Rogue Talent Review - First Glimpse

Inaktiv
Rogue Talent Review - First Glimpse

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-rogue&t=...

Kolla länk, läs. Kul att länkningen på forumet funkar...
Själv tycker jag att blizz ska sänka CD på CB, prep, vanish och blind. Det är våra viktigaste skills och alla har skitlång CD.

Medlem
Citat:

Rogue Talent Review - First Glimpse | 7/2/2006 5:59:46 PM PDT
Quote this post Reply to this post
The review is well underway and we wanted to share a sort of first glimpse into the changes being made for the rogue talent review. Keep in mind that these changes are not complete or final, and the below information is likely to alter as we move into our testing phases. While not everything is listed, the below list encompasses the majority of changes being made in the review.

I'll be working in the weeks to come to get as much additional information as possible, but it is likely that quite a bit of the final information regarding talent changes will not be fully announced until the talent calculators go live. Of course you'll also be able to actually play around with the changes too once the Public Test Realms go up.

I'm going to just list the changes and provide additional information where possible or necessary. Let's get to it.

# The following talents have been removed: Improved Deadly Poison, Improved Distract, Throwing Weapon Specialization, Improved Vanish, and Rapid Concealment.

# Improved Instant Poison is now "Improved Poisons" and increases your chance to apply ALL poisons by 2/4/6/8/10%.

# Rapid Concealment has been merged with Camouflage, by combining these talents you not only get a great talent to start off the tree, but obviously it frees up a number of points to be spent elsewhere.

# Murder will now also apply to all finishing moves. The benefit this will provide to output and attack combinations is fairly straightforward.

# Vile Poisons now gives your poisons a chance to resist dispel effects, in addition to increasing poison damage.

# Improved Kidney Shot has been changed, and will instead increase the damage taken by the target while they are affected by Kidney Shot. This talent no longer reduces the cooldown of Kidney Shot.

# Improved Sprint has been changed, and will instead have a 50/100% chance to remove all movement impairing effects when you activate your Sprint ability. This talent no longer reduces the cooldown of Sprint.

# Improved Evasion renamed to Endurance, and will add a Sprint cooldown reduction.

# New talent Weapon Expertise in the Combat tree, increases your weapon skill with all melee weapons. The recovery of damage with an increased weapon skill should be a good boost to overall output.

# Initiative is being reduced to a 3 point talent, but resulting in the same 75% end chance to add an additional combo point.

# Elusiveness is being reduced to a 3 point talent, but resulting in the same 75 sec cooldown reduction to Evasion, Blind, and Vanish.

# Ghostly Strike now has a reduced Energy cost, the reduction of Energy was enough to make it necessary to also reduce the damage output slightly.

# Improved Garrotes damage reduction will be removed. This is being changed as part of an overall improvement for Garrote.

# Setup is being moved higher up in the tree, becoming a 16 point talent with no prerequisites, helping move the talent in reach of specific builds.

# New talent Heightened Senses in the subtlety tree, increases your Stealth detection, and reduces the chance for you to be hit by spells and ranged attacks.

# Hemorrhage will be moved up in the tree to become a 21 point talent. This should help to place the ability in a more reachable position, and allow for a little more versatility with specific talent builds.

# New talent Deadliness in the Subtlety tree, increases your Attack Power by a percentage.

# Premeditation will have its Energy requirement removed, changed to an instant cast, and range increased. Its cooldown will remain the same. Premeditation will now be pre-reqd by Preperation.

# Vanish will now remove effects that allow the caster to remain aware of the rogues presence, such as Mind Vision and Hunters Mark.

# Garrote, Rupture, and Eviscerate are being increased in damage. More details to come.

# Expose Armor will now reduce armor by a percentage.

I'll be continuing to speak with the designers and collecting as much additional information as possible in the coming weeks.

Thanks for reading.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Men orka posta det där när länken finns :/

Medlem

Jag föredrog texten än en jävla länk som inte går att klicka på.

Medlem

Raportera den länken till admins så får deras kodare jobba lite då det är något tecken i länken som buggar när länkarna blir för långa.

Och det verkar som expose armor kommer stacka med Sunder Armor nu med, wee


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tyckte nog att Rogue var rätt ok som de var...
Orolig för att Rogues blir lite "för bra" igen...

(spelat Rogue sedan beta till Januari i år...)

Medlem

Yes, vanish removes hunters mark, muhahaha!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

Jag föredrog texten än en jävla länk som inte går att klicka på.

Oj, var det en jävla länk?

Medlem

Näe, sorry, Jag blev bara förbannad när du dryga dig för att nån tog sig tid att posta vad som stog i länken, menade inget illa med det.

Medlem

Jag fattar inte vad alla grinar om. Att vanish tar bort hunters mark är ju helt ok då den borde göra det egentligen (dock blir fairy fire ganska värdelös på rogues då de inte har nån armor ändå). Rogues kommer om möjligt bli ännu jobbigare att möta. Nya cheap shot är bara sjuk om det är en stor ändring.


signatur
Medlem

Vissa grejer är väl helt OK, borde inte bli för "overpowered" och hunters kommer fortfarande äta upp rogues.

Inaktiv

Det är inte hunters mark som hindrar rogues från att använda vanish mot hunters, det är serpent sting så det är en ganska meningslös ändring ändå.

Jag är inte så jätteintresserad ännu dock min rogue är bara lvl34 och springer runt å gankar i STV för fullt, kommer inte till nån högre level för det dyker alltid upp nån man kan smyga efter och ambusha varje gång man fått för sig att man ska questa eller grinda lite.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

Näe, sorry, Jag blev bara förbannad när du dryga dig för att nån tog sig tid att posta vad som stog i länken, menade inget illa med det.

Det är lungt
Jag skojjade bara...med båda inläggen

Men jag kunde inte länka den så här;
Fantastisk spelsajt

Vet inte vad det blev för fel..

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Jag fattar inte vad alla grinar om. Att vanish tar bort hunters mark är ju helt ok då den borde göra det egentligen (dock blir fairy fire ganska värdelös på rogues då de inte har nån armor ändå). Rogues kommer om möjligt bli ännu jobbigare att möta. Nya cheap shot är bara sjuk om det är en stor ändring.

står inget om faery fire dock..
står bara om saker som får CASTERN att veta vart roguen är
hunters mark destealthar inte en rogue för nån annan än castern (huntern)
mind vision destealthar inte en rogue för nån annan än castern (prästen)

faery fire existerar ju typ enbart för att göra stealth omöjligt, det är inte riktigt samma sak

för övrigt trodde jag att mind vision försvann så fort roguen stealthade redan nu?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Aja. Va nog jag som läste lite för snabbt. Rogues kanske behöver buffen ändå pga att dåliga spelare. Blev ambushed när jag fixa mitt UI från scratch igår. Plockade 60 rogue med min 60 warrior med MS som enda utlagd knapp. Så det blev autoattack och MS vid rage. Gick ur strid med 70% hp.


signatur
Inaktiv
Skrivet av DeamoniC:

Men orka posta det där när länken finns :/

Inte gråta när någon tar sig tid att posta text vettö. Jag läser också mycket hellre texten än håller på och klippa/klistra.
Bra jobbat Wardancer.

Inaktiv

Håller med Modemis!

Inaktiv
Skrivet av Modemis:
Skrivet av DeamoniC:

Men orka posta det där när länken finns :/

Inte gråta när någon tar sig tid att posta text vettö. Jag läser också mycket hellre texten än håller på och klippa/klistra.
Bra jobbat Wardancer.

Läs ovan, gäller även tårtan...

Här kommer det i text

Skrivet av DeamoniC:
Skrivet av Zhane:

Näe, sorry, Jag blev bara förbannad när du dryga dig för att nån tog sig tid att posta vad som stog i länken, menade inget illa med det.

Det är lungt
Jag skojjade bara...med båda inläggen

Men jag kunde inte länka den så här;
Fantastisk spelsajt

Vet inte vad det blev för fel..

Medlem

hehe Stackars DeamoniC Får bara en massa skit för att du posta att rogues får en revamp 8)
För övrig har jag också lirat NE Rogue sen amerikanska betan, ska bli skönt med en revamp. Just nu är vi aldelles för veka för vårt eget bästa. Prövade att lira warrior upp till 50 nånting. De kunde ju soloa quests som rogues inte alls hade en suck med. Och nej. Jag kör inte PVP. Det ogillar jag starkt. Jag är en carebear

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

hehe Stackars DeamoniC Får bara en massa skit för att du posta att rogues får en revamp 8)

Well, sådana "skoj svar" verkar inte vara uppskattade.
Ska genast sluta med dem :)...ellerhur...

Medlem

weapon expertise ser jag fram emot också, då kommer jag toppa dps i raids med ännu mer


signatur

Meep!

Medlem

# Improved Sprint has been changed, and will instead have a 50/100% chance to remove all movement impairing effects when you activate your Sprint ability. This talent no longer reduces the cooldown of Sprint.

den tyckte jag verkade mest jobbigast faktiskt.. om det stämmer så går det inte och få tag på rogusen längre ju sprint + preperation = rogue long gone.

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

Just nu är vi aldelles för veka för vårt eget bästa. Prövade att lira warrior upp till 50 nånting. De kunde ju soloa quests som rogues inte alls hade en suck med.

wtf...
vad för spel spelar du?!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

hehe wow såklart Och jag kan tillägga att jag är en duktig rogue, inte sån där rouge som folk pratar om

Inaktiv

asså.. att levla upp en rogue går ju per automatik
alla quests är toklätta å sola
att levla upp en warrior däremot.. brrrr. bring pots.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag hade absolut inga problem med att levla roguen, det är i end-game som roguen fuckar upp


signatur

Meep!

Inaktiv

Precis det var jättelätt och jättekul att levla upp min rogue. Men redan efter min första MC runda, gjorde jag en druid istället, så segt som rogue i MC

Medlem

Jag gillar att vara rogue i mc.... Man kan ju gå och ta en fika utan att nån vet att man varit borta, och ändå få fin loot 8)

1
Skriv svar