Grym tur med drops

Inaktiv
Grym tur med drops

Helt galet Formula: Enchant Weapon - Crusader har droppats för mig 4 gånger på 2 dagar varav dom 3 första innom 30 minuter.

Tack för det fina pengar i ah 200-300G/st

Yeeeeehhaaa 8)

Inaktiv

Haha, fan vilket flyt. Min sambo har precis samma tur. Det droppar blåa "world drops" för henne hela tiden.
Själv hade jag flyt på en Scholo runda, då droppade Denna fick 800G för den.

Inaktiv

Har satt i system att gå och döda random elite en gång om dagen och hoppas på en world-drop på någon grej. Någon gång är det min tur

Inaktiv

not so cool men jag fick 5 orbs på en strat scarlet igår (vi körde 2 till, farmade nya brödgrejen åt en mage.. fick sammanlagt 11 orbs)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Fick Pristine Hide of the Beast Första gången jag sett den droppa, och jag måste ha kört 150+ ubrs rundor. Konstiga va att ingen brydde sig om den, så jag fick den=) 650g rikare dagen efter^^
Körde en helt vanlig MC runda med guilden, slutade med att vi fick runt 15st BoE tier1 items \o/ Vi hade en liten auktion efter Ragnaros för det var bara runt 3pers som behövde grejerna=)

Inaktiv

Tycker att Remow borde skicka lite pengar till en fattig guild polare.... med sån tur så kan ju du farma där konstant och skicka pengar till oss..... W I M P ftw

Inaktiv

Hade en dags riktig streak med tur för nån månad sen. Plockade först Krol Blade när jag var med och hjälpte några guildies i LBRS. Typ 400g där alltså. Sen hjälpte jag några andra i strat scarlet. Vann 3 orbs, några blåa varav en boe samt nåt epic pattern. Så ytterligare en 400g där alltså.
Jag var rätt nöjd med mig själv då och en drös guildies svor på skoj att dom aldrig skulle spela med mig igen

Medlem

Är det bara jag som passar på saker om jag råkar vinna en massa? Speciellt om man kör guild runs och dylikt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jo, jag vinner det mesta på greed på min druid 8). På min rogue händer det aldrig.:O

Medlem

Det är när man är med guilden som man skall needa på allt som man inte behöver.

Nej men det är klart att man måste acceptera att vissa har lite flyt ibland. Själv får man ju det med jämna mellanrum oxå.


signatur
Medlem

1300 kills på det satans tornet och fortfarande ingen enchant :/

Inaktiv

Jag:
180 days /played
Grindar största delen av tiden.
Aldrig haft en enda world epic någonsin droppa för mig.
Jag är enchanter, behövde crusader, jag "bodde" i tornet 5 dagar i sträck endast dödade spellbinders 17 timmar varje dag, tog små avbrott för att äta innan den äntligen droppade för mig.

Är extremt glad de få gånger kanske en gång varannan månad jag faktiskt lyckas hitta en blå drop när jag grindar.
Det är inte riktigt klok vilken otursgubbe man kan vara.


signatur

There is no place like AFK.

Medlem

... Stackare ! Jag har hittat 3 epic sköldar. (olika) och .... 3 epic vapen har jag för mig, World Drop alltså. Jag var ensam på nästan alla. Men jag var generös och gav till guildvänner. Och jag kan tillägga att jag hatar att grinda. Det gör jag aldrig.

Medlem

Jag grindade i hundra år för pengar till Glowing Brightwood Staff en gång i tiden kommer jag ihåg, fick ihop gulden köpte staven och vips dagen efter droppade den. Ena epic world drop som jag snubblat över

Inaktiv

Glowing Brightwood Staff droppa 2ggr under samma LBRS runda, jag fick den ena på min Priest och den anndra fick den anndra priesten, sedan van jag en Epic ring av sista bossen i LBRS, men jag har aldrig stött på en Epic world drop utanför en instance...

Inaktiv

du menade en epic ring av sista bossen i LBRS...


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

kanske man ska farma den enchanten då, behöver pengar till min epic mount har bara 206g just nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Destiny och Hammer of the Northern wind.. +krol för läänge sen i 15manna dock (tycker jag nästan inte räknas) hittar sällan saker, men en gång hade jag faktiskt lite tur: Joinade just ett nytt guild som krävde +20fr enchant på head, drog till tyr´s för att fixa pengar till den. Jo tror ni inte att första gubben droppar resilience boken, jahapp kul. Nästa mob blå 55plate chest, hm mysko! 3e moben, Voracity(som jag oxå behövde) 4e moben blå chest dunno vad det var dock, och 5e moben, 2 health pots och en grön plate head. då var jag så snuskigt nöjd att jag nästan grät drog in 2 böcker som då var ganska dyra och 200+ guld på 5min, aldrig haft sånt flyt någonsin igen :/

Medlem

Takt hur löste du det där med att du inte kan ha mer än en libram i fickan/banken åt gången? Jag fick en voracity och tenacity tror jag när jag spela lite i AV. En av en gnoll i quest grottan för horde och en av en alliance guard. Eftersom jag hade den ena så kunde jag inte plocka den andra utan var tvungen att ge en av dom till en polare.

Första UBRS rundan jag någonsin gjorde fick jag shoulders från första elemental bossen truestrike eller vad dom heter, Fick eye of rend och sist men inte minst alcors sunrazor då den fortfarande var bop av en random ork på vägen till drakki. Ganska nöjd när den andra roguen i raiden rulla 98 före mig och jag fick till det med en 100 rull

Medlem

Böckerna är unika men du kan ha flera olika t.ex. Resilience och Voracity utan problem


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Man skapar en alt banka-karaktär som man kan posta böckerna till så de förvaras i dennes brevlåda.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

som sagt man kan ha en av varje libram på sig. en voracity, en resilience, en focus, en prot osv., men droppas då en till protection måste ngn annan plocka den.

Inaktiv

Droppar en annan så ser man inte ens den om man redan har en, DVS det går inte ens att hitta två om man är själv.
Om man är i grupp kommer rollen endast komma upp för alla som inte har den i partyt.

Detta gäller för samtliga prylar i spelet märkta "Unique".


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

Zalamander, är detta nytt? det med att man inte ser den själv dvs.. har för mig att man kunde se grejjerna förr iaf.
men minne som en guldfisk hjälper inte precis ;p

Medlem

Säkert nåt av zalas konstiga addons som gör nåt som vanligt. Kör väl pass på allt som är unique som han redan har. Skulle bli jobbigt med loot master som har unique ring i raid tex.

För övrigt så är Winterfall totems unika och jag har hittat 4 st under samma "grind" och sett alla men bara kunnat loota 1 i taget (destory på gamla för att få loota en ny).


signatur
Medlem

Har aldrig hittat en epic då jag varit själv. Hittade ett krol blade tillsammans med en kompis, det är väl det närmaste.

Medlem

Av nån konstig anledning så hittar jag bara skit. Visserligen hittat 2x Libram of resilence som gav totalt runt 160g på AH men annars har det varit mest grinding och vendora allt skit som inte går att lägga på AH (level 55 belt med +str +spr tex som ingen vid sina sinnens fulla närvaro köpa). Pengarna kommer in men det går inte snabbt. Jagade senaste i natt prylar i Stratholme, Scarlet bastion och inte en enda pryl som jag ville ha droppade. Gick därifrån med lite grått crap (visserligen värda rätt mycket), 2 orbs, 1 shard, 1 lockbox och 2,7g repairbill. Känndes kul efter 3 timmars spel eller nåt (körde 4 manna då magens lina dog precis vid 3:e gruppen mobs).


signatur
Inaktiv

man ser unika saker som man redan har på liket om man högerklickar, men dom kommer inte upp med tärning å skit i group loot


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Håll tummarna! Jag ska försöka skaffa en blå sinew till min hunters quiver, skulle behöva en nypa av din tur.

Hittat 3 epic helt själv, men ingen riktigt bra... Flurry axe, freezing band och en till jag glömt namnet på. Jag har också 3 level 60s och har hittat 1 epic på dom var. Coincidence? I think not!

Inaktiv

Jaha drog och grindade Formula: Enchant Weapon - Crusader igen ett tag, efter 30 minuter kom en Guildie och hjälpte till och den andra mobben han lootade innehöll ett recept till.

5 recept på 2 veckor och jag kanske har dödat 200-300 st Spellbinders. lol

Tack för det

/RemoW

12
Skriv svar