Blink vs Frost Trap

Medlem
Blink vs Frost Trap

Med blink kan man udvika aggro genom att "blinka" förbi mobs. Kan man också undvika Frost Trap, d.v.s. blinka "över och förbi" den?

Medlem

Jag kan då svära på att jag har "blinkat" över dem och på så sätt undvikit dem. Kan inte se någon anledning till varför det inte skulle gå heller...

Inaktiv

blinka kan man göra över, under igenom nästan var som helst, för du telporteras ju faktiskt till en punkt 20 yard framför dig, inget mellan din nuvarande position och din nya position är relevant.


signatur

There is no place like AFK.

Medlem

Utom trädrötter då... GRRR!


signatur
Medlem

Tack för era svar.

Inaktiv

Det är alltså bara jag som inte kan blinka ner för kanter, trappor osv?

Inaktiv

Blink är erkänt ganska buggig. Men igenom mobs och andra spelare som nämns är inga problem. Men du kan inte blinka igenom vägggar och andra fatsa föremål.

Medlem
Skrivet av Modemis:

Det är alltså bara jag som inte kan blinka ner för kanter, trappor osv?

Nja är en säkerhets grej som dom har lagt till, så man inte av misstag Blinkar ut för ett stup och tar livet av dej själv, du kan därimot hoppa och blinka sedan tror jag krävs litte timeing bara.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av Modemis:

Det är alltså bara jag som inte kan blinka ner för kanter, trappor osv?

Nja är en säkerhets grej som dom har lagt till, så man inte av misstag Blinkar ut för ett stup och tar livet av dej själv, du kan därimot hoppa och blinka sedan tror jag krävs litte timeing bara.

Jupp, med tajming kan man hoppa från TB, och sedan då man är kanske 13 feet kvar blinka sig ner på marken oskadd. Ska man kunna iaf, inte testat men sett på videos


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av McKain:
Skrivet av Modemis:

Det är alltså bara jag som inte kan blinka ner för kanter, trappor osv?

Nja är en säkerhets grej som dom har lagt till, så man inte av misstag Blinkar ut för ett stup och tar livet av dej själv, du kan därimot hoppa och blinka sedan tror jag krävs litte timeing bara.

Jupp, med tajming kan man hoppa från TB, och sedan då man är kanske 13 feet kvar blinka sig ner på marken oskadd. Ska man kunna iaf, inte testat men sett på videos

Det gör jag alltid när jag landat i Org och hoppar nedför tornet. Alltid lika roligt varje gång. Jag har dock aldrig provt från något jättehög plats såsom TB.

Medlem
Skrivet av [tS:

Larsson"]Blink är erkänt ganska buggig. Men igenom mobs och andra spelare som nämns är inga problem. Men du kan inte blinka igenom vägggar och andra fatsa föremål.

Eller över en liten tröskel.

Inaktiv
Skrivet av JayBee:
Skrivet av [tS:

Larsson"]Blink är erkänt ganska buggig. Men igenom mobs och andra spelare som nämns är inga problem. Men du kan inte blinka igenom vägggar och andra fatsa föremål.

Eller över en liten tröskel.

Eller ett litet löv som ligger snett... ibland kan man bli så förbannad över hur blink beter sig..

Medlem

Pfft, blink... prova ta charge med din warrior och hamna längre från fienden än du var när du starta, så kan du snacka om att bli förbannad.

Men ja båda spellsen har ju *host* några *host* problem...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jo nog kan man blinka över traps - det händer rätt ofta i wsg tycker jag.
Irriterande men logiskt

Inaktiv

Händer ju dock mer ofta att man blinkar rakt i fällan istället.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

hah dock det bästa jag läst på ett forum nånsin var han som tyckte att blink borde kunna critta så man drar iväg dubbelt så långt som planerat ^^ fy fan va det skulle vara roligt.

Medlem

Green missile i SSBM nån?


signatur
Medlem
Skrivet av Takt:

hah dock det bästa jag läst på ett forum nånsin var han som tyckte att blink borde kunna critta så man drar iväg dubbelt så långt som planerat ^^ fy fan va det skulle vara roligt.

Haha, roligt mot en hunter.

*blink* oh crap! *pewpewlazergun ljud* >.<

Gen
Medlem

Kommer dom någonsin fixa Blink ? Hur många av er har inte blitt dödade i WSG när ni ska blinka ur tunneln och istället blinkar bakåt och blir då dödad av nån fläskig alliance/horde.

Blink ska rädda liv, men lika ofta kan det ta ett.

Medlem

Jag tror nog att Blink "Is working as intended"

Som någon har nämt så kan man hoppa från höjder och en bit ifrån marken så "blinkar" man och undviker all fallskada, detta kräver dock timing och det är till stor fördel om man inte har någon lagg alls.

Gen
Medlem
Skrivet av mrburner:

Jag tror nog att Blink "Is working as intended"

Som någon har nämt så kan man hoppa från höjder och en bit ifrån marken så "blinkar" man och undviker all fallskada, detta kräver dock timing och det är till stor fördel om man inte har någon lagg alls.

Meh, working as intended kan la inte vara att blinka framåt sen bakåt direkt för att hamna där man började

Blir det fel så blinkar man uppåt och tar den fallskadan man ville undvika

1
Skriv svar