24 timmars downtime

Inaktiv
24 timmars downtime

Loggade precis in i WoW och fick se en rare maintenance... En 24 timmars lång downtime som börjar nu vid 5... Tack Blizzard

Medlem

Jag ska till jobbet nu Så mig gör det ingen skillnad, 8)

Inaktiv

har att göra med att dom ska förbereda för att kunna samköra Battlegrounds mellan olika servrar, men på senaste har det varit en hel del downtime....

Inaktiv

Så dom släpper patch 1.12 så tätt in på? Vore iofs en höjdare om dom får igång Cross Realm Battlegrounds så snabbt som möjligt...

Medlem

Det är ingen patch, dom ska flytta vissa realmer till annan hårdvara.

Fan då måste man ju faktiskt jobba på jobbet idag


signatur
Inaktiv

Menade inte just nu men att 1.12 kanske kommer ut snart... Eller också gör det som alla andra, passar att fixa och dona på sommaren som här där dom börjar borra i väggarna klockan 7-8 på morgonen när man själv gick och la sig vid 4-5... Det finns folk som fortfarande är hemma under sommaren men jag förstår varför en del flyttar ut till landet... Dom har hållit på att bygga sen typ den första juni.. Killen sa att han "bara" skulle hålla på i en timme till.. Det blir väl öronproppar som sätter trenden i sommar...

Inaktiv

uh .. sajten ligger nere också .. kommer man alltså inte kunna spela på 24h?

Inaktiv

Båda Frostmane (där jag har min main). Och Tarren Mill (där jag har min druid alt) var uppe 9.15-10.30. Sen skulle dom restarta servern

Medlem

11 servar är ere minst 36 timmar, 1 engelsk och ett gäng franska och tyska. Då de ska flytta deras hårdvara, så att alla servrar med samma språk är på samma ställe, eller nåt i den stilien. Och nästan alla andra servrar kommer vara nere 24 timmar för att flytten.

De få servrar som är kvar kommer förmodligen tok crasha pga att de är överfulla...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem
Inaktiv

Dessutom har de blockat karaktärsskapandet på resterande servrar för att motverka att de andra belastas. Hoppas de ger mig mycket kompensationstid.

Inaktiv

Argh!..
och jag som precis köpt gamecard och hadde tänkt att köra lite.:(

Inaktiv

Själv spelar jag på Kor´gal och den servern ska flyttas och det betyder att jag är utan wow i 36 timmar...men istället får jag 2 dagar extra gratis spel tid


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

Haha, Blizzard är det enda företaget jag känner till som kan ta betalt för en tjänst dom sköter som skit.
Ett vanligt företag skulle förlora alla kunder om dem skötte sitt jobb lika rudet som blizz.
Jag tänker på att hemsidan är nere väldigt ofta, servrarna fungerar som en gammal tröska mm

Jee
Medlem

Så länge Ravencrest är uppe så är jag glad. Tyvärr så verkar Character list vara lite seg som igår kväll.


signatur

Eller inte?

Medlem

vet inte vad ni spelar för spel men downtime var det länge sen jag såg och lagg är 99% säker på att det är min uppkoppling som orsakat då jag har det


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Är det någon som haft problem med att patcha idag?För mig står det så här :
This update does not need to be applied.
It requires version 1.0.10.2.5302 of"WoW. exe" ,
but you already have version 1.11.0.5428. Nån som vet vad detta är eller har samma problem? Blizzard är konstig:evil:

Medlem

Uh, patcha? Ingen patch idag?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Konstigt för mig blir de det.:\

Medlem

Jo en patch var det, 1.11.1 väldigt liten, bara fixade nåt problem med att spelet hängde sig. Men den dunka prima?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem

För mej funkar det felfritt. Har faktiskt inte haft något problem med WoW på ett tag. Varken patch eller realmen har strulat.


signatur

Eller inte?

Medlem

Vad fan kan vara problemet då ? Edit: Dryga Blizzard som inte fixar till mig:evil:

Medlem

Virus det låter ju som den försöker läga på den gammla 1.11 patchen på ditt 1.11 wow. Istället för den nya 1.11.1 patchen. Hur du ska fixa vette fan för jag har ingen aning om du gjort nåt skumt. Men reinstall funkar alltid, dock inte att rekomendera om du inte har patchar osv sparat. Kan ju vara lite drygt att tanka ner alla igen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om jag reinstallerar försvinner nått typ som char ?

Medlem

Självklart inte O.o

Det enda som försvinner är dina ui-mods och settings (om du inte sparar dessa) men du ska inte behöva installera om


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Håller med men va fan kan blizzard ha gjort funka prima igår.

Medlem

prova blizzards tech support forum, de brukar svara rätt fort

Men precis vad händer när du försöker logga in? WoW bör försöka ladda ner en patch inne i spelet, inte med blizzard updater grejjen. Den är rätt liten så det ska gå fort, sen ska du bara starta om spelet den startar patchen, patchar och sen startar spelet igen för dig


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså blizz forum funkar inte heller. Den försöker patcha med filer som ligger på disken så du måste göra dig av med alla wow-patch****.mpq filer och sen starta om spelet. Patchprogrammet är inte direkt det smartaste de har byggt.


signatur
m1
Medlem

tackar för den tixfrix, funkade prima

Medlem

Forumen funkat fint för mig... prova forums-en.wow-europe.com så slipper man gå igenom den sega main sidan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar