Logitech G15 för WoW

Medlem
Logitech G15 för WoW

Hallojs.

Undrar om ni har set några scripts för G15 för WoW. Sure det är nyligen 1.11 släpptes med support för G15 men änndå.

För er som inte har en aning vad jag snackar om
Logitech G15 tagentbord med LCD display
http://bitbasher.net/wow/g15wow.jpg

Sedan är jag ny på skiten.

Hur gör jag så så knapp G18 binds till ett macro/knapp som ska göra funktionen /qh

Jag testade recorda ett macro men det blev inte så bra. Plus att det kan strula till om man sitter och skriver ett medelande och sedan trycker på G18 knappen eller vill hela med den.. så skriver den in det dära i texten osv

För övrigt så är QH - till ett addon QuickHeal.

Medlem

enklast kolla in forumen för g15

kör en google så hittar du om där finns en del tips.

nån egentlig profil för wow finns inte vad jag vet .

angående mappning av g knapparna så tycker jag det är enklast att skapa ett macro o sen koppla det macrot till g knappen via bindings.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

angående mappning av g knapparna så tycker jag det är enklast att skapa ett macro o sen koppla det macrot till g knappen via bindings.

Oki sry som jag sa har nada koll på det hela.

Alltså man kan ju göra macro till knapparna och inne i WoW så om du har lust att srkiva några rader med idiot säkra instruktioner vore jag glad.

För om jag gör ett macro i Logitechs Macro funktion så kommer den ju endast trycka ner dom "recordade" knapparna i den ordningen som det är inspelat. Vilket kommer strula till det hela ingame om jag tex sitter och skriver ett medelande samtidigt osv.

Och jag har gjort ett macro ingame WoW som har den funktionen. Men jag vet inte hur jag ska assigna macrot till den knappen G18.

Sedan så har Adddonet en special egen rad under "Key Bindings" men problemet är att WoW tydligen inte fattar det hela.

Den ber mig trycka ner den knappen som jag vill ha till den funktionen. Men problemet är att WoW tydligen inte registerar G18 knappen. Och antar några andra G knappar för den delen.

Men jag kan göra fel så vore tacksam med lite bättre beskrivning hur du menar för jag lyckas tydligen inte fixa det.

Medlem

Jag sitter på jobbet nu så jag förklarar lite kortfattat så gott jag kan.
Angående det där med att det blir knepigt när du skriver samtidigt som du tryckt ner någon av G-knapparna kan du ej komma ifrån. Du kan ej heller ange att t ex. G18 ska användas istället för t ex. SPACE när du ska hoppa, eftersom G-knapparna är inga egentliga knappar, de utför bara en rad tangenttryckningar.
Det du kan göra är att ange att t ex. G18 ska utföra något som du "bindat" till knapp "å". Detta gör du f ö. utanför WoW, mao. inne i Logitechs fina program.

Hoppas du förstår lite vad jag svamlar om

Medlem
Skrivet av mrburner:

Jag sitter på jobbet nu så jag förklarar lite kortfattat så gott jag kan.
Angående det där med att det blir knepigt när du skriver samtidigt som du tryckt ner någon av G-knapparna kan du ej komma ifrån. Du kan ej heller ange att t ex. G18 ska användas istället för t ex. SPACE när du ska hoppa, eftersom G-knapparna är inga egentliga knappar, de utför bara en rad tangenttryckningar.
Det du kan göra är att ange att t ex. G18 ska utföra något som du "bindat" till knapp "å". Detta gör du f ö. utanför WoW, mao. inne i Logitechs fina program.

Hoppas du förstår lite vad jag svamlar om

Jag förstog perfa vad du menade.

Problemet är att om jag nu binder G18 så den är ett "å" och sedan så binder jag "å" inne i WoW till min macro.

Då har jag fortfarande mitt problem att tex följande.

Jag är präst och står och tar det lugnt i bakgrunden och healar, och sitter skriver ett medelande samtidigt som jag vill starta mitt helanade går inte detta pga att då kommer den endast skriva in bosktaven "å" i mitt medelande och inget helande blir av.

Alltså jag vet inte om det finns nån lösning på problemet.

Medlem

Det finns det ingen lösning på eftersom G-knappen gör exakt samma som om du hade suttit och tryckt på "å" hela tiden. Du får helt enkelt sluta med ditt helande om du ska skriva något och använda muspekaren istället, precis samma som att du kan t ex. inte sitta och trycka på "3" när du skriver.

Medlem

K... antar väll det.

Har hittat ett par olika "Addons" till G15.

Ingen av dom är väll nödvändiga osv. Men gör saker och ting lite trevligare.

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-4226-1-g15-bar-18-k...

Medlem

jag har gjort en rätt smart lösning på ditt problem, jag gör ett macro som byter bar och trycker på en knapp, alltså så här kan det se ut ungefär "shift-4, 1, shift-1" så har jag då lagt nått i shift 4 bar en. desutom hinner man inte ens se när den går in i shift-4 baren och trycker ner knappen. jag vet jag suger på att förklara =D vet inte riktigt hur jag ska förklara på ett bra sätt.

Medlem

Du förklarade utmärkt, men eftersom alla bar add-ons gör sådant är det knappast något som är speciellt för G15.

1
Skriv svar