte är jätterolig men ett absolut måste när man grindar/levlar.
Fortsatt ska du leta dig neråt mot "Master of elements", dessa 2 talents kommer reducera din downtime rejält och det tjänar du mycket på i längden.

Jag spelar efter en leveling guide som maximerar levlandet med både questing och grinding, den är otroligt välskriven och jag tror det är snabbaste vägen till att nå 60. Dessutom så får man resa runt lite i världen och questa är oftast roligare än att toknöta mobs.
Den är skriven för alliance och är i tre delar, det är Jame's guide jag menar och den börjar på level 30.
Här är länken.

Jag tror du kommer få skoj me din mage! Detta är min andra mage och jag kan säga att jag tycker att den är mycket roligare att spela än min första, pga av mage patchen.

Även ifall du väljer att spela på ett annat sätt så hoppas jag att jag kanske har hjälpt någon annan!

Mycket nöje!

Youtube-proffs

En liten ändring, jag kör om till PVP servern. Vet inte om detta borde affecta det ni skrivit förutom det där med engineering och mining, fast jag känner mer för Herb och enchanting. Vilket borde vara bra, har en kontakt så jag får lite cashing i början också! vilket är bra!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

En ändring till! Jag kommer spela Undead Mage! Så de blir nog bra förhoppningsvist! Hojta ifrån om mitt val är fel och så ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Undead mages är de populärate, och undead racial äger Du kommer inte ångra dig


signatur

Videomupp

Medlem

Undead, ful och populär. 2 mycket fina anledningar att välja den otroligt snygga rasen troll istället!

Medlem

Och troll är inte fula?

Som jag sa förr, UD racials är bättre än trolls. Troll lämpar sig lite mer för hunters, även om deras berserk kan gå bra på en mage också. Ska du lira PVP är det inget snack om saken. UD för att deras racial dispellar flera olika saker såsom sleep (kommer inte ihåg namnet på racialen just nu)

Edit: Trolls Racials

Undeads racials

Det som jag kan se bra med Trolls är deras health regen, men som mage handlar det om att deala massa damage snabbt eller dö. Utan armor eller massa liv blir denna förmåga lite oanvändbar, eftersom man dör efter ett antal slag.

UD racialen hette Will of the Forsaken, och den kommer att bli grymt användbar om du jagar efter flaggan i WSG eller dylikt, då folk ofta Fear spammar dig. Denna racial i samband med "Grunt" trinketen kommer ge motstånd mot en massa saker såsom fear (mest använda). Deras extra shadow resistance ger iaf liiiite skydd mot shadow magic såsom warlocks eller shadow priests. Om du spelar med lv30+ priest (tror det är den lvln), så får du även en buff med 30+ shadow resistance, vilket varit användbart för mig iaf. Som UD kommer du att hålla dig vid liv längre än trolls helt enkelt om du ska spela Mage.


signatur

Videomupp

Inaktiv

I vilket fall som helst och vad du än tänker göra så är det effektivaste när man börjar levl upp att lägga sina 12 första poäng i fire på imp fireball, ignite och flame throwing.
Inte förens man nåt lvl30 bör man tänka på att möjligen re-specca till frost mage för det går inte att få ut nåt användbart ur frost för färre poäng.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

jag kör min mage fullt fire nu på lvl 54, dock har jag börja sätta resterande poäng på frost för +crit mot frozen targets.
äger som satan kan jag säga men då har jag eye of flame och diverse +fire/spellpower på ca 150 men för att överleva ska man köra frost, riktigt kontrollerade fighter.

Medlem
Skrivet av Modemis:

Å ena sidan vill jag skriva en massa info, å andra sidan är det nästan bättre att köra själv och lära dig medans du spelar.

Sant. Jag läste på om olika builds tills det gick runt i huvudet. Till slut slutade jag läsa på och testa mig fram. Kostade runt 100g med alla respecc men vad tusan, det är bara pengar.

Enda som man "måste" göra för att levla något sån när snabbt är att köra fire, i alla fall till lvl 30-40.

Inaktiv
Skrivet av Takt:

jag kör min mage fullt fire nu på lvl 54, dock har jag börja sätta resterande poäng på frost för +crit mot frozen targets.
äger som satan kan jag säga men då har jag eye of flame och diverse +fire/spellpower på ca 150 men för att överleva ska man köra frost, riktigt kontrollerade fighter.

Jag har kört min Mage med arcane/fire upp till 52 ungefär då jag började fundera på elemental, nu är jag lvl 57 och har ca 240-250 spelldmg när jag kör battlegrounds. Man måste ha lite stamina för hälsa också så det får man inte glömma bort. I instanser kan jag köra upp migsjälv till konstant 320+ vilket onekligen hjälper också.

Mitt tips dock är att inte köra fast på en grej, spelldmg eller inte, samla på alla delar så att du kan bygga ett statsgear och ett spelldmggear från början. Jag har med mig allting ut i fält och kan på ett knapptryck gå från noll spelldmg, massa mana och liv, till hyggligt liv, 250 spelldmg osv.. det underlättar enormt inför battlegrounds, instanser, grinding, quester osv.

Jag har inte längre Combustion för fina crits, däremot har jag 5/5 i shatter som ger mig 50% critchans på allt som är frostat vilket rakt av äger i battlegrounds/pvp. Jag har kört många timmar idag och vid vissa tilfällen har jag blivit chargad av tex warriors med min manasköld igång. Då kör jag en frost nova, backar, fireball, fireblast, coc, cold snap, frost nova, fireball, fireblast och sen dog dom

Hur kul som helst måste jag säga. Till detta tilkommer den massiva aoe'n man kan göra. Vid ett tilfälle satt sex horde och försvarade en flagga. Jag fick en shield av en priest, sprang rakt in och frostade allihop, två-tre använde trinkets men mha coldsnap så satte jag fast allihopa igen, sen drog jag coc, ae, ae - blink, blizzard, blizzard varpå en dog och övriga inte var så pigga längre. Priesten och en rogue kom sen in medans jag drog en evocation bakom hörnet, med full mana sprang jag upp igen, blinkade in, coc sen springa ut och drog två blizzards sen var alla horde döda

Gen
Medlem

När du dingar 60 borde du bli Elementalist. D.v.s. du plockar det bästa i Fire och Frost trädet. Det blir en mkt dödlig combo som har otrolig burstdmg men sjuk manaåtgång. Bör endast användas i PvP

Edit : Duktig Elementalist PvP Mage : http://files.filefront.com/ElementalTessawmv/;5093499;;/filei...

1
Skriv svar